بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

دانلود بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل ۳۵۸ کیلو بایت
تعداد صفحات ۷۳
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

چکیده:

مقدمه : امروزه در بین متخصصان علوم رفتاری ما شاهد علاقه فزاینده ای نسبت به موضوعات معنوی و ارتباط آن با سایر مولفه های روان شناختی می باشیم. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان بوده است.

روش کار: جامعه آماری شامل ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز می باشد که به صورت خوشه ای تصادفی برگزیده شده اند و ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل پرسشنامه پنج عاملی شخصیت، پرسشنامه هوش معنوی و پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن (EQ-i) بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 19 استفاده شد.

نتایج : نتایج حاصل نشان داد که میان مهارت های درون فردی (از متغیرهای هوش هیجانی) با برون گردی (از متغیرهای شخصیت)، خلق عمومی (از متغیرهای هوش هیجانی) با پایداری هیجانی (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.05 رابطه مثبت و معناداری وجود دارد همچنین بین تفکر انتقادی (از متغیرهای هوش معنوی) با برون گردی(از متغیرهای شخصیت) و آگاهی (از متغیرهای هوش معنوی) با گشودگی به تجربه (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.05 رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد.

نتیجه گیری : میان برخی از مولفه های هوش هیجانی و هوش معنوی و برخی از ویژگی های شخصیت رابطه چندگانه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژه ها : هوش هیجانی، هوش معنوی، شخصیت دانشجویان.

چکیده:

مقدمه:امروزه در بین متخصصان علوم رفتاری ما شاهد علاقه فزاینده ای نسبت به موضوعات معنوی و ارتباط آن با سایر مولفه های روان شناختی می باشیم. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان بوده است.

روش کار:جامعه آماری شامل ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز می باشد که به صورت خوشه ای تصادفی برگزیده شده اند و ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل پرسشنامه پنج عاملی شخصیت، پرسشنامه هوش معنوی و پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن (EQ-i) بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 199 استفاده شد.

نتایج :نتایج حاصل نشان داد که میان مهارت های درون فردی (از متغیرهای هوش هیجانی) با برون گردی (از متغیرهای شخصیت)، خلق عمومی (از متغیرهای هوش هیجانی) با پایداری هیجانی (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.055 رابطه مثبت و معناداری وجود دارد همچنین بین تفکر انتقادی (از متغیرهای هوش معنوی) با برون گردی(از متغیرهای شخصیت) و آگاهی (از متغیرهای هوش معنوی) با گشودگی به تجربه (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.05 رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد.

نتیجه گیری :میان برخی از مولفه های هوش هیجانی و هوش معنوی و برخی از ویژگی های شخصیت رابطه چندگانه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژه ها :هوش هیجانی، هوش معنوی، شخصیت دانشجویان.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده …………………………………………………………………………………………………………………………………………۱

فصل اول: کلیات تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….۲

۱-۱ مقدمه : ……………………………………………………………………………………………………………………………….۳

۲-۱ بیان مسئله : ……………………………………………………………………………………………………………………….۴

۳-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق : …………………………………………………………………………………………………۷

۴- ۱ اهداف تحقیق : …………………………………………………………………………………………………………………۸

۴-۱-۱ هدف کلی : ……………………………………………………………………………………………………………………۸

۴-۲-۱ اهداف فرعی : ……………………………………………………………………………………………………………….۸

۵-۱ سؤالات تحقیق : ……………………………………………………………………………………………………………….۸

۶-۱ فرضیه‌ها : ………………………………………………………………………………………………………………………….۸

۶-۱-۱ فرضیه اصلی : ……………………………………………………………………………………………………………….۹

۶-۲-۱ فرضیه فرعی : ……………………………………………………………………………………………………………….۹

۷-۱ متغیرهای تحقیق : ……………………………………………………………………………………………………………۹

۸-۱ تعاریف نظری : …………………………………………………………………………………………………………………..۹

۹-۱ تعاریف عملیاتی : ………………………………………………………………………………………………………………۱۰

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق ………………………………………………………………………………………….۱۱

۱-۲ تعریف هوش : ………………………………………………………………………………………………………………….۱۲

۲-۲ مفهوم معنویت : ………………………………………………………………………………………………………………۱۳

۱-۲-۲ هوش معنوی و مؤلفه های آن : …………………………………………………………………………………۱۳

۱-۳-۲ تاریخچه هوش هیجانی : ……………………………………………………………………………………………۱۵

۲-۳-۲ تعریف و پیشینه هوش هیجانی : ………………………………………………………………………………۱۵۳-۳-۲ تعریف هوش و انواع آن از نظر گاردنر: ………………………………………………………………………۱۷۴-۳-۲ هوش هیجان و مؤلفه های آن :………………………………………………………………………………۱۸

فصل سوم: روش تحقیق : ………………………………………………………………………………………………۲۴

۱-۳ روش تحقیق : ………………………………………………………………………………………………………۲۵

۲-۳ گردآوری اطلاعات : …………………………………………………………………………………………………۲۵

۱-۲-۳ پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i) : ………………………………………………………………25

۱-۱-۲-۳ پایایی آزمون از طریق محاسبه آلفای کرونباخ : …………………………………………………..۲۵

۲-۱-۲-۳ روایی : …………………………………………………………………………………………….۲۵

۳-۱-۲-۳ روش اجراء نمره گذاری (EQ-i) : ………………………………………………………………………..26

۲-۲-۳ پرسشنامه پنچ عاملی شخصی (BFI): ……………………………………………………………………..30

۳-۲-۳ ابزار دیگر پژوهش شامل پرسشنامه هوش معنوی است: ………………………………………..۳۱

۱-۳-۲-۳ روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها : ……………………………………………………………….۳۱

۳-۳ جامعه و نمونه آماری پژوهش : ………………………………………………………………………………….۳۲

فصل چهارم: نتایج …………………………………………………………………………………………………….۳۳

۱-۴ نتایج تحقیق : ……………………………………………………………………………………………………۳۴

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری …………………………………………………………………………………….۴۴

۱-۵ بحث و نتیجه گیری : ……………………………………………………………………………………………۴۵

۲-۵ پیشنهادات : …………………………………………………………………………………………………….۴۹

منابع : ………………………………………………………………………………………………………………..۵۰

همکاری در فروش فایل  بهترین سایت فروش پاورپوینت

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x