تحقیق انتخاب مناسبترین خودرو برای ایران ۶۰ ص

تحقیق انتخاب مناسبترین خودرو برای ایران ۶۰ ص

تحقیق انتخاب مناسبترین خودرو برای ایران ۶۰ ص

تحقیق-انتخاب-مناسبترین-خودرو-برای-ایران-60-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏عنوان پروژه:
‏انتخاب مناسبترین خودرو برای ایران
‏جایگاه صنعت خودروسازی در جهان
‏صنعت در جهان، تقسیم‌بندی‌های نظیر ISIC
(International Standard Industrial Classification)‏ دارد که نشان‌دهنده بخش‌های مختلف صنعتی در هر کشور است (صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، فولاد، نساجی، شیمیایی، غذایی، خودروسازی، الکتریکی و مکانیکی و غیره). از یک دیدگاه، همه صنایع از ارزش و اهمیت منحصربه‌فرد برخوردارند اما امروزه با گرایش‌های مطرح در خصوص جهانی‌شدن، هر گونه تصویر و برنامه صنعتی خارج از مدار گردش اقتصاد جهانی، با عدم موفقیت اقتصادی مواجه خواهد شد و ضرورت سازماندهی صنعتی همگام با تحولات سیاسی ـ اقتصادی بین‌المللی از آن رو حائز اهمیت است که باعث تخصیص مؤثر منابع تولیدی با توجه به استانداردهای جهانی خواهد شد.
۱
‏عنوان پروژه:
‏انتخاب مناسبترین خودرو برای ایران
‏جایگاه صنعت خودروسازی در جهان
‏صنعت در جهان، تقسیم‌بندی‌های نظیر ISIC
(International Standard Industrial Classification)‏ دارد که نشان‌دهنده بخش‌های مختلف صنعتی در هر کشور است (صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، فولاد، نساجی، شیمیایی، غذایی، خودروسازی، الکتریکی و مکانیکی و غیره). از یک دیدگاه، همه صنایع از ارزش و اهمیت منحصربه‌فرد برخوردارند اما امروزه با گرایش‌های مطرح در خصوص جهانی‌شدن، هر گونه تصویر و برنامه صنعتی خارج از مدار گردش اقتصاد جهانی، با عدم موفقیت اقتصادی مواجه خواهد شد و ضرورت سازماندهی صنعتی همگام با تحولات سیاسی ـ اقتصادی بین‌المللی از آن رو حائز اهمیت است که باعث تخصیص مؤثر منابع تولیدی با توجه به استانداردهای جهانی خواهد شد.
۲
‏بدون شک، آینده ایران ــ خاصه در صورت پیوستن به سازمان تجارت جهانی ــ در گرو شناختن مزیت رقابتی استراتژیک کشور است.صنعت خودرو نه تافته جدابافته است و نه یک صنعت معمولی بلکه صنعتی است با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود.امروزه خودروسازی از اجزای مهم و لاینفک تجارت و صنعت جهانی است. رقم صدها میلیاردی در مبادلات جهانی خودرو و تولید سالانه بیش از ۵۰ میلیون دستگاه خودرو و اشتغال ده‌ها میلیون نفر در این شاخه صنعتی، بیانگر شاخص‌ترین فعالیت‌ها و عوامل مربوط به خودروسازی است‏.
Definition of goal

‏شاید بتوان فضای حاکم بر صنعت خودروسازی جهان را به اجمال این گونه تصویر کرد:
‏افزایش نرخ نوآوری و کاهش دوره عمر محصول (تغییر مدل‌های جدید در زمانی کمتر از دو سال).
‏گسترش ادغام شرکت‌ها به منظور فراهم‌آوردن امکان بقا و از میان رفتن مرزهای جغرافیایی
‏اهمیت یافتن نقش مدیریت در فضای رقابت بین‌المللی
‏تبدیل استراتژی‌های بازارگرا به استراتژی‌های مشتری‌گرا
‏تشدید مستمر نقش تکنولوژی‌های ارتباطی در رقابت جهانی
‏رواج تکنیک‌های جدید تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی
‏افزایش درصد مبادلات جهانی نسبت به تولید جهانی
۳
‏امروزه شاید بتوان برخی از صنایع را تا حدی بومی دانست و درواقع در شاخه‌هایی از صنعت هنوز تحرکات عظیم جهانی شدن به طور مشهود دیده نمی‌شود اما بدون تردید می‌توان گفت که صنعت خودرو، دیگر بومی نیست و حتی تبلور و نماد جهانی شدن قلمداد می‌شود. ادغام‌های سریع جهانی و سرمایه‌گذاری‌های خودروسازان که بدون در نظر گرفتن مرزهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره صورت گرفته و می‌گیرد، شاهدی بر این مدعاست.
‏روند خودروسازی جهانی و ظرفیت جهانی
‏مهمترین تحولات صنعت خودروی جهان را می‌توان چنین برشمرد:
‏الف) افزایش ظرفیت تولید از ۸۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۱ به ۸۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۸
‏ب) تداوم اضافه ظرفیت جهانی بالای ۲۰ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۰۸ و به‌تبع آن، فشار برای دستیابی به بازارهای جدید
‏ج) ۶ خودروساز بزرگ جهانی (G6)‏ مالک برند (جنرال موتورز، دایملر کرایسلر، فورد، تویوتا، فولکس واگن و رنو)، ۸۰ درصد مونتاژ خودروهای سبک را که با احتساب ۴ خودروساز دیگر (هوندا، PSA‏، دوو و BMW‏)، این میزان به ۹۵ درصد افزایش می‌یابد و یک گروه G10‏ را تشکیل می‌دهند.
‏د) افزایش معاملات ادغام و تصاحب در صنعت جهانی خودرو ناشی از اضافه ظرفیت

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x