تحقیق پیشنهادی برای حل مشکلات شهری از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات (قابل ویرایش)

تحقیق پیشنهادی برای حل مشکلات شهری از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات (قابل ویرایش)

تحقیق پیشنهادی برای حل مشکلات شهری از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات (قابل ویرایش)

تحقیق-پیشنهادی-برای-حل-مشکلات-شهری-از-طریق-فناوری-اطلاعات-و-ارتباطات-(قابل-ویرایش)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۲
‏ب‏ا‏سمه‏ ‏تعالی
‏پیشنهادی برای حل مشکلات شهری از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات
‏۱- مقدمه
‏امروزه اهمیت ‏فناوری‏ اطلاعات‏ Information Technology
‏ به منظور افزایش سرعت و دقت فعالیت‌های مختلف سازمان‌ها و در نتیجه بالا بردن بهره‌وری آنها به روشنی مشخص شده است. خصوصاً سازمان‌هایی که بخش‌های مختلف آن در مناطق جغرافیایی پراکنده و دور از یکدیگر قرار گرفته‌اند و یا موسساتی که موظف به انجام کارهای متنوع و متعدد هستند، بسیاری از مشکلات خود را از طریق این ‏فناوری‏ رفع می‌کنند.
‏انقلاب اطلاعاتی‏ Information Revolution
‏ یکی از اصطلاحاتی است که با رشد ‏فناوری‏‌های اطلاعاتی در کنار انقلاب صنعتی مفهوم پیدا کرده است. همانگونه که در اثر انقلاب صنعتی، مجموعه‌ای از کارخانه‌ها، ابزار و ماشین‌آلات، اتومبیل‌ها و غیره به کمک انسان آمدند و بسیاری از کارهای بدنی او را بر عهده گرفتند، انواع محصولات
‏۱
‏۲
‏فناوری‏‌های اطلاعات نیز شامل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای کامپیوتری، شبکه‌های مخابراتی، سیستم‌های ماهواره و غیره برای کمک به آن دسته از مسایل انسان که با اطلاعات سروکار دارند بوجود آمده و توسعه یافتند. کاربردهای این ‏فناوری‏‌ها شامل انواع محاسبات و پردازش‌های روزمرّه، تجارت، اطلاع‌رسانی، مسایل علمی، مدیریت، ارتباط مستقیم از راه دور و غیره می‌باشد.
‏آنچه که مسلم است ‏فناوری‏ اطلاعات به منزله یک سلاح و ابزار جدید برای فعالیت در جهان معاصر محسوب می‌شود که عدم استفاده از آن انزوای کشور و در نهایت حذف شدن از جامعه جهانی را به دنبال خواهد داشت.
‏تجارب گوناگون سازمان‌های مختلف در سطح دنیا نشان می‌دهد که ‏فناوری‏ اطلاعات به راحتی بسیاری از مشکلات سیستم‌های اطلاعاتی را رفع می‌کند. ‏فناوری‏ اطلاعات قابلیت‌های زیادی در رفع مشکلات سازمان‌ها دارد. به عنوان نمونه به چند مورد از مزایای ‏فناوری‏ اطلاعات اشاره می‌شود.
‏افزایش سرعت
‏محاسبه و پردازش سریع اطلاعات و انتقال فوری آن، زمان انجام کار را کاهش و در نتیجه بهره‌وری را افزایش می‌دهد. ‏فناوری‏ اطلاعات امکان جستجو و دستیابی سریع به اطلاعات را نیز فراهم می‌کند.
‏۱
‏۳
‏افزایش دقت
‏در مشاغل مبتنی بر انسان دقت انجام کار متغیر است؛ درحالیکه ‏فناوری‏ اطلاعات دقتی بالا و ثابت را تامین و تضمین می‌کند. در انواع فعالیت‌های پردازشی و محاسباتی دقت کامپیوتر به مراتب بیشتر از انسان است.
‏کاهش اندازه فیزیکی مخازن اطلاعات
‏با توسعه ‏فناوری‏ اطلاعات و بکارگیری آن دیگر لزومی به حمل و نگهداری حجم زیادی از کتاب‌های مرجع تخصصی وجود ندارد. به راحتی می‌توان در هر دیسک فشرده اطلاعات چندین کتاب ‏و کتابخانه ‏را ذخیره نمود‏.
‏کاهش ‏فسا‏د‏ اداری
‏استفاده از ‏فناوری‏ اطلاعات شفافیت در انجام کارها را افزایش می‌دهد و بسیاری از واسطه‌ها را حذف می‌کند. این دو مزیت کلیدی منجر به رفع برخی از فسادهای اداری خصوصاً در سطوح پایین می‌شوند.
‏ایجاد امکان کار تمام وقت
‏۱
‏۵
‏به کمک ‏فناوری‏ اطلاعات بسیاری از استعلام‌ها و مراجعات افراد و غیره از طریق شبکه‌های کامپیوتری و به صورت خودکار انجام می‌گیرد. بنابر این می‌توان به صورت ۲۴/۷‏(‏ ‏(۲۴ساعت در شبانه روز و ۷ روز در هفته)
‏)‏ از آن بهره گرفت.
‏ایجاد امکان همکاری از راه دور
‏مخابرات، تلفن، تله کنفرانس، ویدئو کنفرانس و همچنین سیستم‌های همکاری مشترک، EDI‏ و غیره نمونه‌هایی از کاربردهای ‏فناوری‏ اطلاعات در این زمینه هستند.
‏کاهش هزینه‌های سیستم یا سازمان
‏با توجه به موارد فوق به خصوص افزایش سرعت که باعث انجام تعداد کار بیشتر می‌شود و انجام کار تمام‌وقت، بهره‌وری سیستم افزایش می‌یابد و در نتیجه باعث کاهش مقدار زیادی از هزینه‌ها می‌گردد.
‏از آنجا که یک جامعه شهری ترکیبی است از مردم و محیطی مرکب از سازمان‏‌‏ها، ادارات و مراکز خدماتی که به طور مداوم و مستمر با یکدیگر در حال تعامل هستند. در کلان‏‌‏شهرهایی نظیر تهران حجم این تعاملات چنان زیاد است که میزان کارایی آنها تاثیر چشم

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x