پروژه کارآفرینی طرح تولید دستگاههای بسته بندی(شیرینگ)

پروژه کارآفرینی طرح تولید دستگاههای بسته بندی(شیرینگ)

پروژه کارآفرینی طرح تولید دستگاههای بسته بندی(شیرینگ)

پروژه کارآفرینی طرح تولید دستگاههای بسته بندی(شیرینگ)

دسته بندی صنعتی
فرمت فایل doc
حجم فایل ۱۱۶ کیلو بایت
تعداد صفحات ۳۰
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پروژه کارآفرینی طرح تولید دستگاههای بسته بندی(شیرینگ) در ۳۰ صفحه ورد قابل ویرایش

مقدمه

کالای تولیدی مورد نظر دستگاه بسته بندی میباشد که کار آن بسته بندی مواد غذایی از قبیل کیک وکلوچه ونیزقطعات صنعتی مثل جک وغیره وهمچنین بسته بندی بیشترین قطعات ولوازم کوچک وبزرگ میباشد.

کارکرد این دستگاه به این صورت است که ابتدا قطعهای که باید بسته بندی شود را روی رول قرار می دهند.این قطعه به وسیله یک جک به درون پلاستیک شیرینگ هدایت می شود پس از آن به وسیله قیچی پلاستیک بریده شده به سمت تونل حرارتی هدایت می شود.در آنجا با حرارتی که به پلاستیک خورده می شود پلاستیک جمع شده ومنقبض میشودو به این صورت بسته بندی انجام می شود.

پس از آن به سمت جلو هدایت شده وپلاستیک گرم شده خنک می شود

ورودی این دستگاه بسیار ممتنوّع است چون می توان ازقطعات بسیار کوچک در طول وعرض ۱۰سانتیمتر تا قطعاتی به طول ۳تا۴ متررا بااین دستگاه بسته بندی کرد.
تولید اسمی این دستگاه ۱۵۰ عدد در سال است ولی به دلیل رکود بازارو افزایش رقابت در بین سازنده ها تولیدعملی این دستگاه، به ۱۰۰ عدد در سال میرسد. قیمت تمام شده این دستگاه بسیارمتنوع است ولی به طورمختصراشاره ای به قیمت ها می نماییم دستگاههای کوچک از طول ۵۰ سانتیمترتا۳ متربین۲۲۰۰۰۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰۰۰۰ریال ودستگاههای بسته بندی پالت که بسته بندی تا ارتفاع چند متروعرض ۲تا۳ متری را انجام می دهد بین ۳۵۰۰۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰۰۰۰ریال برآورد شده است.

فصل اوّل

شرکت ماشین های بسته بندی اصفهان(عصر)

این شرکت در سال ۱۳۷۶با اهداف زیر به بهره برداری رسید:

۱-رفع نیاز جامعه وخود کفایی در امر تولید

۲-ایجاد شغل در جامعه وهمچنین استفاده ازافراد جامعه برای رشد کشور

۳- طراحی و ساخت ماشین آلات پیشرفته با توجه به امکانات وتجهیزات با برترین کیفیت و مرغوبترین قطعات

مجوزهای قانونی : موافقت اصولی به شماره ۱۷۹۷۶ و در تاریخ ۱۸/۲/۱۳۷۶به نام شرکت ماشین های بسته بندی اصفهان(عصر) جهت تولید دستگاههای بسته بندی صادر شد.

محصولات تولیدی: محصولات تولیدی این شرکت شامل:

پگ تونلی) )EA-160 1-مدل اتوماتیک ونیمه اتوماتیک

موارد استفاده: بسته بندی محصولات غذایی ،بهداشتی، مصالح ساختمانی مواد شیمیایی، لوازم خانگی ،انواع کارتن و……

EA-1802- مدل

موارد استفاده: بسته بندی رول ،طاقه ومنسوجات(پارچه وچرم و…)

EA-200 3- مدل

موارد استفاده: بسته بندی رول فرش و موکت تا طول۴ متر

EA-160 4- مدل

موارداستفاده: بسته بندی لوازم آرایشی، محصولات صادراتی از قبیل جعبه های گز،پولک و….

EA-3005- مدل

موارد استفاده: بسته بندی کیک ،کلوچه ودستمال کاغذی و……

(پالت گردان یا تونلی) EA-1500 6- مدل
موارد استفاده: انواع پالت
مقداری از این شرکت به صورت سهام به افراد زیر واگذارشده است که

سرمایه اولیه شرکت محسوب می شود.

شرح مختصری از ماشین آلات

۱- دستگاه تراش: شامل ۶عدد میباشد که ۴عددآن ساخت داخل و۲عدد آن ساخت خارج کشور می باشد واز آن جهت تهیه غلتکها، پولی ها و مواردی از این قبیل استفاده می شود.

۲- دستگاه فرز: این دستگاه ساخت کشور آلمان میباشد وبرای تراشیدن چرخدنده از آن استفاده می شود.

۳- دریل عمودی:این ماشین ساخت داخل کشوربوده وجهت سوراخکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

۴- گیوتین: ساخت داخل کشوربوده وازآن جهت برش ورق مورد استفاده قرار می گیرد.

۵- دستگاه خم: ساخت داخل بوده وبرای خم کردن ورق ومونتاژ استفاده می شود.

۶- نقطه جوش: ساخت داخل بوده و برای جوش نقطه ای ورق ها و مونتاژدستگاه استفاده می شود.

۷- دستگاه جوش: ساخت داخل کشوربوده وجهت جوش شاسی و اسکلت

دستگاه بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

۸- ارّه لنگ: ساخت داخل بوده وبرای بریدن قوطی و نبشی ازآن استفاده می شود.

۹- کمپرسور باد: ساخت داخلی است وبرای رنک دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاههایی که در بالا به آنها اشاره شد در قسمت تولید و مونتاژ کاربرد دارند.

ماشین آلات فرایند تولید

فصل سوم

رقابت دربازار: رقیب در بازار کسی است که مصرف کننده را ازخرید کالای تولید کننده ای منصرف ساخته واو را واداربه خرید لز تولیدکننده دیگرکند.

اوّلین کالا برای رقابت کالایی است مشابه با کالای تولید شده، بنابراین می توان رقابت را یک مبازه نامید که برای اینکه پیروز میدان باشیم باید اصولی را رعایت کنیم که به ترتیب زیر بیان میگردد:

۱-هدفدار بودن: گرفتن بازارجدید باید با هدف وبرنامه ریزی دقیق باشد.

۲- تمرکز: بیشترین قدرت باید درزمان ومکان مناسب تمرکزداده شود.

۳- تغییر پذیری: نقشه های بازاریابی باید تغییر پذیر باشد تا در صورت تغییرات ناگهانی بازار یا رقبا مشکلی ایجاد نشود.

۴- تطبیق: تمام جزئیات یک نقشه باید بایکدیگر مطابقت داشته باشد.

۵- تهاجم: در این مبارزه باید سعی کردزودتر از رقبا دست به حمله زد.

۶- غافلگیری: غافلگیرکردن رقبا وقتی که قدرت مانور ندارند امکان پذیراست.
روشهای رقابت

روشهای گوناگونی که شرکتهای مختلف برای رقابت به کار می گیرند، به عوامل مختلفی مانند تعداد تولید کنندگان اجناس مشابه، بزرگی یا کوچکی شرکت نسبت به سایرتولیدکنندگان ووضع مالی شرکت بستگی دارد که به شرح زیر است:

۱- بهتر و مرغوبترکردن کالای جدید با بسته بندی ورنگ زیبا وجذاب

۲- ساختن یک کالا با بسته بندی ها وطرحهای متفاوت که باعث میشود شرکتهای کوچک کمتر به رقابت بپردازند.

۳- در شرکت های بزرگ می توان با تبلیغات گسترده شرکتهای کوچک را از دورخارج کرد.

۴- با قرار دادن جایزه های ویژه برای خریداران کالا میتوان شرکتهایی که سود مالی کمتری دارند را از مبان برداشت.

۵- شرکتهای بزرگ می توانند با تهدید فروشنده های مواد اولیه دست شرکتهای کوچک را ببندند.
تبلیغات

بازاریابی فقط به تولید کالای مناسب، قیمت گذاری صحیح و توزیع خوب اختصاص ندارد. تولید کننده باید خریدار رابه طرف کالا جذب کرده تا بتواند مرغوبیت کالا رادر مقابل قیمت آن، به او بقبولاند.

این کشش از طریق تبلیغات صورت میگیرد.

هدف تبلیغات:
۱- مطلع نمودن خریدار از وجود کالای جدید

۲- آشتا نمودن خریدار با بسته بندی ونام کالا به منظور شناسایی آن

۳- به دست آوردن واسطه های فروش ورغبت بیشتر آنها در خرید محصول با کیفیت بالا
روشهای تبلیغات
۱- استفاده از رسانه های صوتی و تصویری

۲- تبلیغات در روزتامه ها وهفته نامه ها

۳- ایجاد بروشورهای تبلیغاتی وکارتهای ویزیت

۴- نمایش دستگاهها در مکانهایی مانند غرفه ها ونمایشگاه ها

۵- کیفیت خوب کالا به خودی خود می تواند یکی ازتبلیغات مؤثر باشد، چون مشتری راضی مشتری های زیادی را جذب می کند.

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x