تحقیق پورت کامپیوتر ۷۷ ص

تحقیق پورت کامپیوتر ۷۷ ص

تحقیق پورت کامپیوتر ۷۷ ص

تحقیق-پورت-کامپیوتر-77-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏مقدمه
‏برای آشنایی با پورت USB‏ لازم است اول عبارت پورت را بشناسیم. پورت، در واقع مبادی ‏ورود و خروج‏ اطلاعات به کامپیوتر است. از طریق پورت می توان دستگاه های خارجی را به کامپیوتر وصل کرد. کامپیوترهای شخصی اولیه IBM‏ با دو پورت (سریال و موازی) عرضه شدند. دستگاه هایی مانند مودم به پورت سریال و پرینترها به پورت موازی وصل می شدند.
‏    ‏
‏شکل ۱) نمایی از پورت USB‏ روی جعبه کامپیوتر و کابل های رابط پورت USB
‏پورتها نه تنها محلی برای اتصال دستگاه های خارجی به کامپیوتر هستند بلکه سرعت مبادله دیتا را هم بین آنها تعریف می کنند. (برای مطالعه بیشتر دراین مورد به سایر ‏مقالات‏ سایت ‏میکرو رایانه‏ مراجعه نمایید) اینجاست که USB‏ ارزش خود را نشان می دهد. پورت USB‏ بطور متوسط ده بار سریع تر از پورتهای موازی، دیتا را منتقل می کند و بدیهی است که به مراتب سریعتر از پورت سریال است. معنای این گفته آن است که یک اسکنر یا پرینتر دارای اتصال USB‏، بسیار سریع تر از اسکنر یا پرینتری است که به پورت موازی وصل شده است. متوسط سرعت انتقال پورت سریال معادل ۱۵۰ کیلوبیت در ثانیه است. این سرعت برای پورت موازی ۱.۲ مگابیت در ثانیه است در حالی که سرعت انتقال دیتا برای پورت USB‏ معادل ۱۲ مگابیت در ثانیه می باشد که البته بستگی به نوع دستگاه اتصالی هم دارد. بعضی از دستگاه ها، مخصوصا پرینترها قابلیت اتصال به دو نوع پورت موازی و
‏۳
USB‏ را دارند. برای پیدا کردن پورت USB‏ در کامپیوتر خود به پشت، جلو یا اطراف آن نگاه کنید. USB‏، پورت کوچکی است که ممکن است کمتر به چشم آید.
‏پویش پورت
‏پ‏ویش یک پورت فرآیندى است که مهاجمان با استفاده از آن قادر به تشخیص وضعیت یک پورت بر روى یک سیستم و یا شبکه مى باشند . مهاحمان با استفاده از ابزارهاى متفاوت ، اقدام به ارسال داده به پورت هاى TCP‏ و UDP‏ نموده و با توجه به پاسخ دریافتى قادر به تشخیص این موضوع خواهند بود که کدام پورت ها در حال استفاده بوده و از کدام پورت ها استفاده نمى گردد و اصطلاحا” آنان باز مى باشند . مهاجمان در ادامه و بر اساس اطلاعات دریافتى ، بر روى پورت هاى باز متمرکز شده و حملات خود را بر اساس آنان سازماندهى مى نمایند . عملکرد مهاجمان در این رابطه مشابه سارقانى است که به منظور نیل به اهداف مخرب خود ( سرقت ) ، درابتدا وضعیت درب ها و پنجره هاى منازل را بررسى نموده تا پس از آگاهى از وضعیت آنان ( باز بودن و یا قفل بودن ) ، سرقت خود را برنامه ریزى نمایند.
‏۴
Transmission‏ Control Protocol) TCP‏ ) و ( UDP ( User Datagram Protocol‏ ، دو پروتکل مهم TCP/IP‏ مى باشند . هر یک از پروتکل هاى فوق مى توانند داراى شماره پورتى بین صفر تا ۶۵،۵۳۵ باشند . بنابراین ما داراى بیش از ۶۵،۰۰۰ درب مى باشیم که مى بایست در رابطه با باز بودن و یا بستن هر یک از آنان تعیین تکلیف نمود ( شبکه اى با بیش از ۶۵،۰۰۰ درب! ) . از ۱۰۲۴ پورت اول TCP‏ به منظور ارائه سرویس هاى استانداردى نظیر FTP,HTTP,SMTP‏ و DNS‏ استفاده مى گردد . ( پورت هاى خوش نام ) . به برخى از پورت هاى بالاى ۱۰۲۳ نیز سرویس هاى شناخته شده اى نسبت داده شده است ، ولى اغلب این پورت ها به منظور استفاده توسط یک برنامه در دسترس مى باشند .
‏نحوه عملکرد برنامه هاى پویش پورت ها
‏برنامه هاى پویش پورت ها در ابتدا اقدام به ارسال یک درخواست براى کامپیوتر هدف و بر روى هر یک از پورت ها نموده و در ادامه با توجه به نتایج بدست آمده ، قادر به تشخیص وضعیت یک پورت مى باشند (باز بودن و یا بسته بودن یک پورت ) . در صورتى که اینگونه برنامه ها با اهداف مخرب به خدمت گرفته شوند ، مهاجمان قادر به تشخیص وضعیت پورت ها بر روى یک سیستم و یا شبکه کامپیوترى مى شوند. آنان مى توانند تهاجم خود را بگونه اى برنامه ریزى نمایند که ناشناخته باقى مانده و امکان تشخیص آنان وجود نداشته باشد .
‏برنامه هاى امنیتى نصب شده بر روى یک شبکه کامپیوترى مى بایست بگونه اى پیکربندى شوند که در صورت تشخیص ایجاد یک ارتباط و پویش مستمر و بدون وقفه مجموعه اى از پورت ها در یک محدوده زمانى خاص توسط یک کامپیوتر ، هشدارهاى لازم را در اختیار مدیریت سیستم قرار دهند . مهاجمان به منظور پویش پورت ها از دو روش عمده “آشکار” و یا ” مخفى” ، استفاده مى نمایند . در روش پویش آشکار ، مهاجمان در رابطه با تعداد پورت هائى که قصد بررسى آنان را دارند ، داراى محدودیت خواهند بود ( امکان پویش تمامى ۶۵،۵۳۵ پورت وجود ندارد ) . در پویش مخفى ، مهاجمان از روش هائى نظیر ” پویش کند ” استفاده نموده تا احتمال شناسائى آنان کاهش یابد . با پویش پورت ها در یک محدوده زمانى بیشتر ، احتمال تشخیص آنان توسط برنامه هاى امنیتى نصب شده در یک شبکه کامپیوترى کاهش پیدا مى نماید .
برنامه هاى پویش پورت ها با تنظیم فلاگ هاى متفاوت
‏۴
TCP‏ و یا ارسال انواع متفاوتى از بسته هاى اطلاعاتى TCP‏ قادر به ایجاد نتایج متفاوت و تشخیص پورت هاى باز بر اساس روش هاى مختلفى مى باشند . مثلا” یک پویش مبتنى بر SYN‏ با توجه به نتایج بدست آمده اعلام مى نماید که کدام پورت باز و یا کدام پورت بسته است و یا در یک پویش مبتنى بر FIN‏ بر اساس پاسخى که از پورت هاى بسته دریافت مى نماید ( پورت هاى باز پاسخى را ارسال نخواهند کرد) وضعیت یک پورت را تشخیص خواهد داد .
‏نحوه پیشگیرى و حفاظت
‏مدیران شبکه مى توانند با استفاده از امکانات متنوعى که در این رابطه وجود دارد از پویش پورت ها بر روى شبکه توسط مهاجمان آگاه گردند . مثلا” مى توان تمامى پویش هاى مبتنى بر SYN‏ را ثبت تا در ادامه امکان بررسى دقیق آنان وجود داشته باشد . ( تشخیص ارسال یک بسته اطلاعاتى SYN‏ به پورت هاى باز و یا بسته ) .
به منظور افزایش ایمن سازى کامپیوتر و یا شبکه مورد نظر مى توان خود راسا” اقدام به پویش پورت ها نمود . با استفاده از نرم افزارهائى نظیر NMap‏ مى توان محدوده اى از آدرس هاى IP‏ و پورت هاى مورد نظر را بررسى نمود ( شبیه سازى یک تهاجم ) . پس از مشخص شدن وضعیت هر یک از پورت ها مى بایست اقدامات لازم حفاظتى در این خصوص را انجام داد . در صورتى که به وجود ( باز بودن ) یک پورت نیاز نمى باشد ، مى بایست آنان را غیر فعال نمود. در صورت ضرورت استفاده از یک پورت ، مى بایست بررسى لازم در خصوص تهدیداتى که ممکن است از جانب آن پورت متوجه سیستم و یا شبکه گردد را انجام و با نصب

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x