تحقیق اصفهان ۲۲ ص

تحقیق اصفهان ۲۲ ص

تحقیق اصفهان ۲۲ ص

تحقیق-اصفهان-22-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏ فهرست مطالب :
‏سابقه تاریخی و آثار باستانی اصفهان ………………..‏.‏…… صفحه ۳تا۶
‏عالی قاپور در میدان نقش جهان ……………………………….. صفحه۷
‏مسجد امام در میدان نقش جهان …………………………….. صفحه۷تا۸
‏محله های اصفهان …………………………………………. صفحه۸تا۱۰
‏معماری اصفهان ………………………………………………. صحفه۱۰
‏دوران سلجوخی ………………………………………………. صفحه ۱۱
‏دوران صفوی …………………………………………‏.‏…. صفحه۱۱تا۱۲
‏کوه کلاه قاضی …………………………………………. صحفه ۱۲تا ۱۴
‏آتشگاه……………………..‏………………………….‏….. صحفه ۱۴تا۱۵
‏ساختمان آتشگاه …….‏…..‏…………………………………‏.‏..‏..‏ ‏صفحه۱۵
‏بازارها ……………………‏…………………………‏.‏..‏.. صفحه ۱۵تا۲۰
‏چهلستون …………………‏………………………..‏.‏……. صفحه۲۱تا۲۲
‏۲
‏فهرست تصاویر :
‏تصاویر اصفهان ………………………………. صفحه۳
‏عالی قاپور ……………………………………. صفحه ۷
‏مسجد امام ……………………………………… صفحه۷
‏آتشگاه ………………………………………… صفحه ۱۴
‏بازار اصفهان …………………………………. صفحه۱۶
‏بازار اصفهان ………………………………… صحفه ۱۷
‏بازار قیصریه ………………………………… صفحه ۱۸
‏بازار قیصریه ………………………………… صفحه ۲۰
‏۳
‏سابقه تاریخی وآثار باستانی‏ اصفهان‏:
‏اصف‏هان یکی از شهرهای مبنایی‏ برای کشور ایران در طول تاریخ ‏بوده وهست این شهر از معدود مراکز ب‏استا ن شناسی ارزشمند جهانی وبسیاری‏ از آثار ‏باستانی آن در لیست آثار بشری‏ به ثبت رسیده است اگر از تاریخ این شهر سخن به میان ‏آید سرگذشت آن تا اعماق اساطیر وافسانه ها ریشه دارد تاریخ این شهر از یک سو به ‏سلیمان ونوح متصل واز سوی‏ دیگر پایگاه نهضت کاوه ‏آهنگر بر علیه ضحاک خونخوار معرفی ‏می‏ گردد.
‏اهمیت اصفهان به اندازه ای‏ است که در ‏اکثر دائره المعارفهای بزرگ جهان مدخلی‏ ب‏ه آن اختصاص یافته و سفرنامه هایی‏ از محاسن ‏وشکوه ظاهری و باطنی آن از پژوهندگانی‏ چون تاورنیه ,شاردن و… به نگارش درآمده ‏ومظاهر تمدن آن همانند س‏بک معماری ,مکتب فلسفی ومنهج فقهی‏ آن چشمگیر است.
‏دائره المعارف ‏بستانی‏ تاریخ اصفهان را از قرن سوم پی‏ش از میلاد مسیح ذکر کرده است ولی‏ دکتر لطف ‏الله هنرفر در مقدمه کتاب آشنایی با شهر تاریخی اصفهان نوشته است موجودیت تاریخی ‏این شهر‏ به هزاره سوم قبل از میلاد هم می‏ رسد .
‏۴
‏در هر حال نام ‏اصفهان در ابتدا‏ انزان بوده وسپس به گابیان یا گی‏ تبدیل شده است در دوران عیلامیان ‏شعبه ای‏ از‏ مادها به سوی‏ اصفهان رهسپار شدند وب‏ا توجه به این که اصفهان تحت تسلط ‏ا‏یلامیان ‏قرار داشت از پیشرفت آنها جلوگیری‏ به عمل آمد.
‏در این دوران جاده ‏تجارتی‏ که خلیج فارس را به ناحیه اصفهان مرب‏وط می ساخت به این شهر اهمیت خاصی می ‏بخشید یاقوت حموی‏ اصفهان را س‏واران نامیده که مشتق از واژه های‏ اسپهان وسپاه است ‏احتمالا وجه تسمیه ا‏ین شهر به دلیل وجود پادگان نظامی‏ در آن بوده است .
‏اردشیر بابکان ‏بنیانگذار سلسله ساسانی‏ اصفهان را به تصرف خود ‏درآورد این شهر که محل فرمانروایی ‏یکی‏ از هفت خاندان بزرگ بود با ظهور اسلام در زمان خلیفه دوم به تصرف مسلمانان ‏درآمد وپس از این که ا‏صفهان اسلام را پذیرفت برای مدتی جی‏ امیده شد در قرن چهارم ‏هج‏ری مرداویج بنیانگذار سلسله زیاری‏ اصفهان را ضمیمه تصرفات خود کرد .
‏رکن الدوله دیلمی ‏دو محله مسلمان نشین شهرستان ویهودیه را به همدیگر ملحق نمود اصفهان در دوره آل ‏ب‏ویه وسلجوقیان پایتخت بوده وآثاری‏ که از دوره دیالمه وجود دارد مبین این مطلب است ‏که درزمان این سلسله نیز اصفهان کاملا مورد توجه قرار گرفته بود دردوره سلاجقه به ‏ویژه در مدتی‏ که خواجه نظام الملک وزیر دوتن از پادشاهان این دوره بود اصفهان بسیار ‏ترقی کرد وبعد از فروپاشی‏ سلاجقه واستقرار حکومت اتابکان در نقاط مختلف کشوردستخوش ‏حملات گردید که قتل عامهای‏ دوران مغول و تیمور وهمچنین جهانشاه قره قویونلو از ا‏ ‏ین ‏نمو نه می-

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x