پورت موازی و استفاده از آن در پروژه‌ها (دانلود رایگان)

پورت موازی و استفاده از آن در پروژه‌ها (دانلود رایگان)

پورت موازی و استفاده از آن در پروژه‌ها (دانلود رایگان)

پورت-موازی-و-استفاده-از-آن-در-پروژه‌ها-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پورت موازی و استفاده از آن در پروژه‏‌‏ها
‏هدف
‏پورت موازی یک سیستم کامپیوتر راهی جهت کنترل پروژه‏‌‏های سخت‏‌‏افزاری می باشد. در این فصل با بررسی انواع پورت‏‌‏های موازی، نحوه استفاده از این پورت را به عنوان نمونه در چندپروژه خواهیم آورد. نحوه برنامه‏‌‏ریزی پورت‏‌‏های موازی و استفاده از وقفه‏‌‏ها در کنترل پورت‏‌‏ها را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.
‏دراین فصل ‏سعی خواهیم کرد با بررسی پورت موازی یا چاپگرها،نحوۀ استفاده از آن در پروژه‏‌‏ها و کنترل ابزارهای خروجی و ورودی و دیجیتال یا آنالوگ با آن را بررسی نماییم. گر چه این فصل چندان ارتباطی با اسلات‏‌‏های توسعه ندارد ولی نحوۀ استفاده از یک یا چند آدرس را در پروژه‏‌‏های سخت‏‌‌‌‌‌‏افزاری نشان خواهد داد که برای طراحان کارتهای جانبی خارج از اسلات‏‌‏ها که جدیدا نیز زیاد شده است بسیار مفید خواهد بود.
‏۱-۱۱ پین‏‌‏های اینترفیس چاپگر سنترونیکس
‏پورت‏‌‏ موازی به عنوان اینترفیس استاندارد چاپگرها در سیستمهای ۸‏۶‏۸۰ تعریف و استفاده می‏‌‏شود. این مشابه استاندارد چاپگر اپسیون Fx-100‏ می‏‌‏باشد. ‏این پورت دارای ۲۶ پین بوده که تعداد زیادی ‏سیگنال زمین در آن جهت جلوگیری از تداخل نویز در نظر گرفته شده است. این ۳۶ پایه را می‏‌‏توان ‏در ۴ گروه به صورت زیر تقسیم‏‌‏بندی نمود:
‏خطوط اطلاعات که اطلاعات را از سیستم به چاپگر منتقل می‏‌‏نماید.
‏سیگنالهای حالت چاپگر. این سیگنالهای حالت چاپگر را در هر لحظه نشان می‏‌‏دهند.
‏سیگنالهای کنترل چاپگر. این سیگنالها به چاپگر می‏‌‏گوید که چه عملی باید انجام دهد.
‏سیگنالهای زمین. این سیگنالها جهت برگشت زمین هر کدام از خطوط اطلاعات و یا سیگنالهای حالت و کنترل مورد استفاده قرار می‏‌‏گیرد.
‏خطوط اطلاعات و زمین آنها
‏خطوط ورودی D1‏ تا D8‏، یک خط موازی جهت ارسال اطلاعات از سیستم کامپیوتر به چاپگر را فراهم می‏‌‏آورند. سیگنالهای ۲۰ تا ۲۸ خطوط زمین D1‏ تا D8‏ می‏‌‏ساشند.
‏سیگنالهای حالت چاپگر
‏سیگنالهای خروجی فوق از چاپگر به سیستم آمده تا حالت قسمتهای مختلف چاپگر را به سیستم و برنامۀ کاربردی مورد نظر نشان دهد. این سیگنالها عبارت‏‌‏اند از:
‏(پین ۱۲) PE‏ : جهت نمایش نداشتن کاغذ توسط چاپگر
‏(پین ۱۱) BUSY‏ این سیگنال در صورت آماده نبودن چاپگر جهت دریافت اطلاعات جدید در حالت high‏ قرار می‏‌‏گیرد.یعنی زمانی که چاپگر off-line‏ است یا آمادگی دریافت اطلاعات جدید را ندارد به حالت high‏ می‏‌‏رود و به سیستم می‏‌‏گوید که نباید برای چاپگر ارسال اطلاعات داشته باشد.
‏(پین ۳۲) ERROR‏ : یک سیگنال خروجی که درحالت معمولی high‏ بوده و زمانی که یک خطا (مثلا نبودن کاغذ) رخ دهد به حالت low‏ خواهد رفت.
‏(پین ‏۱۳) SLCT‏ : در حالت نرمال به صورت high‏ بوده و از چاپگر به PC‏ می‏‌‏رود و زمانی که چاپگر روشن می‏‌‏شود نشان می‏‌‏دهد که چاپگر انتخاب شده است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x