پاورپوینت ژلاتین ماهی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت ژلاتین ماهی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت ژلاتین ماهی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-ژلاتین-ماهی-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۴۷ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
عنوان ژلاتین ماهی: جنبه هایی که تحت آن می ‌ توان ژلاتین ماهی را به عنوان جایگزین برای ژلاتین پستانداران به شمار آورد
چکیده
غذا و صنعت داروسازی در سراسر دنیا شاهد تقاضای روزافزونی برای کلاژن و ژلاتین می ‌ باشد. ژلاتین ‌ های پستانداران (وابسته به خوک و گاو) که به عنوان محبوب ‌ ترین و گسترده ‌ ترین نوع ژلاتین مورد استفاده قرار می ‌ گیرد، مبحثی است که مورد اجبار و شک و تردید اساسی در مصرف کنندگان قرار گرفته است و این شک و تردیدها به علت مربوط بودن به سلامت و مباحث فرهنگی اجتماعی است، می ‌ باشد. ژلاتین ماهی (مخصوصاً ماهی ‌ های آب گرم) خصوصیات مشابهی را با ژلاتین خوکی ( Porcine ) دارند و ممکن است به عنوان جایگزینی برای ژلاتین پستانداران در جهت استفاده از آنها در محصولات غذایی بکار روند. تولید و استفاده از ژلاتین ماهی نه تنها نیاز مصرف کننده را ارضا می ‌ کند، بلکه به عنوان ابزاری در جهت استفاده از برخی از فرآورده ‌ های فرعی صنعت ماهیگیری بکار می ‌ رود. این مرور بر روی خصوصیات منحصر به فرد، مزایا، اجبارات و چالش ‌ هایی که در تولید و استفاده از ژلاتین ‌ ماهی موجود می ‌ باشد و در جهت فراهم آوردن یک دید جامع و یک بینش عمیق ‌ تر بر روی عناصر غذایی مهم عمل می ‌ کند، همانطور که دورنهایی است برای بهره ‌ برداری بازرگانی در آینده و راهنمایی است برای مطالعات آینده.
مقدمه
ژلاتین، یکی از محبوبترین پلی ‌ مرهای زیستی است که به طور گسترده ‌ ای در غذا، داروسازی، لوازم آرایشی و کاربردهای عکسبرداری استفاده می ‌ شود و همه آنها به خاطر خصوصیات تکنولوژیکی و وظیفه ‌ ای آن است. در صنعت غذاسازی، ژلاتین در ساخت مرباجات و شیرینی ‌ جات (اساساً برای فرهم آوردن آدامس ‌ ها، نساجی و پایاسازی کف) تولیداتی با چربی پایین (برای تولید خامه، کاهش چربی)، لبنیات (برای تثبیت و پایاسازی و بافندگی) چیزهای پخته شده (برای امولسیون ‌ سازی، تهیه ژله و پایاسازی و تثبیت) و محصولات گوشتی (برای فراهم آوردن پیوند آب) بکار می ‌ رود. در زمینه ‌ های پزشکی و داروسازی، ژلاتین به عنوان جایگاهی برای ایمپلانت ‌ ، در داروهای قابل تزریق برای ارائه میکروسفرها و در تزریقات درون وریدی استفاده می ‌ شود.
همچنین گزارش ‌ هایی وجود دارد که در ان واکسن ‌ های ویروسی رقیق و زنده در جهت ایمنی در برابر کرم کدو، اوریون، سرخجه، استفالوپاتی ژاپنی، هاری، دیفتری و کزاز است که شامل ژلاتینی است که به عنوان تثبیت کننده بکار می ‌ رود. در صنعت داروسازی، ژلاتین به طور گسترده ‌ ای برای ساخت کپسول ‌ های سخت و نرم، بسط دهنده ‌ های پلاسما و در معالجه زخم ‌ ها استفاده می ‌ شود. ژلاتین حاوی کالری کمی است و به طور معمول برای استفاده در مواد خوراکی توصیه شده است. از آن جهت که باعث افزایش میزان پروتئین می ‌ شود و مخصوصاً در غذاهای مربوط به بدن ‌ سازی نیز مفید جلوه کرده است. علاوه بر این، ژلاتین برای کاهش میزان کربوهیدرات موجود در غذا بکار می ‌ رود که برای بیماران دیابتی فرمول ‌ سازی شده ‌ اند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x