تحقیق ارزیابی رضایت مندی مشتریان شرکت دارو سازی ثامن ۱۳۵ ص

تحقیق ارزیابی رضایت مندی مشتریان شرکت دارو سازی ثامن ۱۳۵ ص

تحقیق ارزیابی رضایت مندی مشتریان شرکت دارو سازی ثامن ۱۳۵ ص

تحقیق-ارزیابی-رضایت-مندی-مشتریان-شرکت-دارو-سازی-ثامن-135-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۶۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ارزیابی رضایت مندی مشتریان شرکت دارو سازی ثامن ۱
‏فصل اول
‏طرح تحقیق
‏ارزیابی رضایت مندی مشتریان شرکت دارو سازی ثامن ۲
‏مقدمه
‏کشور ایران به دلیل طیف وسیع گیاهان دارویی موجود در آن و سابقه مثبت استفاده از گیاهان دارویی و رویکرد بیماران به این شیوه درمان و همچنین وجود عطارها و اطباء سنتی در سطح شهرهای کوچک و بزرگ باعث شد تا ایجاد کارخانجات پیشرفته داروئی به عهده تعویق بیافتد و تولید داروهای شیمیایی در داخل کشور بسیار ناچیز بوده و اکثر داروهای مورد نیاز شبکه مصرف از طریق واردات تأمین گردد، تا قبل از پیروزی انقلاب بیشتر داروها از کشورهای آمریکا و آلمان وارد کشور‏ می‌‏شد و معدود شرکتهای تولیدکننده دارو در کشور تحت لیسانس شرکتهای معروف کشورهای فوق به تولید دارو در داخل کشور با استفاده از فن آوری و اطلاعات آنها‏ می‌‏پرداختند و کمترین کار تحقیقاتی در زمینه داروسازی و طرح ژنریک داخلی دارو انجام‏ می‌‏پذیرفت.
‏پس از پیروزی انقلاب اسلا‏می‌‏و ایجاد تحریم‏‌ها‏ی اقتصادی، شرکتهای دارویی جزء طرحهای مهم دهه انقلاب محسوب و بخصوص ایجاد دو شرکت بزرگ ساخت محلولهای تزریقی در شهرهای مشهد و تبریز در دستور کار دولت قرار گرفت.
‏البته در کنار شرکتهای دارویی تولیدکننده محلولهای تزریقی، شرکتهای دارویی دیگری نیز جهت تولید انواع قرص، کپسول و شربت به بهره برداری رسید‏.
‏شرکت داروسازی ثامن از سال ۱۳۶۴ بصورت طرح توجیهی و انتخاب زمین شروع به فعالیت و در سال ۱۳۷۲ توسط رئیس جمهور وقت جناب آقای‏‌ها‏ش‏می‌‏رفسنجانی افتتاح گردید.
‏در ابتدا و به دلیل حجم کم داروهای تزریقی در بازار، تنها نیاز شرکت، تولید هرچه بیشتر انواع سرم و عرضه به بازار بود، ولی به تدریج و با افزایش تولید و پایان دوره خاص ناشی از جنگ تحمیلی، شرکت داروسازی ثامن، توجه به نیازهای مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده و با تشکیل یک تیم از متخصصان به عنوان واحد ارزیابی رضایت مندی مشتریان و خدمات پس از فروش اولین قدم در این راستا را برداشت.
‏ارزیابی رضایت مندی مشتریان شرکت دارو سازی ثامن ۴
‏اکنون که تعداد شرکتهای تولیدکننده روبه افزایش و امکان ورود شرکتهای خارجی به بازار ایران بسیار محتمل‏ می‌‏باشد، توجه به نیازمندیهای کیفی و ک‏می‌‏محصول و تطابق آن با نیازهای مشتریان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
‏بیان مسأله یا موضوع تحقیق
‏ارزیابی رضایت‌مندی مشتریان، شرکت داروسازی ثامن، در طی یک دوره دوماهه از سطح بیمارستانها و داروخانه‏‌ها‏ی سطح شهر مشهد‏ می‌‏باشد.
‏ضرورت انجام تحقیق
‏خوشبختانه کشور در زمینه محلولهای تزریقی (سرم) و آب مقطر جهت تزریق انواع آمپولها به خودکفایی نسبی رسیده است و دولت جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی از واردات این نوع محصولات جلوگیری‏ می‌‏نماید، البته واردات فرآورده‏‌ها‏ی تزریقی به دلیل حساسیت پزشکی آن و امکان ورود انواع بیماریهای واگیر مثل ایدز و هپاتیت بسیار با احتیاط انجام‏ می‌‏شود.
‏در حال حاضر سالانه حدود ۷۰۰۰۰۰۰۰ واحد سرم در حجم‏‌ها‏ی ۵۰۰CC‏ و ۱۰۰۰CC‏ و ۳۰۰۰CC‏ و ۱۵۰۰۰۰۰۰۰ واحد آب مقطر در حجم‏‌ها‏ی ۵CC‏ و ۱۰CC‏ توسط شرکتهای تولیدکننده به بازار داخلی عرضه‏ می‌‏شود و با توجه به قریب الوقوع بودن ورود شرکتهای دیگری به بازار تولید این محصولات، لزوم هرچه بیشتر تحقیقات بازاریابی و توجه بیش از پیش به رضایت‌مندی مشتریان احساس‏ می‌‏گردد.
‏لذا یک شرکت تولیدی‏ می‌‏بایست ضمن ارائه یک محصول با کیفیت، به نیازمندیهای کیفی و ک‏می‌‏محصول نیز توجه داشته باشد.
‏تحقق چنین دستاوردی جز با اعمال مدیریت صحیح و استفاده از تکنولوژی پیشرفته و در فضای تولید مناسب و توجه به فیدبک نظرات مشتریان ممکن ن‏می‌‏باشد، درحالیکه در صورت تغییر بینش و فعالیت عل
‏ارزیابی رضایت مندی مشتریان شرکت دارو سازی ثامن ۴
‏می‌‏می‌‏توان محصولات متنوع و قابل رقابت در بازارهای جهانی تولید نمود و از طریق توسعه این صنعت علاوه بر ارزآوری فراوان برای تعداد زیادی از افراد جامعه اشتغال نیز ایجاد نمود، که این گام با سیاست‏‌ها‏ی نظام جمهوری اسلا‏می‌‏در جهت توسعه صادرات غیرنفتی و اولویت ایجاد اشتغال در جامعه جوان کشور ایران هم راستا خواهد بود.
‏هدف از مطالعه موضوع
‏دستیابی به تصویر وضعیت موجود بویژه ترسیم مسائل و مشکلات مشتریان در ارتباط با محصولات تولیدی شرکت.
‏کمک به سیاست گذاران در امر تولید و توجه بیشتر به نظرات مصرف‌کنندگان.
‏فراهم آوردن مبنایی برای مراجعه استفاده‌کنندگان در زمینه ارزیابی رضایت‌مندی مشتریان، به دلیل اطلاعات جمع آوری شده در این خصوص.
‏جلب توجه دست اندرکاران تولید و پرسنل واحد فروش به ضرورت تحول در بینش و شیوه‏‌ها‏ی انجام کار و تطبیق هرچه بیشتر آن با نظریات مشتری.
‏پیشینه تحقیق
‏جدید بودن موضوع تحقیق، یکی از ویژگی‏‌ها‏ی این پژوهش‏ می‌‏باشد. درخصوص ارزیابی رضایت‌مندی مشتریان در صنعت دارویی کشور پژوهش‏‌ها‏ی اندکی در دانشگاهها صورت گرفته است و تحقیقات قبلی بصورت کلی صنعت دارو را شامل‏ می‌‏شده و به طور اختصاصی به وضعیت مصرف محلولهای تزریقی که مصرف‌کنندگان خاص (پرستاران و پزشکان) دارد، پر‏د‏اخته نشده است. البته طرحهای تحقیقاتی دیگری در شرکتهای دارویی بنام طرح مطالعاتی ارتقاء کیفیت، بهره‌وری و کاهش ضایعات توسط مدیریت واحدهای تولیدی انجام پذیرفته است، همچنین نمایشگاههای ملی و بین المللی نیز مثل تهران

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x