پروژه کارآفرینی کارخانه عطر بیک

پروژه کارآفرینی کارخانه عطر بیک

پروژه کارآفرینی کارخانه عطر بیک

پروژه کارآفرینی کارخانه عطر بیک

دسته بندی صنایع شیمیایی
فرمت فایل doc
حجم فایل ۲۵ کیلو بایت
تعداد صفحات ۳۸
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پروژه کارآفرینی کارخانه عطر بیک در ۳۸ صفحه ورد قابل ویرایش

مقدمه

خداوند زیباست و زیبایی ها را دوست دارد

هدف از این پژوهش در این شرکت به دست آوردن تجربیاتی در کنار تحصیلات بوده و چگونگی روابط ساز مانی و تشکیلاتی که توسط افراد به طور مختلف اعمال می شود آشنا شده و همچنین در مورد موضوع تحقیق که بخشهایی مرتبط با رشته کار آموزی می باشد اطلاعات مفیدی حاصل گردیده است.

آشنایی با شرکت

شرکت عطر بیک از سال ۱۳۸۱ شروع به فعالیت تولیدی نمود و از این سال به بعد گامی موثر در جهت تقاضای کشور به همراه داشته است.

شرکت عطر بیک تحت نظر لیسانس بیک فرانسه بوده و روابط سازمانی این شرکت به شرکت بیک فرانسه باز می گردد.

کارخانه عطر بیک واقع در جاده آبعلی می باشد و دارای دو دفتر اداری می‌باشد که یکی شرکت بیک یار به عنوان دفتر مرکزی و دیگری شرکت بیک می‌باشد.

شرکت بیک یار واقع در خیابان ولی عصر – پارک وی می باشد و شرکت بیک واقع در میدان وی عصر – خیابان ولی عصر می باشد.

محصولات شر کت

به طور کلی شرکت بیک دارای:

۱- عطر بیک باز

۲- عطر بیک جعبه دار

۳- عطر بیک سه گوش

۴- تیغ آستور حساس

۵- تیغ آستور دستگاه با یدک

۶- تیغ آستور معمولی

۷- تیغ بیک بیمارستانی

۸- تیغ بیک دبل ایج

۹- تیغ بیک دولبه معمولی نرمال

۱۰- تیغ بیک دو لبه زنانه

۱۱- تیغ بیک دو لبه حساس

۱۲- تیغ بیک دو لبه معمولی

۱۳- تیغ بیک سافت وین پنج تایی زنانه

۱۴- تیغ بیک سافت وین دو تایی

۱۵- تیغ سافت وین پنج تایی حساس

۱۶- تیغ بیک کامفورت کارتی

۱۷- تیغ بیک کامفورت

۱۸- تیغ بیک کارتی نرمال

۱۹- تیغ کامفورت سه لبه

۲۰- تیغ بیک متال

۲۱- تیغ بیک یک لبه حساس

۲۲- تیغ بیک یک لبه معمولی

۲۳- فوم بیک

۲۴- فندک آشپزخانه

۲۵- فندک j1

۲۶- فندک j3

۲۷- فندک j5

۲۸- یدک آستور

۲۹- مداد بل

انواع عطر بیک

۱. Nak NO مخصوص آقایان

مردانه ، غنی و پر قدرت ، آمیخته ای از مشک و سرخس و عطرهای جنگی که در کمال قدرت هرگز خود را تحمیل نمی کند.

۲. Nak NO مخصوص آقایان و بانوان

رایحه ای به طراوت سبزاره ها ، آمیزش عطر جنگل و درخت لیمو که به زنان و مردان فعال امروز شادابی می بخشد.

۳. Nak NO مخصوص بانوان

رایحه ای ظریف و شاعرانه و عطری به لطافت زمزمه گلها و به شادابی بوستان های فرانسوی

۴. Nak NO مخصوص بانوان

رایحه ای رمز آلود و پر هیجان همچون شبهای پاریس ، آمیخته ای غنی و پر دوام از عصاره گلها و میوهای معطر ، که گرما ، شو ر و جاذبه می آفریند.

۵. Nak NO مخصوص آقایان

رایحه قوی جنگل ، به همراه عطری متین از گل و میوه که جلوه ایی از مردانگی و استوار دارد.

۶. Nak NO مخصوص آقایان و بانوان

با عصاره ای از برگ نعناع و رایحه سرخ ، این عطر به نرمی بر پوست خانم ها و آقایان می نشیند.

۷. Nak NO مخصوص بانوان

آمیخته ای هماهنگ از رایحه ای لطیف گل ها و میوه های معطر برای روزهای پر مشغله زن امروز.

۸. Nak NO مخصوص بانوان

معجونی از عطر میوه ها و سپس دست چینی گرمی و جاذبه گل ایلانگ ، یاس و شکوفه پرتغال و در آخر رایحه ایی رمز آلود از مشک ، چو ب و عنبر.

۹. Nak NO مخصوص آقایان

عطری بی همتا برای مردان امروز ، همراه با احساس خنکی دلچسب با دست دادن چینی از عطر میوه های تازه چون هندوانه ، نارنگی و لیمو در ابتدا و به دنبال آن بوی مشک و صندل ، ویژگی های منحصر به فردی داشته که در تمام روزها از آن می توان استفاده کرد.

۱۰. Nak NO مخصوص آقایان و بانوان

رایحه ملایم پرتغال و نارنج تازه به همراه بوی نسیم دریایی احساس جوانی و طروات را به همراه می آورد.

۱۱. Nak NO مخصوص بانوان

احساس شناوری در فضایی از عطر میوه های تازه و گل هایی لطیف که دختران جوان و پر انرژی را به سوی خود جذب و آنان را در تمامی لحظات جوانی و نشاط همراه می کند.

۱۲. Nak NO مخصوص آقایان

رایحه ای رمز آلود و پر هیجان که عطری خوشبو و غنی از رایحه ی گل ها و دست چینی انرژی را از گیاه گریپ فروت و بهار نارنج می آفریند و همراهی عطرهای جنگلی.
شرح وظایف ونحوه عملکرد واحد مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه بازار تجارت

برای درک بهتر وترسیم روشی قابل لمس از عملکرد واحد مالی، وظایف این واحد رادر ۲ فصل مجزا بررسی وتبیین می نمائیم.

فصل اول را اختصاص میدهیم به واحدهائی که درگیری مستقیم وتنگاتنگی با عملیات اجرائی(پخش محصولات و مواد بهداشتی)دارند و در فصل دوم به وظایف سایر واحدها می پردازیم.

فصل اول :چرخه عملیات پخش محصولات و ماد بهداشتی ونحوه نگهداری وثبت در حسابهای مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه بازار تجارت که ازاین به بعد ازآن تحت عنوان شرکت یاد می شود .

جهت دسته بندی ودرک بهتر ،کل عملیات پخش شرکت رادر ۴ بخش به شکل زیر خلاصه وشرح جامعی از وظایف هر بخش رادرذیل می آوریم :

الف-حسابداری حسابهای پرداختنی (خرید)

ب – حسابداری انبار (نگهداری موجودی )

ج – حسابداری فروش

د – حسابداری دریافت (وصول )

بخش اول :حسابداری حسابهای پرداختنی (خرید)

همانطور که از نام این بخش معلوم است درکل وظیفه نگهداری وثبت تمامی حسابهایی که شرکت تعهد پرداخت آنها را عهده دار می باشد به عهده حسابداری خرید است که در راس آن خرید محصولات و مواد بهداشتی ویا هرگونه اجناس دیگری که در حیطه فعالیت اقتصادی شرکت است .

۱-کالاهائی که از تولید کنندگان جهت پخش خریداری میشود طی فاکتور ارسالی از طرف تولید کننده جهت ثبت در حسابهای مالی به واحد بازرگانی دفتر مرکزی ارسال می گردد.

مدیریت بازرگانی( یا به عبارتی در چارت تشکیلاتی شرکت مدیریت فروش)موظف است پس از ضمیمه کردن رسید انبار مربوط به فاکتور هاکه حاکی از دریافت جنس توسط انبار مرکزی ویا انبار مراکز توزیع (درصورتی که جنس مستقیما از کارخانه به انبار مراکز ارسال شود)می باشد ،فاکتور ها راجهت ثبت با اخذ رسید طی صورت خلاصه ای به واحد مالی ارائه نماید.

حسابداری خرید پس از دریافت فاکتور های خرید آنها راباقرارداد موجود (که حتما باید یک نسخه از آن در اختیارش باشد)تطبیق وپس از مطابقت در حساب معلق خرید کالا ثبت نماید ونحوه ثبت سند آن به شکل زیر است :

حساب معلق خرید کالا ******

فروشندگان کالا ******

۲-یکی دیگر از وظایف حسابداری خرید کنترل مطالبات شرکتهای تولیدی وتنظیم بودجه پرداخت (تعهدات)مطابق قرارداد می باشد.

بدین صورت که حسابداری بازرگانی ماهانه باید جدولی تحت عنوان جدول تعهدات تنظیم وبا ارائه آن به مدیریت مالی وبا هماهنگی مدیر عامل نسبت به پرداخت تعهدات خود اقدام نماید که این تعهدات هم ممکن است بصورت نقدی وهم ممکن است به صورت اسناد پرداختنی باشد.

در هر صورت رعایت مفاد قرارداد ا لزامی وهرگونه پرداخت اضافی ممنوع بوده مگر بانظر ودستور مستقیم مدیریت عامل .

۳-سومین بخش از وظایف حسابداری خرید عبارتست از کنترل حساب تولید کننده ورفع مغایرت براساس برنامه زمانبندی شده وارائه صورت مغایرت باشرکت تولیدی به مدیریت مالی .

۴- چهارمین بخش از وظایف حسابداری خرید عبارتست از کنترل خریدهای انجام شده یا به عبارتی کنترل فاکتور های خرید با گزارش ماهانه حسابداری انبار که پایان هر ماه باید به حسابداری خرید ارائه نماید وپس از انجام این کنترل وتائید ، فاکتورهادر زونکن های جداگانه ای بترتیب هر ماه بایگانی می شود .

۵- صدور هرگونه اعلامیه بدهکاری که حاکی از برگشت از خریدها ویا ضایعات احتمالی مربوط به تولید کننده ویا هزینه های حمل ونقل اگر به عهده تولید کننده باشد وموارد مشابه این جزو وظایف حسابداری خرید است.

حسابداری خرید موظف است باهماهنگی وارتیاط مستمر با بخش حسابداری انبار وحسابداری تنخواه و… نسبت به صدور سند حسابداری وارسال اعلامیه به تولید کننده اقدام نماید.

۶- کنترل حساب معلق خرید به جهت آنکه رایطه بسیار نزدیک ودر حقیقت مستقیمی با حساب تولید کننده دارد واعلام مانده آن به حسابداری انبار وپیگیری موضوع یکی دیگر از وظایف مهم حسابداری خرید می باشد که در وظایف حسابداری انبار مفصل در این مورد بحث خواهد شد .

۷- بجز موارد بالا که همگی مربوط به حسابهای پرداختنی تجاری بود مسئولیت کنترل وثبت اسناد مربوط به حسابهای پرداختنی غیر تجاری نیز با حسابداری خرید می باشد.

بدینصورت که حسابداری خرید موظف است یک طرف ثبت مربوط به حسابهای پرداختنی غیر تجاری که همان طرف بستانکاری این حسابها می باشد راثبت نماید برای نمونه مثال زیر رامی آوریم:

فرض کنیم شرکت در قبال خدمات ارائه شده از طریق شرکت یاشخص ثالثی مبلغی را باید به این شخص بپردازد دراینجا حسابداری خرید سندی راکه صادر می کند به شکل زیر است:

حساب هزینه ها *******

حسابهای پرداختنی غیرتجاری *******

شایان ذکر است طرف دیگر یا به عبارتی طرف بدهکار حسابهای پرداختنی غیر تجاری توسط واحد پرداخت که بعدا شرح وظائفش خواهد آمد و به شکل زیر ثبت خواهد شد:

حسابهای پرداختنی غیر تجاری *******

موجودی نقد وبانک *******

بخش دوم :حسابداری انبار (نگهداری موجودی )

مبحث انبار وانبارداری شامل دوبخش است که از آن تحت عناوین انبار تعدادی وانبار ریالی یاد می کنند وهمانطور که از نام هر بخش معلوم است انبار یا انباردار تعدادی وظیفه نگهداری تعدادی موجودی انبار رابه عهده دارد وانبارداری ریالی موظف است موجودی ریالی انبارها را کنترل نماید که غالبا در واحد مالی این دوبخش به صورت متمرکز عمل می نمایند بااین تفاوت که مسئولیت نگهداری موجودی تعدادی علاوه بر انباردار مالی مسئولین انبار یا همان انباردارها می باشند وحسابدار انبار درعین حال که موجودی تعدادی راکنترل می کنند مبحث ریالی موضوع رانیز پیگیری می نماید درذیل شرح وظایف حسابداری انبار به تفضیل می آید:

بخش سوم :حسابداری فروش

یکی از بخشهای مهم که نقش بسیار بزرگی در شرکتهای پخش ایفا می کند حسابداری فروش می باشد وبا عنایت به نظر مدیریت محترم عامل در خصوص نگهداری حساب مشتریان در سطح ریز در دفتر مرکزی عملیات صدور فاکتور فروش وسند فروش می بایستی در دفتر مرکزی انجام شود ودر کل نگهداری حساب مشتریان به صورت ریز (نمایندگیها)در واحد حسابداری فروش مجتمع صورت خواهد پذیرفت که در ذیل شرح جامعی از وظایف این بخش می آید.

۱-حسابداری فروش موظف است به صورت برنامه ای دقیق وزمانبندی شده که نحوه آن بسته به نظرمدیریت دارد نسبت به اخذ حواله ها یا همان خروجی کالا ازانبار مراکز توزیع که برای مشتریان یا نمایندگان صادر می شودبه همراه قرارداد فروش که براساس آن حواله صادر شده اقدام ونسبت به صدور فاکتور فروش عمل نماید بنابرین تحویل یک نسخه از حواله (خروجی انبار)به همراه قرارداد فروش به واحد حسابداری فروش الزامی می باشد .

حسابداری فروش پس از اخذ حواله انبار وقرارداد فروش ،برای هر حواله وقرارداد در وجه مشتری (نماینده)فاکتور فروش صادر وماهانه سند فروش رابه سیستم مالی ارسال خواهد نمود .

ثبتی که در این قسمت از طریق سیستم به صورت مکانیزه صادر می شود به شکل زیر است:

بدهکاران تجاری (نماینده) *******

فروش (ارزش کالای توزیع شده) *******

۲- درصورتی که نماینده اجناس فروخته شده را پس دهد باز بااخذ ورودی یا رسید انبار که دال بر تحویل جنس از نماینده باشد از مراکز توزیع به صورت منظم جمع آوری ونسبت به صدور فاکتور برگشتی اقدام خواهد شد وثبت مالی آن به شکل صفحه ی بعد است :

برگشت از فروش ********

بدهکاران تجاری (نماینده ) *******

۳- هماهنگی لازم با واحد وصول یا دریافت در خصوص وضعیت دریافتهای انجام شده از نماینده وکنترل حساب نماینده واعلام بدهی آن به صورت هفتگی ویا موردی به مدیریت مالی ومدیر یت بازرگانی جهت پیگیری برای دریافت وجه ویا چک از نمایندگان بابت بدهی دفاتر.

۴-صدور سند پورسانت فروش به عهده حسابداری فروش بوده ونحوه صدور آن به شکل زیر است که با ارائه گزارش وضعیت حساب نماینده وبا توجه به میزان فروش انجام شده توسط نماینده وطی برنامه منظم که نحوه آن طبق نظر مدیریت ابلاغ می شود

سند پورسانت به شکل زیر صادر می شود:
چرخه عملیات مربوط به سایر واحدهای مالی

که نسبتا خلاصه تر از فصل اول خواهد آمد، به شرح ذیل در ۳ بخش تحت عناوین:

۱-واحد پرداخت

۲- حسابداری تنخواه

۳- حسابداری حقوق بیان می شود .

بخش اول : واحد پرداخت

در اکثر شرکتها واحد دریافت وپرداخت به صورت متمرکز عمل می نمایند که در این شرکت بسته به نظر مدیریت محترم ودر صورت تائید پیشنهاد می شود به علت اینکه بخش عمدهای از پرداختهای شرکت به صورت اسنادی می باشد (واگذاری چک )ودر ضمن کنترل بانکها وپیگیریهای لازم در خصوص وضعیت چکهای واگذارشده نقش کلیدی در تامین نقدینگی دارد،

لذا تمرکز در امورات این دوواحد مفیدتر وشاید بهتر بگوئیم لازم می باشد .لذا با عنایت به شرح وظایف واحد دریافت که در فصل یک بدان اشاره شد به شرح وظایف پرداخت می پردازیم :

۱-پرداختهایی که در شرکت انجام می شود به ۴قسمت عمده – پرداختهای نقدی – پرداختهای چکی (چکهای صادره از حسابهای بانکی – پرداختهای اسنادی (چکهای مشتریان نزد صندوق )-وپرداختهای انجام شده از طریق تنخواه تقسیم می شود که ۳ قسمت اول جزو وظائف واحد پرداخت بوده وقسمت چهارم یعنی پرداختها از محل تنخواه جزو وظائف این واحد نیست لذا به شرح ۳مورد دیگر می پردازیم.

-پرداختهای نقدی : صرفا از طریق صندوق ریالی صورت پذیرفته وبرای اینکار سند پرداخت برحسب مورد صادر وپس از تائید مراجع ذیصلاح قابل پرداخت می باشد وثبت حسابداری آن از طریق سیستم مکانیزه وجوه نقد صادر می شود .

-پرداختهای چکی : پس از دریافت مجوز پرداخت مبتنی بر دستور مقام صادر کننده، سند پرداخت صادر ونسبت به صدور چک در وجه اشخاص حقیقی یا حقوقی اقدام وپس از تکمیل امضاهای مجاز با اخذ رسید از شخص حقیقی یا حقوقی با تائید هویت شخص ویا معرفی نامه که دال بر تائید شخص از طرف شخص حقوقی باشد چک به فرد موصوف تحویل خواهد شد وثبت سند مالی بصورت مکانیزه از طریق سیستم وجوه صورت می پذیرد .

-پرداختهای اسنادی : به شرح کامل این بخش در وظائف واحد دریافت اشاره شد .
دیگر وظیفه واحد پرداخت مغایرت گیری بانکها به صورت روزانه می باشد لذا اخذ صورتحسابهای بانکی به صورت روزانه وثبت آن ومغایرت گیری به عبارتی بسیار مهم وحیاتی می باشد زیرا بیش از ۹۰درصد فعالیت شرکت بصورت اسنادی بوده وداشتن اطلاعات دقیق با ضریب اطمینان بالا هم در روشن بودن وضعیت حساب نمایندگان وهم در تامین نقدینگی شرکت تاثیر گذار است .

داشتن هماهنگی لازم با مدیریت بازرگانی (فروش ) در خصوص تعیین مراکز وجوه واریزی نامشخص وپیگیریهای لازم در این خصوص.

ارائه گزارشات لازم در خصوص میزان اسناد پرداختنی واعمال بودجه یا فرم تعهدات تنظیم شده توسط حسابداری خرید با هما هنگی مدیریت مالی ومدیر عامل محترم واعلام به موقع موعد اسناد پرداختنی به مراجع ذیربط جهت تامین موجودی .

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x