آشنایی با ساختار داخلی منبع تغذیه رایانه

آشنایی با ساختار داخلی منبع تغذیه رایانه

آشنایی با ساختار داخلی منبع تغذیه رایانه

آشنایی-با-ساختار-داخلی-منبع-تغذیه-رایانهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏آشنایی با ساختار داخلی منبع تغذیه رایانه …… ( قسمتهای اصلی ‏پاور کامپیوتر )
‏دراین مبحث ‏قصدداریم که به صورت مختصر و با زبان ساده، شما رابا اجزاء داخلی منبع تغذیه و ‏وظایف آنها آشنا نماییم . بدیهی است که این ساختار، همگانی وعمومی نمی باشد بلکه ‏حدود ۷۵% ساختار داخلی منابع تغذیه استاندارد کنونی را در بر می گیرد .
‏جهت ‏توضیح فنی و دقیق در مورد کارکرد یک منبع تغذیه، ابتدا باید نقشه برد را ترسیم ‏نماییم. البته این کار را قبلا و به صورت نمونه برای یک پاور ۲۵۰ واتی ویرایش ۱.۳ ‏انجام دادم، ولی دیدم اگر بخواهم از روی آن برای شما صحبت کنم ، نه تنها شما را ‏خسته خواهم کرد ، بلکه خودم هم نمی توانم حق مطلب را درست ادا کنم.
‏آشنایی با اجزای داخلی منبع ‏تغذیه:
‏به همین منظور سعی می کنم فهرست وار به موضوع ‏بپردازم. لذا ابتدا توجه شما را شکل داخلی پاور و قطعات داخلی تشکیل دهنده آن ، جلب ‏می نمایم :
================================================== ========
۱- (LINE FILTER (EMI
‏با توجه به اینکه منابع تغذیه سوئیچینگ به عنوان یک ‏منبع تولید کننده نویز برای مدارات مخابراتی می باشند، با فیلتر کردن ورودی و خروجی ‏،باید میزان اثر تداخل الکترومغناطیسی را تا حد امکان کاهش داد. چرا که با بالا ‏رفتن فرکانس در مدار داخلی پاور، هارمونیکهایی با فرکانس بالاتر ازفرکانس اصلی منبع ‏ایجاد می گردند وموجب تداخل درباندهای رادیویی و مخابراتی می گردد. معمولا این بخش ‏از دو عنصر القاگرو خازن تشکیل شده است ، که وظیفه ممانعت از خروج نویز حاصل از ‏سیستم سوئیچینگ منبع تغذیه به بیرون وهمچنین ممانعت از ورودفرکانس های اضافی حاصل ‏ازدوران موتورهای الکتریکی ویاسیستم های تولید کننده حرارت به داخل منبع تغذیه ‏رابرعهده دارد.امروزه علاوه بر تقویت لاین فیلتر ، با تعبیه PFC ‏در بخش ورودی ، ‏پیشرفتهای بیشتری صورت گرفته است.
================================================== ========

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x