تحقیق استان اصفهان

تحقیق استان اصفهان

تحقیق استان اصفهان

تحقیق-استان-اصفهانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

– ۱ –
‏استان اصفهان
‏مقدمه
‏نوروز ۸۶ فرا‏ ‏م‏ی‏ رسد نوروزی که با نخستین روز از ماه‏ ‏ربیع الاول همزمان شده و بر طراوت و جلوه‏‌‏های بهار می افزا‏ی‏د‏.‏ همچنین پیام ‏آ‏ور شادی ها و نوزیستی ها ‏و میلاد ‏خجسته پیامبر بزرگ اسلام می‏‌‏باشد‏.‏ پیامبری که پیام ‏آ‏ور دین یگانگی و یکتاپرستی است‏.
‏نوروز پیام ‏آ‏ور گردش در طبیعت و بهره بردن از زیبایی های بهار و دوباره جان گرفتن ‏طراوت زمین ‏است. از این رو همه ایرانیان در روزهای آغاز سال نو تصمیم می گیرند به سفر‏ بروند‏.
‏ستاد نوروزی استان ‏اصفهان ‏اولین جلسه را در بهمن ماه با تشکیل چند کمیته طی یک چارت برگزار نمود. پس از تشکیل کم‏ی‏ته ها وظایف هر ‏یک از آنها ‏مشخص و موظف به انجام وظایف محوله گر‏د‏یدند‏.‏ بخش کمیته گردشگری به منظور ارائه خدمات بهتر از قبیل سرویس دهی، اسکان و ارائه خدمات اطلاع‏‌‏رسانی، رفاهی و خدماتی به نحو مطلوب به میهمانان‏ ‏نوروزی به فعالیت پرداختند.
‏ستاد نوروزی مسافران نوروزی اصفهان توسط شهرداری در چهار منطقه شامل پارک های استقلال، فدک، قلمستان و باغ غدیر برای اسکان و برپایی چادرهای مسافرتی پبش‏‌‏بینی شد و در اولین روزهای سال مکان های یادشده ‏لبریز ‏از مسا‏ف‏ر شد.
‏علاوه بر امکاناتی که برای اسکان مسافران در اصفهان در نظر گرفته شده بود ۲۰ درصد از گنجایش مراکز اقامتی و پذیرایی در اختیار رفاه مسافرین نوروزی قرار گرفت و تعداد ۶۰۰۰ کلاس در مدارس برای‏ ‏اسکان مسافرین فرهنگی و غیرفرهنگی در نظر گرفته شد.
‏همچنین با عنایت به نامه های ارسالی از سازمان های سایر استان ها، ارگان ها‏ و‏ مذاکرات تلفنی سازمان متبوع نسبت به اسکان میهمانان ویژه به این استان یکی از برنامه های ستاد پیش بینی و برنامه ریزی و هماهنگی اسکان میهمانان در مراکز اقامتی و پذیرایی بود که این ستاد جهت جلب رضایت مسوولین ‏نسبت به اسکان آنها اقدام نمود. ‏لازم به ذکر می باشد‏،‏ معاونت محترم گردشگری ‏کشور به منظور بررسی از وضعیت و عملکرد ستاد از تاسیسات گردشگری ‏بازدید به عمل آورده و در نماز جمعه اصفهان بیاناتی را در خصوص اجرای سیاست های تشویقی، تقویت روابط انسانی و نگرش فرهنگی سفر و گردشگری ایراد نمودند.
– ۲ –
‏به امید آنکه توانسته باشیم با تلاش و فعالیت های ستاد تسهیلات سفر بر انجام رسالت های سازمانی بر آسودگی و شیرینی سفرهای هموطنان افزوده باشیم.
‏برنامه ریزی و عملکرد معاونت گردشگری
‏با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و شروع سفرهای نوروزی، معاونت گردشگری جهت ایجاد بستر مناسب و ضرورت ایجاد هماهنگی، برنامه ریزی طرح، نظارت جامع و کنترل بر کمیت و کیفیت خدمات گردشگری در راستای تسهیل و رفاه مسافران نوروزی با تشکیل ستاد رفاه مسافرین نوروزی نسبت به فعالیت های مشروح ذیل اقدام نمود‏:
‏-شرکت در جلسات استانداری با حضور ادارات و سازمان های ذیربط جهت برنامه ریزی ستاد رفاه مسافران نوروزی و اجرای آن طبق مصوبات جلسه.
‏-تشکیل ‏ج‏لسات مکرر در سازمان با سایر معاونت های سازمان و برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات.
‏-انتخاب سازمان به عنوان دبیر ستاد رفاه مسافران نوروزی توسط استانداری.
‏-تهیه و برنامه ریزی برنامه زمانبندی ستاد نظارت بر سفرهای نوروزی استان از مورخ ۲۷/۱۲/۸۵ لغایت۱۳/۱/۸۶
‏-ایجاد مراکز اطلاع رسانی در فرودگاه، راه ‏آ‏هن و خانه جهانگردی جهت ارائه خدمات به مسافرین نوروزی
‏-ایجاد گروه های بازرسی و نظارت بر هتل ها، مهمانپذیرها، واحدهای پذیرایی بین راهی
‏-برگزاری تورهای گردشگری ارزان قیمت به شهرستان ها
‏-پیگیری و رسیدگی به شکایت نوروزی نسبت به سرویس دهی و شکایت از هتل ها، دفاتر خدمات مسافرتی
‏-به کارگیری راهنمایان گردشگری جهت استفاده در خانه جهانگردی
‏-پیگیری فعالیت ها وگزارشات ستاد و ارائه آن به سازمان مرکزی به وسیله نمابر
‏-مکاتبه با مراکز اقامتی و پذیرایی و دفاتر خدمات‏ ‏مسافرتی نسبت به تقدیر و تشکر، تذکر، اخطار
‏- ثبت و ربط نامه های مربوط به ستاد تسهیلات نوروزی
‏- هماهنگی و برنامه ریزی و فراهم نمودن اسکان میهمان‏ان‏ ویژه معرفی شده از استان های مختلف، ارگان ها و سازمان مت‏ب‏وع
‏- نظرسنجی گردشگران ورودی و تکمیل فرم سازمان متبوع در اقامتگاه ها و راه آهن و فرودگاه
‏-نظارت بر ارائه خدمات و نرخ های مصوب در کلیه اقامتگاه ها
– ۳ –
‏- اعزام ماموران و کارشناسان به محل های اقامتی و پذیرایی
‏-نظارت و بازرسی بر خدمات واحدهای بین راهی
‏- اعزام راهنمایان گردشگری به مکان های تاریخی و برگزاری تورهای ویژه گردشگری جهت گردشگران به منظور معرفی جاذبه های گردشگری
‏-تعامل و همکاری با سازمان ها و ارگان ها در جهت ارائه اق‏د‏ام تبلیغاتی (شهرداری، فرمانداری ها، آموزش و پرورش، اوقاف، استانداری)
‏-برگزاری تور گردشگری رایگان به مناسبت ۱۲ فروردین ماه
‏- اعزام راهنمایان گردشگری و راهنمایی و برنامه‏‌‏ریزی ‏برای ‏بازدید ۲۲۰ نفر از دانشجویان خارجی
‏-انجام فعالیت های مربوط به تشریفات‏ ‏مسوولین محترم سازمان متبوع
‏- تهیه و نصب پلاکارد خوش آمدگویی به گردشگران در معابر ورودی شهر
‏-مستندسازی فعالیت های ستاد شامل فیلم و عک‏س‏برداری
‏-ایجاد خدمات‏ ‏الکترونیکی از طریق سیستم پیام کوتاه (SMS)‏
‏-تهیه ۲ عدد نقشه استان ۲*۵/۱ و ارائه آن به دفتر استاندار محترم و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری
‏-افزایش و استقرار کانکس های سرویس بهداشتی
‏-استقرار راهنمایان گردشگری در ترمینال راه آهن و فرودگاه به منظور اطلاع رسانی
‏-راه اندازی تورهای گردشگری رایگان به منظور بازدید از اماکن و ابنیه تاریخی
‏-تجهیز و توسعه مراکز جلب گردشگران به منظور ارائه خدمات به مسافران
‏بازاریابی و تبلیغات: ‏تهیه و چاپ ۱۵۰هزار نسخه نقشه و بروشور راهنمای جامع استان اصفهان، در این راهنما همه ویژگی ها و جاذبه های تاریخی، طبیعی و همچنین خدمات‏ ‏مورد نیاز یک گردشگر به تفکیک ۲۱ شهرستان مشخص شده است. ‏با این روش ‏میهمانان در بدو ورودبه استان به راحتی می توان‏ن‏د بر اساس علایق خود یا آنچه به نظرش‏ان‏ جالب تر می نماید مسیر یا محور گردشگری خود را انتخاب کند.
‏-چاپ پلاکارد تبریک سال نو و رسیدگی به شکایات‏،‏ جهت نصب در کلیه واحدهای پذیرایی بین‏‌‏راهی
‏-تهیه و چاپ نقشه جدید شهر اصفهان، شهرستان کاشان و آران و بیدگل
– ۵ –
‏- چاپ بنر پایگاه اطلاع رسانی ستاد نوروزی با آرم و نشان سازمان متبوع و سازمان جمعیت هلال احمر و نصب بر روی چادرهای اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهر اصفهان
‏-چاپ ۲۰ بنر در ابعاد ۵*۳ از شاخص های جاذبه های گردشگری استان و نصب در مسیر فرودگاه و بناهای تاریخی و سطح شهر
‏-تهیه تابلوهای استند از مناظر و جاذبه های گردشگری استان و نصب در اماکن تاریخی و گردشگری
‏- توزیع اقلام تبلیغاتی ‏در مکان‏‌‏های مناسب ‏کلیه هتل ها، مهمانپذیرها
‏-توزیع هدیه نوروزی سازمان به مسافران مقیم در هتل ها و مراکز اقامتی
‏- توزیع اقلام تبلیغاتی به هلال احمر، دفتر اطلاع رسانی عالی‏‌‏قاپو (خانه جهانگردی) دفتر اطلاع رسانی راه آهن، فرودگاه و نمایندگی های سازمان در شهرستان ها و گردشگران در سازمان
‏- اخذ آمار مسافران از طریق راه آهن، فرودگاه، حمل و نقل و پایانه ها
‏- نظرسنجی از گر‏د‏شگران و مسافران در محل های اقامتی و پذیرایی نسبت به سرویس دهی و اقامت
‏- نمایشگاه ها و جشنواره‏‌‏ها‏: ‏برپایی فروشگاه های صنایع دستی در موزه چهلستون، منار جنبان، باغ فین کاشان و باغ پرندگان، برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی در موزه تزئینی نگارستان زنده رود، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نوروزی استان ‏در محل دائمی نمایشگاه های بین‏‌‏المللی استان اصفهان، جشنواره نقالی در منار جنبان، جشنواره موسیقی سیاه چادر در موزه چهلستون، برگزاری موزه اشیاء قدیمی و خاص در موزه هنرهای تزئینی
‏-مشخص نمودن ۳۴ پایگاه اطلاع رسانی ستاد نوروزی:‏ در مبادی ورودی استان، فرودگاه و ترمینال ها و راه آهن با همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان جهت راهنمایی و ارائه نقشه و بروشور به مسافران
‏- مشخص نمودن ۱۶ پایگاه اطلاع رسانی نوروزی:‏ باهمکاری انجمن های دوستداران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت راهنمایی گردشگران، برپایی جشنواره و نمایشگاه و تورهای اصفهان گردی
‏راه اندازی پایگاه اینترن‏ت‏ی:‏ کلیه اطلاعات مراکز اقامتی، بناها، موزه ها، فروشگاه ها، ستادهای نوروزی را با استفاده از موبایل در اختیار میهمان نوروزی قرار می دهد. به این‏‌‏ترتیب کسانی که تلفن همراهشان قابلیت نصب نرم افزار داشته باشد‏،‏ می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x