پرسشنامه کدهای اخلاقی حرفه مامایی

پرسشنامه کدهای اخلاقی حرفه مامایی

پرسشنامه کدهای اخلاقی حرفه مامایی

پرسشنامه-کدهای-اخلاقی-حرفه-مامایی

توضیحات:
پرسشنامه میزان رعایت کدهای اخلاق حرفه ای در مامایی، شامل ۴۰ گویه، در قالب فایل word.

پرسشنامه حاضر به منظور بررسی میزان رعایت کدهای اخلاقی حرفه مامایی طراحی شده است. پرسشنامه محقق ساخته روا و پایا قابل استفاده برای تحقیقات در زمینه کدهای اخلاق حرفه ای در پزشکی و مامایی.
این پرسشنامه محقق ساخته با عنوان: «پرسشنامه کدهای اخلاقی حرفه مامایی»، می باشد که دارای ۶ خرده مقیاس و ۴۰ سوال چهار گزینه ای از نوع مقیاس لیکرت ( رعایت می کنم، تا حدودی رعایت می کنم، نظری ندارم، رعایت نمی کنم)، است. روایی و پایایی این پرسشنامه نیز سنجیده شده است.
نمره گذاری سوالات بصورت ۳ برای رعایت می کنم، ۲ تا حدودی رعایت می کنم، ۱ نظری ندارم، ۰ رعایت نمی کنم در نظر گرفته شد. در تحلیل یافته های پژوهش پاسخهای «نظری ندارم» و «رعایت نمی کنم» به عنوان عملکرد نامطلوب (نمره ۴۰≤ )، « تا حدودی رعایت می کنم» به عنوان عملکرد نسبتا مطلوب (نمره ۴۱- ۸۰) و «رعایت می کنم» به عنوان عملکرد مطلوب (نمره۸۰-۱۲۰) در نظر گرفته شد. این پرسشنامه شامل ۶ حیطه می باشد که عبارتند از: ۱- «تعهدات حرفه ای» شامل ۱۲ سوال، ۲- «ارائه خدمات به مددجو و همراهان وی» ۱۱ سوال، ۳- «ارتباط با سایر دانشجویان و مربی» شامل ۵ سوال، ۴- «ارتباط با خود» شامل ۳ سوال، ۵- « آموزش و پژوهش» شامل ۴ سوال، ۶- « مدیریت» شامل ۵ سوال. به منظور یکسان سازی امتیازات هر عامل، نمرات بر اساس ۱۰۰ تراز گردید. بدین معنا که نمره هر عامل و کل ابزار، نمره ای بین ۰ تا ۱۰۰ می باشد که هر چه نمره به ۱۰۰ نزدیک تر گردد، نشان دهنده آن است که این عامل از نظر ماماها اولویت بیشتری داشته است.
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x