پروژه کارآفرینی شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص)

پروژه کارآفرینی شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص)

پروژه کارآفرینی شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص)

پروژه کارآفرینی شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص)

دسته بندی صنایع دارویی و پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل ۵۱ کیلو بایت
تعداد صفحات ۲۳
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پروژه کارآفرینی شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص)در ۲۳ صفحه ورد قابل ویرایش

مجمع عمومی عادی صاحبان سهام

با احترام

به پیوست صورتهای مالی شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص) برای دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۸۶ تقدیم می‌شود. اجزای تشکیل‌دهنده صورتهای مالی به قرار زیر است.

۱ـ ترازنامه

شماره صفحه

۱ـ ترازنامه

۲ـ صورت سود و زیان

۱ـ۲ـ گردش سود (زیان) انباشته

۳ـ صورت جریان وجوه نقد

۴ـ یادداشتهای توضیحی:

الف ـ تاریخچه فعالیت شرکت

ب ـ مبنای تهیه صورتهای مالی

پ ـ خلاصه اهم رویه‌های حسابداری

ث‌ ـ ادامه یادداشتهای مربوط به اقلام مندرج در صورتهای مالی و سایر اطلاعات مالی

صورتهای مالی براساس استانداردهای حسابداری تهیه و در تاریخ به تأیید هیئت مدیره رسیده است.

۱ـ تاریخچه فعالیت شرکت

۱ـ۱ـ کلیات

شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص) در تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۱۳۸۴ تحت شماره ۲۵۳۴۷۳ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است در حال حاضر شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت پارس دارو (سهامی عام) می‌باشد و مراکز اصلی شرکت در تهران واقع است. براساس تصمیمات مجمع عمومی عادی سالانه مورخ ۲۸/۴/۱۳۸۵ شرکت پارس دارو (سهامی عام)، با توجه به ضرورت تکمیل و حضور در چرخه عرصه دارو مجمع با فعالیت‌های جاری شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص) و مشارکت در اداره داروخانه‌ها موافقت نمود ضمناً ادامه فعالیت قبلی (تولیدی) که در سال ۸۵ نیز که تا تاریخ ۳۱/۶/۸۵ ادامه داشت با انتقال کلیه حسابهای مربوطه به شرکت پارس دارو (سهامی عام) از تاریخ ۱/۷/۸۵ قطع گردید و در واقع قسمتی از فعالیت شرکت کارخانجات پارس دارو در سال ۸۵ تولیدی و قسمتی خدماتی بوده است و در اجرای تصمیمات مجمع و انجام تشریفات لازم برای واگذاری داروخانه‌ها که قبلاً توسط شرکت سرمایه‌گذاری داروئی تأمین انجام شده بود اولین داروخانه بیمارستانی که اداره و انجام امور آن به شرکت کارخانجات پارس دارو واگذار شد داروخانه بیمارستان میلاد بوده که در سطح کشور بزرگترین و بالاترین حجم مراجعه‌کننده دارد. که این فعالیت از تیر ماه شروع گردید و در بدو امر با توجه به حساسیت تأمین دارو و لوازم مصرفی بیمارستان موجودی‌های داروخانه از پیمانکار قبلی تحویل و بلافاصله بدون اینکه در فعالیت بیمارستانی خللی وارد گردد و خدمات داروخانه بیمارستان میلاد را آغاز نمود. شرکت در همین راستا خدمات پیمانکاری داروخانه، بیمارستان بهارا و شرکت اوزان (تک نسخه‌ای) را در تاریخ ۱۵/۳/۱۳۸۶ و ۲۰/۹/۱۳۸۵ بعهده گرفته است.

۲ـ۱ـ فعالیت اصلی شرکت

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۲ اساسنامه تولید و فروش داروهای شیمیایی و گیاهی و همچنین مواد اولیه داروئی، شیمیایی، آرایشی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی، تأسیس و ایجاد کارخانجات و لابراتوارهای ساخت و بسته‌بندی مواد دارویی، تهیه و تدارک واردات و صادرات داروی ساخته شده و مشارکت در سایر شرکتها است.

۲ـ۳ـ سرمایه‌گذاری‌ها

سرمایه‌گذاری‌ها بلندمدت به بهای تمام شده پس از کسر هر گونه ذخیره بابت کاهش دائمی در ارزش هر یک از سرمایه‌گذاری‌ها ارزشیابی می‌شود. درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها بلندمدت در زمان تصویب سود توسط مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت سرمایه‌پذیر (تا تاریخ ترازنامه) شناسایی می‌شود.

۳ـ۳ـ دارائیهای ثابت مشهود

۱ـ۳ـ۳ـ دارائیهای ثابت مشهود بر مبنای بهای تمام شده در حسابها ثبت می‌شود. مخارج بهسازی و تعمیرات اساسی که باعث افزایش قابل ملاحظه در ظرفیت یا عمر مفید دارائیهای ثابت یا بهبود اساسی در کیفیت بازدهی آنها می‌گردد. به عنوان مخارج سرمایه‌ای محسوب و طی عمر مفید باقیمانده دارائهای مربوطه مستهلک می‌شود. هزینه‌های نگهداری و تعمیرات جزئی که به منظور حفظ یا ترمیم منافع اقتصادی مورد انتظار واحد تجاری از استاندارد عملکرد ارزیابی شده اولیه دارایی انجام می‌شود. هنگام وقوع به عنوان هزینه‌های جاری تلقی و به سود و زیان دوره منظور می‌گردد.

۲ـ۳ـ۳ـ استهلاک داراییهای ثابت با توجه به عمر مفید برآوردی دارائیهای مربوط و با در نظر گرفتن آئین‌نامه استهلاک موضوع ماده ۱۵۱ قانون مستقیم مصوب بهمن ماه ۱۳۸۰ و براساس نرخ‌ها و روش‌های زیر محاسبه می‌شود.

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x