چگونگی بالفعل کردن استعدادهای بالقوه دانش آموزان درزمینه انشا نویسی
چگونگی بالفعل کردن استعدادهای بالقوه دانش آموزان درزمینه انشا نویسی
دسته بندی | آموزشی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | ۴۸ کیلو بایت |
تعداد صفحات | ۳۷ |
دریافت فایل
چگونگی بالفعل کردن استعدادهای بالقوه دانش آموزان درزمینه انشا نویسی
فهرست مطالب
چکیده. ۵
مقدمه: ۶
معرفی خود: ۷
تعریف واژگان و مفاهیم: ۹
انشا از نظر لغوی: ۹
انشاء چیست؟. ۹
تعریف مهارت تفکر خلاق: ۱۰
تعریف دانش آموز. ۱۲
پیشینه علمی. ۱۳
هفت گام اساسی تا انشا نویسی. ۱۵
فعالیتی برای افزیش درک مطلب دانش آموزان دوم ابتدایی. ۱۵
۲ ) مشکل اسا سی و مهم انشا. ۱۹
کتابخوانی. ۱۹
گام چهارم :انشا کوتاه. ۲۱
گام پنجم:تقویت حس بینایی. ۲۱
تقویت حس شنوایی. ۲۲
نوشتن انشای بلند. ۲۲
گام ششم:انشای گروهی یاانشای مشارکتی. ۲۲
سکوی پرتاب به دنیای نوشتن. ۲۲
خلاصه ی یافته های اولیه. ۲۳
«چند نکته درباره ی نگارش». 24
«اصول ومبانی انشا». 24
«انواع انشا». 25
«معیارهای ارزشیابی». 25
گردآوری اطلاعات ( شواهد ۱). ۲۶
ملاک های ارزشیابی. ۲۷
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. ۲۸
آموزش آیین نگارش به دانش آموزان. ۲۹
تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن. ۲۹
گردآوری اطلاعات ( شواهد ۲ ). ۳۰
۳- ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار. ۳۰
نتیجه گیری: ۳۲
پیشنهادات. ۳۳
منابع: ۳۴
چکیده
نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.
در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد :
- دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.
- اکثر فراگیران در درس انشا فعال شدند.
- کلاس ها برای معلمان دیگر خسته کننده و ملال آورنبود.
- در میان دانش اموزان و معلمان بیشتر شد.
- این شکل کار زمینه های رشد اجتماعی فراگیران را نیز فراهم می سازد
- انسان های متفکر و خلاق و نقاد را به بار می آورد.
- عادت به مطالعه و بررسی و تحقیق را را نیز فراهم می سازد.
- گنجینه لغات فراگیران افزایش می یابد.
- افزون بر نگارش ، مهارت سخن گفتن بسیاری از آنها بهبود خواهد یافت.
- خلاقیت فراگیران را افزایش یافت.