تحقیق اکولوژی درخت انگور ۱۰

تحقیق اکولوژی درخت انگور ۱۰

تحقیق اکولوژی درخت انگور ۱۰

تحقیق-اکولوژی-درخت-انگور-10لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏اکولوژی درخت انگور
‏مقدمه
‏هر موجود زنده‌ای برای برخی از فرآورده‌ها و فرایندهای زیستی اساسی ‏بطور انکارناپذیری به ‏محیط ‏زیست ‏خود و بویژه به موجودات زنده دیگر وابسته است. لازمه بقا ، همبستگی گروهی ‏است و بررسی چگونگی این همبستگیها مورد توجه دانش ‏اکولوژی ‏است. دانش اکولوژی مجموعه شناختهایی است که انسان درباره اثرات محیط بر روی موجودات ‏زنده ، اثرات موجود زنده بر روی محیط و ارتباطات متقابل بین موجودات زنده ‏دارد.
‏وقتی موجود زنده‌ای از لحاظ بوم شناسی مورد ‏مطالعه قرار می‌گیرد، هدف این است که معلوم شود، چرا موجود مورد نظر در محیطهای خاص ‏و تحت شرایط معینی زندگی می‌کند؟ شرایط محیطی چه اثراتی بر موجود زنده دارند؟ و ‏موجود زنده به نوبه خود چه تحولاتی در محیط پدید می‌آورد؟ طبیعی است که خود انسان ‏به عنوان یک موجود زنده ، متاثر از عوامل محیط و موثر بر روی عوامل طبیعت در چارچوپ ‏مطالعات اکولوژی از توجه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
‏دید کلی
‏انگور یا مو با نام علمی Vitis ‏یکی از ‏انواع ‏گیاهان دو لپه‌ای ‏می‌باشد. انگور یکی از مهمترین میوه‌هایی است که از زمانهای ‏بسیار قدیم مورد استفاده بشر قرار گرفته است. بطورکلی ، دو نظریه متفاوت در مورد ‏دیرینگی انگور وجود دارد. عده‌ای معتقدند که انگور ، حتی قبل از پیدایش غلات ، مورد ‏استفاده بشر قرار گرفته است. انگور بطور وحشی و به مقدار فراوان در جنگلها وجود ‏داشته و انسانهای نخستین از برگ و میوه آن بهره می‌جستند. انگور میوه‌ای است بهشتی ‏که شامل ویتامینهای A , B ‏، C ‏می‌باشد هچنین دارای مقداری ‏منیزیم ‏، ‏کلسیم ‏، ‏آهن
‏۲
‏، ‏فسفر ‏، ‏پتاسیم ‏و ‏آلبومین است. انگور یکی از میوه‌های ضد سرطان شناخته شده است و این به خاطر خواص ضد ‏عفونی کنندگی آن است.
‏فیزیولوژی رشد و نمو انگور
‏تعریق
‏این عمل عبارت است از تبخیر مقدار فراوانی از آب بطور روزانه توسط ‏برگهای انگور. عوامل محیطی موثر در میزان تبخیر از سطح برگ عبارتند از: شدت نور ، ‏دما ، رطوبت و باد. نور و دما باعث افزایش تبخیر ولی رطوبت باعث پایین آمدن میزان ‏تبخیر از ‏سطح برگ ‏می‌شود. جریان هوا و ‏باد میزان تبخیر را افزایش می‌دهد.
‏جذب آب
‏تبخیر آب از سطح برگها ، باعث غلیظ‌تر شدن ‏شیره ‏یاخته‌ای ‏شده و این غلظت شیرابه که از بالا به سوی ‏ریشه ‏ادامه می‌یابد، بوجود آورنده نیروی کشش است که باعث جذب آب به درون ریشه می‌شود. آب ‏جذب شده، درون ‏آوند ‏چوبی ‏به حرکت درآمده و از طریق آن به تمام یاخته‌ها می‌رسد. در مواردی که رطوبت ‏هوا زیاد باشد آب بوسیله ‏فشار ‏اسمزی ‏وارد ریشه می‌شود که با حالت اول یعنی کشش تبخیری تفاوت اندکی دارد.
‏اشک مو
‏۴
‏فرایندی است که نحوه عمل آن ، کاملا شناخته نشده است. این فرایند ‏غالبا بر براثر دیر هرس کردن در اوایل بهار روی می‌دهد. ریزش اشک مو تا چندین ادامه ‏می‌یابد. در اشک مو ، هورمونهای گیاهی مانند ‏سیتوکینین ‏، ‏جیبرلین ‏و به میزان اندکی قند و مواد کانی ‏دیده می‌شود. ریزش اشک مو به دلیل فعالیت شدید ریشه می‌باشد.
‏جذب مواد کانی
‏تمام موادی که توسط گیاه از طریق ریشه جذب می‌شوند، ابتدا ‏در آب به صورت محلول درمی‌آیند. جذب این مواد ، بوسیله تارهای کشنده‌ای که در ‏انتهای ریشه قرار دارند صورت می‌گیرد. که پس از ورود یونهای مختلف ، از طریق ریشه ‏به نقطه مصرف می‌رسد.
‏فتوسنتز
‏یکی از مهمترین پدیده فیزیولوژیکی در گیاه روی می‌دهد فرایند ‏فتوسنتز ‏است که طی آن مواد قندی در برگهای گیاه ساخته می‌شود. این مواد قندی هم مستقیما به ‏مصرف گیاه می‌رسند. و هم برای تهیه موادی دیگر در داخل گیاه بکار می‌روند.
‏تنفس
‏در فرایند تنفس ‏مواد ‏قندی ‏، ‏چربیها ‏، ‏پروتئینها ‏، اسیدهای آلی و ‏اسیدهای ‏آمینه ‏می‌سوزند و ‏گاز ‏کربنیک ‏و ‏انرژی ‏تولید می‌کنند. به عنوان مثال هنگام رسیدن میوه انگور بر اثر عمل تنفس مقدار
‏۴
‏فراوانی از ‏اسید مالیک ‏و ‏اسید تارتاریک ‏می‌سوزد و از ترشی انگور کاسته ‏می‌شود.
‏رشد
‏عمل رشد ناشی از تولید یاخته‌های جدید و بزرگ شدن آنها است. ناحیه ‏تولید یاخته‌های جدید ، انتهای شاخه و ریشه است. آشکارترین شکل رشد ، طویل شدن ‏شاخه‌ها است. به شکل بزرگ شدن یاخته ، رشد متفاوت بوده و بعضی از آنها فقط رشد طولی ‏دارند و پاره‌ای دیگر رشد قطری. پس از رشد کامل ، یاخته‌ها از یکدیگر تمایز یافته و ‏انواع ‏بافتها ‏را بوجود می‌آورند.
‏ارزش غذایی انگور
‏انگور از نظر ارزش غذایی و خواص بهداشتی ، دارای ‏سودمندیهای بسیاری است. از مهمترین مواد قندی موجود در حبه‌های انگور تازه ، ‏ساکارز ‏، ‏گلوکز ‏و دکستروز ‏می‌باشد. از اسیدهای آلی اسید فرمیک ، اسید مالیک ، اسید سیتریک و اسید تارتاریک را ‏می‌توان نام برد. نمک‌های کانی مانند آهک ، منیزیم ، آهن ، منگنز ، سیلیس وجود ‏دارد. مقدار انرژی موجود در هر ۱۰۰ گرم انگور تازه ۶۷ کیلوکالری است.
‏مشخصات انواع انگور
‏انگورها را به ۲ گروه می‌توان تقسیم کرد. یکی انگورهای ‏کشمشی که برای تهیه سبزه و دیگر ‏کشمش ‏مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیگری ‏انگورهایی که غالبا دانه‌دار بوده و برای تهیه آب انگور به مصرف می‌رسند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x