دانلود بررسی تاثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
بررسی تاثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
در قالب word و در ۳۷ صفحه، قابل ویرایش، شامل:
بیان مساله
پیشینه تحقیق
فرضیه ها
اهداف علمی
اهداف کاربردی
ضرورت های خاص انجام تحقیق
نوع روش تحقیق
روش گرد آوری اطلاعات (میدانی ، کتابخانه ای و غیره )
ابزار گرد آوری اطلاعات
پرسشنامه عزت نفس
شیوه نمره گذاری
روایی و پایایی
پرسشنامه راهبردهای شناختی و فراشناختی کرمی
روایی و پایایی
اعتبار
روش تجزیه و تحلیل دادهها
فهرست منابع و مآخذ
قسمتی از متن تحقیق:
عزت نفس مولفه ای است که تحت تاثیر محیط آموزشی قرار دارد و وجود آن بر همه سطوح زندگی اثرگذار است ، در حقیقت بررسی های گوناگون روانشناختی حاکی از آن است چنانچه عزت نفس وجود نداشته باشد ، نیازهای گسترده تری نظیر آفریدن و پیرشفت ارضا نمی شود . (کلمز و همکاران ، ۱۳۸۸) . عزت نفس جنبه ای از خودپنداره است که از قضاوت هاییی ناشی می شود که فرد درباره ی ارزش خود و احساس مرتبط با این قضاوت ها دارد . (شیهیان ،۱۳۸۳).
کوپراسمیت عزت نفس را ارزیابی فرد از خویشتن می داند که از طریق توجه به خویش به دست می آید و نشانه ی نگرشی است از تایید یا عدم تایید و میزانی که فرد به توانایی ، موفقیت و ارزش خود اعتقاد دارد .
موفقیت های تحصیلی و رسیدن به مدارج بالا در کار آموزش موجب ارتقای عزت نفس می شود ، به طور کلی پیشرفت های انسان در هر زمینه ای و تجربه ی موفقیت ، احساس خودباوری، ارزشمندی و توانمندی در هر زمینه ای باعث افزایش عزت نفس در او می شود .
با توجه به کارآمدن بودن راهبردهای شناختی و فراشناختی , در این تحقیق به اثر بخشی راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر مقطع متوسطه پرداخته می شود …