پژوهش مدیریت دانش

پژوهش مدیریت دانش

پژوهش مدیریت دانش

پژوهش-مدیریت-دانش

توضیحات:
پژوهش با موضوع مدیریت دانش، در قالب doc و در ۷۲ صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:
تعداد زیادی از تئوریسین‌های مدیریت دانش تکامل بحث مدیریت دانش را به عهده داشتند و توزیع نموده‌اند که در میان آنان برجستگانی همچون پیتر دراکه، پاول استرلوس و پیتر سنگه از آمریکا را می‌توان نام برد. دراکه و استرلوس من بیشتر در زمینه اهمیت ارتقا اطلاعات و دانش ساده به عنوان منابع سازمانی، و آقای سنگه با تمرکز بر روی سازمان‌های یاد گیرنده ابعاد فرهنگی مدیریت دانش را بوجود آورده‌اند.
تعداد دیگری از دانشمندان وابسته به نشریه تجارت هاروارد حقایق دیگری از مدیریت دانش را آشکار می‌کند. در حقیقت دانشمند معروف آقای لئونارد بارتون توانست موردکاری قابل توجهی را از شرکت استیل چاپارل ارائه دهد، شرکتی که راهبردهای موثری را در زمینه مدیریت دانش تا اواسط دهه ۱۹۷۰ مورد بررسی و تحقیقات مقاله شده و مستندات خود را با عناوین بهار زیبا از دانش و ساختن منابع نوآوری در مجله ذکر شده به چاپ رسانید.
در اواسط سال ۱۹۸۰ اهمیت دانش به عنوان دارایی رقابت در بین سازمانها مشهور گردید. و این در حالی بود که علم اقتصاد کلاسیک هنوز در رابطه با روشها و متدهای مدیریت آن دارای نقصان بود و هنوز برای برخی از سازمان‌ها، این غفلت وجود دارد.
فناوری کامپیوتر باعث شده اطلاعات با سنگینی و فراوانی آغاز به کار کند که این امر تنوع قابل توجهی در محدوده کامپیوتر ایجاد می‌کند و بدین ترتیب این فناوری خود قسمتی از راه حل مورد نظر برای شکل‌گیری مدیریت دانش گردید. سیستم مدیریت دانش به عنوان یک وسیله پیش منظور که توسط راب اکسین و دان مک کداکن مطرح گردید.
نهایتا مثال برجسته طراحی وب در طول یک دهه به مسیر شکل‌گیری مدیریت دانش کمک نمود. در سال ۱۹۸۰ توسعه سیستم‌های مدیریت دانش بوجود آمدند که با استفاده کارهای انجام شده در زمینه هوش مصنوعی و سیستم‌های هوشمند باعث شدند تا مفاهیم تازه‌ای به عنوان دانش اکتسابی ، مهندسی دانش ، سیستم‌های بر پایه دانش و هستی شناسی بر پایه کامپیوتر به جهان عرضه شود.
در سال ۱۹۹۱ و برای اولین بار مطالبی درباره مدیریت دانش در مراکز انتشاراتی مشهور به چاپ رسید. شاید بتوان گفت که وسیع‌ترین کار تحقیقاتی در زمینه مدیریت دانش تا امروز در سال ۱۹۹۵ توسط آقایان کوجیه و نافوکا، هیروتاکاتاکی شی در سازمان خلق دانش بنام “چگونه شرکت‌های ژاپنی نوآوری و پویایی را به وجود می‌آورند؟” صورت پذیرفته است (عطافر، ۱۳۸۵).

فهرست مطالب:
تاریخچه مدیریت دانش
۲-۲-۲ انواع دانش
۲ – ۲ – ۳ تعاریف
جدول ۲ – ۱ مطالب مربوط به ابعاد(Rezazade at all 2009)
۲ – ۳ مدیریت دانش و تدوین دانش
۲ – ۴ اکتساب دانش
۲ – ۵ تسهیل و انتقال دانش:
۲ – ۶ کاربری دانش
۲ – ۷ ذخیره (انباشت) دانش
۲ – ۸ اهمیت مدیریت دانش
۲ – ۹ الزامات سیستم‌های مدیریت دانش
۲ – ۱۰ سرمایه فکری چیست؟
۲ – ۱۱ رویکردها و روشهای اندازه‌گیری نامشهودها
۲ – ۱۲ سرمایه انسانی
۲ – ۱۳ اهدف مدیریت دانش
۲ – ۱۴ مدیریت دانش جدید
۲ – ۱۵ زنجیره اطلاعات
۲ – ۱۶ داده
۲ – ۱۷ اطلاعات
۲ – ۱۸ نقش فن آوری اطلاعات
۲ – ۱۹ دانش
۲ – ۲۰ مدیریت داده، مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش:
۲ – ۲۰ – ۱ مدیریت داده:
۲-۲۰-۲ مدیریت اطلاعات:
۲ – ۲۱ فرایندها در مدیریت دانش:
جدول ۲-۲ : مراحل فرآیند مدیریت دانش
۲ – ۲۲ عناصر اساسی مدیریت دانش
۲ – ۲۳ نقش دانش در مدیریت دانش:
۲ – ۲۴ نقش مدیریت در مدیریت دانش:
۲ – ۲۵ نقش تکنولوژی اطلاعات در مدیریت دانش:
۲ – ۲۶ تأثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مدیریت دانش:
۲ – ۲۷ مدلهای مدیریت دانش
۲ – ۲۹ انتقال دانش:
۲ – ۳۰ فناوری اطلاعات
۲ – ۳۱ فرهنگ سازمانی
۲ – ۳۸ سابقه تحقیقات
۲ – ۳۸ – ۱ پیشینه داخلی:
۲-۳۸-۲ پیشینه خارجی
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع غیرفارسی

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x