آزمایش چیلر جذبی

دانلود آزمایش چیلر جذبی

آزمایش چیلر جذبی

آزمایش چیلر جذبی

دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل ۲۰۸ کیلو بایت
تعداد صفحات ۸
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

آزمایشگاه ترمو دینامیک

آزمایش چیلر جذبی

آزمایشگاه ترمو دینامیک

آزمایش چیلر جذبی

تحقیق ارائه شده درمورد آزمایش چیلر های جذبی می باشد خلاصه ای از این تحقیق :

– تاریخچه چیلرهای جذبی

میشل فاراده در سال ۱۸۲۴ یک سلسله آزمایشات برای تبدیل بعضی گازهای پایدار به مایع انجام داد که مبنای کار ماشینهای جذبی قرار گرفت. اگرچه فاراده در زمان خودش نتوانست از این آزمایشات برای تولید برودت بهره بگیرد ولی مقدمه ای شد برای آیندگان.

در سال ۱۸۵۱ یک مخترع آمریکایی یک ماشین یخ ساز با مبرد هوا ساخت و در سال ۱۸۵۹ سیکل جذبی با استفاده از آمونیاک بعنوان ماده مبرد وآب به عنوان جاذب توسط فردیناند کاره مورد استفاده قرار گرفت؛ این سیتم اولین بار در ایالات متحده آمریکا برای ساخت چیلر های جذبی استفاده شد. سپس در سال ۱۸۶۰ اولین ماشین اتر- سولفوریک برای ایجاد برودت در صنایع نوشابه سازی در استرالیا ساخته شد. بعد ها در سال ۱۸۸۰ اولین کارخانه یخ مصنوعی ساخته شد و این کارخانه اولین قدم در عمومی سازی صنعت تبرید بود.

۲- تقسیم بندی چیلرها

چیلرها از جمله تجهیزات بسیار مهم در سرمایش هستند که به طور کلی می توان آنها را به دو دسته چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی تقسیم کرد. به طور کلی چیلرهای تراکمی از انرژی الکتریکی و چیلرهای جذبی از انرژی حرارتی به عنوان منبع اصلی برای ایجاد سرمایش استفاده می کنند.

۳- اصطلاحات فنی رایج در چیلر جذبی

۳-۱- ژنراتور

معمولا در محفظه بالایی چیلرهای جذبی قرار میگیرد و وظیفه تغلیظ محلول لیتیوم بروماید رقیق و جدا سازی آب مبرد را بر عهده دارد.

۳-۲- جذب کننده

در پایین چیلرهای جذبی قرار میگیرد و وظیفه جذب بخار مبرد تولید شده در محفظه اواپراتور را بر عهده دارد.

۳-۳- اواپراتور

در قسمت پایین چیلرهای جذبی قرار میگیرد. مایع مبرد در اواپراتور به خاطر فشار پایین محفظه (خلأ نسبی) تبخیر شده و باعث کاهش درجه حرارت آب سرد تهویه درون لوله های اواپراتور می گردد.

۳-۴- کندانسور

در قسمت های بالایی چیلرهای جذبی قرار میگیره و وظیفه اش تقطیر مبرد تبخیر شده توسط ژنراتور است. بخار مبرد در برخورد با لوله های حاصل از آب برج، تقطیر شده و به محفظه اواپراتور سرریز می شود.

۳-۵- محلول جاذب

این محلول معمولا محلول لیتیوم بروماید و آب است.

همکاری در فروش فایل  بهترین سایت فروش پاورپوینت

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x