پروژه رویکرد مدل سازی REA برای تدریس AIS 29 ص

پروژه رویکرد مدل سازی REA برای تدریس AIS 29 ص

پروژه رویکرد مدل سازی REA برای تدریس AIS 29 ص

پروژه-رویکرد-مدل-سازی-rea-برای-تدریس-ais-29-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱

‏رویکرد مدل سازی REA ‏برای تدریس AIS
‏( پروژه درس سیستمهای اطلاعات حسابداری )
‏منبع : سایت EBSCO
‏ ‏رویکرد مدل ‏‌سازی‏ REA‏ برای تدریس AIS
‏چکیده:‏ اولین‏ ‏بار در مورد مدلREA ‏ در سال ۱۹۸۲ در Accounting Review‏ به عنوان چارچوب‏ی‏ برای ساخت سیست‏م ‏های حسابداری در محیط‏ی‏ با داده‏ ‏ها‏ی به ‏ اشتراک گذاشته شد‏ه‏ (شبک‏ه ‏ای) ‏درون شرکت‏ ‏ها و‏ی‏ا‏ بین شرک‏ت ‏ها‏ بحث شد‏. ویژگی‏ اصلی مدل این است که به صورت معنایی (تفسیری) ورودی‌ها و خروجی‌های یک فرآیند تجا‏ر‏ی را ‏نشان ‏ ‏می دهد‏. کلمه مخفف REA‏ از آن ساختار الگویی که شامل منابع اقتصادی، فعالیت‌های اقتصادی، و عوامل اقتصادی است، گرفته شده است.
‏همزمان با انتشار تحقیقات در زمینه REA‏ ‏، این مدل، به عنوان چارچوبی برای تدریس AIS‏ ابتدا در دانشگاه ایالت Michigan‏ و سپس به تدریج در دیگر دانشگاه‌ها و کالج‌ها استفاده شد. در شکل گسترده، مدل REA‏ ‏، تدریس ساختار معاملات حسابداری، خصوصیات خط‌مشی تجاری و تعهدات، مهندسی فرآیند تجاری و ساختار زنجیره ارزش شرکت را
‏۱
‏تفکیک ‏ می‌کند. از سال ۲۰۰۳ مدل‌سازی REA‏ در دوره‌های گوناگون AIS‏ و در کتاب‌های درسی گوناگون AIS‏، هم در ایالات متحده و هم به صورت بین‌المللی به کار گرفته شد.
‏واژه‌های کلیدی:‏ مدل حسابداری REA‏، مدل‌سازی معنایی پدیده‌های حسابداری، سیستم‌های اطلاعاتی حسابد‏ار‏ی، فلسفه وجود موسسهREA‏.
‏منشاء رویکرد REA
‏ما یک پایگاه داده‌‏ ‏به عنوان یک مدل از دنیای فیزیکی توسعه یافته‏ تعریف خواهیم کرد‏ ‏ ‏ (Abrial (1974-1973))‏ ‏،‏ ‏وقتی من ابتدا این نقل‌قول را د‏ر کلاسهای فارغ التحصیلی‏ علوم کامپیوتر در دانشگاه Massachusette (UMASS) ‏ در سال ۱۹۷۵ خواندم، بیدرنگ کاربرد آن در سیستم پردازش عملیات حسابد‏ار‏ی به ذهنم رسید. دنیای ‏تئوری ‏پایگاه داده‏ ‏، در آن زمان در میانه عمر طلایی‌اش بود. نظریه‌‌های codd‏ در مورد سیستم‌های رابطه‌ای (۱۹۷۲ـ۱۹۷۰) و هنجارسازی ترکیبی (syntactic normalization)‏ (۱۹۷۲) تأیید بیشتری نسبت به طبقات قدیمی‌تر پایگاه‌های اجرایی مثل شبکه سیستم‌های سلسله مراتبی از نظر ملاحظات منطقی و مفهومی داشت، مقاله سال ‏(‏(۱۹۷۴)(Abrial‏ ظهور منشأ پایگاه داده‌های معنایی را نشان داد که پس از انتشار مدل موجودیت‌های smith,chen‏ در سال ۱۹۷۶ و نظریات خلاصه‌سازی داده‌های smith‏ در سال ۱۹۷۷ به اوج رسید.
‏برای من در UMASS‏ مشخص شد که پایگاه داده‌های حسابداری آتی، رابطه‌ای خواهد بود و اینکه آنها با معانی درونه‌ای (embeded semantics)‏ و ‏به شکلی‏ دقیق (strict typing)‏ طراحی خواهند شد.
‏در دوره‌های ۵ تا ۶ ساله بعدی، من تعدادی مقاله در مورد سیستم‌های حسابداری رابطه‌ای با مضمون قوی نوشتم (۱۹۸‏۲‏، ۱۹۸۰، ۱۹۷۹، ۱۹۷۸، Mc Carthy‏) که یک جریان تحقیقی بود که با معرفی‏ مدل REA‏ در‏سال ۱۹۸۲ درAccounting Review‏ به ا‏و‏ج رسید. در آنجا REA‏به عنوان چهار ‏چوب‏ی‏ برای ساخت سیستم‌های حسابداری در یک محیط، با داده‌های به اشتراک گذاشته شده، چه درون شرکت‌ها و چه بین شرکت‌ها به ذهن رسید. ویژگی‌ اصلی مدل این است که به صورت معنایی ورودی‌ها و خروجی‌ها‏ی‏ یک فرآیند تجاری را بیان می‌کند. کلمه REA‏ ‏از آن ساختار الگویی که شامل منابع اقتصادی، فعالیت‌های اقتصادی و عوامل اقتصادی است، گرفته شده است.
‏چارچوب معنایی ‏در حال حاضر‏ گسترده شده تا خلاصه‏ ای از شناسایی‏ خصوصیات تعهدات منابع آتی را درباره منبع و زنجیره ارزش در بر بگیرد بنابراین (با توجه به این)‏ ‏، مفهوم اصلی ۱۹۷۴ Abrial‏ (بدست آمده از نقل‌قول قبلی‏)، برای حسابداری به کار برده شد‏ه‏ و به صورت زیر گسترده شده است.
‏۲
‏پایگاه داد‌ه‌های حسابداری مدلی است ‏از واقعیت در برگرفته‏ یک شرکت تجاری رشدیافته که شامل مجموعه پاسخگویی در مورد عملیات گذشته، مجموعه‌‌ای از تعهدات و ادعاهای ‏فعلی‏ و مجموعه‌ای از طرح‌ها و سیاست‌های آتی می‌باشد.
‏ REA‏ ‏همچنان که در سال ۲۰۰۳ عنوان شده چارچوب‏ی‏ بسیار توسعه یافته است و در واقع یک‏ ‏ مدل پیشنهادی برای استانداردهای معاملات تجاری الکترونیکی متعدد است‏ ‏ ‏ (David et al 2002-Geerts ,Mc Charthy 2003) ‏ ‏. ‏علاوه براین مدل‌سازی REA‏ در تعداد زیادی از دوره‌های AIS‏ و در کتاب‌های درسی گوناگونی از AIS‏ به طور برجسته هم در ایالات متحده آمریکا و هم در سطح بین‌المللی نشان داده شده است. بعضی استفاده‌های محدود شده ازREA‏ در دوره‌های حسابداری مقدماتی و کلاس‌های پایگاه داده‌های MIS‏ مقدماتی ایجاد شده است.‏(‏ David Maccracken, Reckers 2003: Trimmeretal 2002‏)
‏این مقاله عناصر و نظریه‌های مدل REA‏ را بازبینی می‌کند. و توضیح می‌دهد که چطور آن مفاهیم در تدریس AIS‏ استفاده می‌شود. بخش دوم مقاله ویژگی‌های اساسی پایگاه داده‌های رابطه‌ای و مدل‌سازی معنایی را ‏مورد بازبینی و تجدید نظر قرار می دهد‏.‏ در دنباله من مثال‌های اساسی می‌آورم برای تجدیدنظر در مورد ۳ مرحله مجزا از رشد مدل REA‏ که نهایتاً برای تدریس استفاده شده است: ۱ـ مجموعه‌ای از ویژگی‌های اس‏اسی‌اش‏ ؛‏ ۲ـ روند افزایشی زنجیره‌ ‏ارزش‏ مؤسسه تجاری‏ ‏و تفکیک آن برای گردش کار و خصوصیات وظایف؛ ۳ـ بسط آن به تعهدات و ‏انواع آن.‏ من این موارد اولیه را در بخشی که درباره چگونگی استفاده از REA‏ ب‏رای تدریس رشته خودم توضیح می‌ده‏م ، درکارگاه تابستانی دانشگاه ایالت (MSU)Michigan‏ و در انجمن حسابداری آمریکا (AAA)‏ ‏،‏برای شروع تدریسAIS‏ دنبال می کنم‏. من این مقاله را با پیشنهادات‏ی‏ در ارتباط با رشد انجمن پژوهشگران AIS‏ به اتمام می‌رسانم ‏, ‏که این انجمن مدل‌سازی معنایی پدیده‌های حسابد‏اری را به عنوان جزء اساسی تدریس‏شان به حساب می‌آورند.
‏ ‏پایگاه داده‌های رابطه‌ای و مدل‌سازی معنایی
‏سیستم‌های پایگاه داده‌های تجا‏ری کنونی،‏شامل سیستم‌های کوچک‌تر Access)‏ (Microsoft‏ ‏و ‏نیز‏سیستم‌های بزرگتر (Oracle client-server editions)‏ گرایش زیادی دارد به ساختارهای رابطه‌ای مدنظر. Codd‏ این مطلب را بیش از ۳۰ سال پیش‏(در سال ۱۹۷۰)‏ در یکی از مهمترین مقالات علمی کامپیوتر که تاکنون نوشته است تجسم کرد. داده‌های ساختار سیستم‌های رابطه‌ای به عنوان یک جدول مسطح، هم‏چنانکه‏ که در شکل ۱ درباره یک مجموعه محدود از ‏”‏نقاشان‏”‏ و ‏”‏نقاشی‌ها‏”‏ نمایش داده شده است می‌باشد.
‏۳
‏جدول نق‏ا‏ش‏ان‏ دو سر ستون دارد و ۶ ردیف از داده‌های واقعی که در مورد ۶ هنرمند است؛ جدول نقاشی نیز دوستون و ۸ ردیف دارد که بیان‌کننده بعضی از آثار هنرمندان است.
‏ستون‌ها غالباً صفات (attributs)‏ نامیده شده است. س‏ر‏ فصل NAME‏ کلید اولیه / منحصر به فرد را ‏نشان می دهد (Primerykey)‏ ‏. برای کلید اولیه نمی‌توان مقادیر تکراری به کاربر‏دولی‏ برای سایر خانه‌ها استفاده تکراری از مقادیر مجاز است. (یعنی صفاتی که مجاز به استفاده تکراری هستند در یک خانه با محدودیتهای استاندارد، قابل استفاده نیستند.) و این بین سیستمهای رابطه‌ای و متغیر ساختارهای سیستم قبلی تفاوت ایجاد می‌کند.
‏پیکان‌های دوطرفه شکل ۱ به طور غیررسمی نشان می‌دهد که نقاشان و نقاشی‌ها مرتبط شده‌اند، اما آنها قسمتی از مکانیزم‌های پایگاه داده‌های رابطه‌ای نیستند. ارتباط بین جداول در یک کاربرد واقعی به وسیله محاسبه و ذخیره ارزش‌ها (مقادیر ‏)‏کلید متفاوت در همان ردیف متأثر شده است، بنابراین نشان داده شده است که د‏و‏ مورد (‏مثل ‏‌، Guernica, Picasso‏) رابطه‏ ای‏ با یکدیگر دارند.‏ب‏رای پایگاه داده‌ها در شکل ۱ من می‌توانم یک ارتباط بین نقاشان و نقاشی‌ها به‏ یکی‏ از طرق زیر ایجاد کنم: (۱)فرستادن کلید نقاش به طرف جدول نقاشی، که در نتیجه ستون سومی ایجاد می‌شود.
‏یا (۲)فرستادن کلیدهای هر‏دو ‏ جدول با هم به جدول سوم که Artist for‏(پدیدآورنده)‏ نامیده می‌شود که مثال‌های این ‏دو ‏ به صورت مج‏زا نشان داده شده است. انتخاب کا‏ر‏ ا‏ ‏و موثر بین این دو گزینه، اغلب یک موضوع برای کلاس‌های AIS‏ است که خارج از محدوه بررسی من است.
‏کار اصلی تئوری‌ هنجارسازی یک رویکرد از پایین به بالا برای طراحی است. زیرا پایگاه داده‌ها‏ را‏ به وسیله تجزیه جدول‌های بزرگ به جدول‌ها‏ی‏ کوچک‌تر از طریق قوانین علت و معلولی ایجاد کرده است (۱۹۷۷Everest, weber‏). در مقابل رویکرد معنایی یا از بالا به پایین برای طراحی‏-‏ که ابتدا به وسیله chen‏ به طور کامل ارائه شد‏- ‏ با تجزیه و تحلیل واقعیت طراحی شده برای انواع گوناگونی از موضوعات (مثل افراد، اشیاء، فعالیت‌ها و مفاهیم) و سپس طراحی نموداری از موجودیت‌های مستقل شناسایی شده را همراه با اتصالات یا روابط نامبرده‌شان در قالب یک جدول ارائه می‌کند. (۱۹۷۹ Mc Carthy‏). یک طراح پایگاه داده‌های معنایی همیشه یک نمودار ارتباط موجودیت‌ها را همانطور که در شکل ۲ نشان داده شده، قبل از طر‏احی گزینه‌های شکل ۱ ارائه می‌کن‏د. این‏ نمودار در‏ زمینه‏ مدل‌سازی از بالا به پایین است، جایی‌که مدل REA‏ بزرگترین منافع تدریسش را فراهم می‌کند. که آن رویکرد‏بعدا‏ بحث می‌شود.
‏اجزاء مدل REA
‏الگو‏ی‏ اساسی REA

 

دانلود فایل

 

دانلود فایل

  • کنکور را داشته باشد.


    مزایای بسته آموزشی:
    – تدریس جامع کلیه مطالب مربوط به عناوین نامبرده
    – حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
    – حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
    – ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
    – استفاده از جدول، نمودار و تصاویر آموزشی و رنگی زیبا جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
    – قابل پخش بودن ویدئوها با کامپیوتر، لب تاب و تلویزیون


    ویژگی های بسته آموزشی:
    – تعداد سرفصل های تدریس شده: ۴
    – زمان آموزش: ۹۷ دقیقه
    – تعداد صفحات جزوه: ۱۰
    – حجم فایل اصلی: ۱۲۳ مگابایت


    سرفصل های آموزشی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز

    سرفصل کامل تمام دروس فصل ۵ فیزیک ۳ ریاضی و فصل ۴ فیزیک ۳ تجربی به صورت زیر است:

    القای الکتزومغناطیسی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز
    القاگرها و اثر خودالقایی
    القای متقابل- انرژی ذخیره شده در القاگر
    جریان متناوب
    مبدل ها (ترانسفورماتورها)

    جزوات و فیلم های آموزشی سایر عناوین و دروس مربوط به کتاب حاضر و سایر کتاب ها را می توانید از همین سایت دانلود کنید.
  • دانلود فایل

  • خرید ارزان پیشینه تحقیقات روش ها و الگوهای تدریس بر پیشرفت تحصیلی، تدریس فعال و سنتی
  • مدل پویا درایوهای موتور القایی با رویکرد تابع انتقال با استفاده از متغیرهای DQ
  • پژوهش مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان
  • نمونه ای از مبانی نظری تحقیق مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان
  • تحلیل استراتژی و مدل کسب وکار شرکت کنتاکی با رویکرد تمایز در بازاریابی
  • مقاله مدل مکانیابی و مسیر یابی چند روشی برای حمل و نقل مواد پر خطر بر پایه مدل جریان چند کالایی
  • خرید ارزان ارائه روشی برای ارزیابی عملکرد و اولویت بندی پروژه ها با استفاده از مدل ترکیبی BSC و QFD
  • تحقیق مدل سازی و شبیه سازی سوئیچ MPLS و بررسی مقایسه ای نرم افزارهای موجود
  • You may also like...

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x