پرسشنامه ی حالت فراشناختی

دانلود پرسشنامه ی حالت فراشناختی

پرسشنامه ی حالت فراشناختی

پرسشنامه ی حالت فراشناختی

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل ۱۶ کیلو بایت
تعداد صفحات ۳
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پرسشنامه ی حالت فراشناختی

این پرسشنامه توسط انیل و عابدی (۱۹۹۶) ساخته شده و توسط نویدی (۱۳۸۳،به نقل از ابافت،۱۳۸۸) ترجمه شده است . پرسشنامه حالت فراشناختی ، ابزاری است که تفکر سطوح بالاتر یا مهارت های فراشناختی را می سنجد . این پرسشنامه از ۲۰ سوال تشکیل شده است که دارای ۴ مقیاس فرعی است و برای اندازه گیری هر مقیاس آن ۵ ماده در نظر گرفته شده است . مقیاس های فرعی عبارتند از : ا- برنامه ریزی ۲- نظارت یا بازیابی خویشتن ۳- راهبرد شناختی ۴- آگاهی . شیوه نمره گذاری مقیاس اندازه گیری پرسشنامه حالت فراشناختی ترتیبی بوده و شبیه طیف لیکرات ، دامنه آن از ۱ تا ۴ متغیر است . بالاترین نمره ممکن ۸۰ و پایین ترین نمره ممکن ۲۰ خواهد بود.با توجه به این که هر مقیاس از ۵ ماده تشکیل شده است،حداکثر نمره ممکن فرد در هر مقیاس ۲۰ و حداقل آن ۵ خواهد بود.

ضرایب پایایی گزارش شده از ۷۰ % تا ۸۳ % متغیر بوده است.همچنین برای ، بررسی روایی سازه ،رابطه اندازه های حالت فراشناختی با پیشرفت تحصیلی ملاک قرار گرفت که با توجه به همبستگی دو متغیر ذکر شده این پرسشنامه دارای روایی کافی است (انیل و عابدی ،۱۹۹۶) . در پژوهش ابافت (۱۳۸۸) پایایی پرسشنامه حالت فراشناختی با استفاده از دو روش آلفای کرونباخ و تنصیف به ترتیب ۷۵ % و۷۵ % و ضرایب پایایی برای مقیاس آگاهی با استفاده از آلفای کرونباخ و تنصیف ۷۵ % و ۷۵% بدست آمد.

این ضرایب برای مقیاس راهبرد شناختی ،۵۰% و ۵۴% و برای مقیاس برنامه ریزی ۵۶% و ۴۲% برای مقیاس خود باز بینی ۵۱% و ۵۹% می باشد .


همکاری در فروش فایل  بهترین سایت فروش پاورپوینت

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x