پروژه معماری ۱۳ ص

پروژه معماری ۱۳ ص

پروژه معماری ۱۳ ص

پروژه-معماری-13-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏اینجا می‏‌‏ توانست یک توقفگاه کوچک ییلاقی باشد. قطارهایی که در اینجا توقف می‏‌‏کنند از تعداد انگشتان دست هم کمترند اما آنهایی که نمی ایستند ده برابر تعدادشان بیشتر است.
‏ساختمانی در ییلاق Satolas-TGV
‏فیلمی از کاترین آوا:
‏۱۹۸۰ تی جی وی (TGV‏) قطارهایی پرسرعت فرانسه یک موفقیت است. شرکت خطوط راه آهن فرانسه تصمیم به گسترش خط کنونی پاریس- لیون به والانس گرفت. برای صرفه جویی در وقت، خط جدید از لیون عبور نمی‏‌‏کند بلکه از ۲۰ مایلی آن رد می‏‌‏ شود. با این روش قطارها احتیاجی به توقف ندارند و با سرعتی حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت جنوب می
۳
‏‌‏آیند هیچ توقفی برنامه ریزی نشده است.
‏بنابراین ایستگاه (TGV‏) جدیدی برای اینجا در نظر گفته شد. قبل از اینکه ایستگاه ساخته شود. فقط فرودگاه لیون در satelas‏ واقع بود . از وقتی که قرار شد (TGV‏) از نزدیکی فرودگاه عبور کند، شورای منطقه تصمیم به ایجاد ارتباطی بین فرودگاه وایستگاه قطار و خطوط عبور و مرور گرفت. ولی مهمتر از همه، انجمن احتیاج به یک سمبل داشت. بنای معمارانه ای که محدوده خود‏ ‏را مشخص کند.
‏در ۱۹۹۹ مسابقه ای برای طراحی ساختمانی برگذار شد ک سمبلی برای منطقه باشد. به همان شیوه ای که برج ایفل سمبل پاریس است. معمار برنده ، سانیتاگوکالاتراوا، ایستگاه را به عنوان سمبل مورد نیاز طراحی کرد. ایستگاهی خیره کننده که از مایل ها دورتر قابل رؤیت است. ظاهری حیرت برانگیز که همه آنرا شبیه پرنده می
۴
‏‌‏ دانند.
‏بنایی که از مجسمه ای است که توسط معمار در ۱۰ سال قبل از آن ساخته شده بود ، الهام گرفته است و این گویای یک چشم بود، نه یک پرنده.
‏شخصاً ،باید وقتی را برای تحقیق برای کاری که بایستی بطور واقعی و شخصی ارائه کنم بگذارم. درمورد کار من، این تحقیق خود را از طریق مجسمه سازی و نقاشی کردن ، بروز می‏‌‏ کند. با استفاده از این واژگان خاصی را برا خودم درست کردم. واژگانی که از تقابل بین جسم سازی و معماری بوجود می‏‌‏ آید.
‏وقتی او مسابقه را برد، کالاتراوا منهدس جوانی در معماری بود. که در فرانسه مشهور نبود . در والنسا به دنیا آمده بود دوره ی معماری را قبل از اینکه به پلی تکنیک زوریخ برود در بارسلونا گذراند. شهری که هم اکنون در آن زندگی می
۴
‏‌‏ کند.
‏کالاتراوا مجذوب سازه ی متحرک است. درهای معلق و سقف های بازشو ، ولی بیشتر ازهمه برای پل هایش معروف شده است. تعداد زیادی از آنها را در سراسردنیا ساخته است.
‏در satolas‏ بار دیگر باید ایستگاهی شکل می‏‌‏ گرفت. خط راه آهن، تقاطعی که او طراحی کرد مانند پلی از روی ریل عبور می‏‌‏ کند.
‏درک کردم که ساختمان خیلی مهمی برای منطقه می‏‌‏ سازم. ساختمانی با فاصله کم به عنوان دری برای منطقه ساخته می‏‌‏ شد. به این نتیجه رسیدم که ابتدا نقطه ای را به عنوان محل قرارگیری ایستگاه مشخص کنم. با وجود هواپیماها، درختان، خط افق و کوهها،در طرف مقابل قطار باید به این سمت بیاید، امید این بود که قطار در حال عبور بوسیله ی المانی، شاخص شود. که بعداً از داخل هواپیما به عنوان ایستگاه satolas‏ قابل تشخیص باشد ، حتی اگر ایستگاه بزرگتر باشد .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x