پاورپوینت مبانی ارتباطات جمعی

پاورپوینت مبانی ارتباطات جمعی

پاورپوینت مبانی ارتباطات جمعی

پاورپوینت-مبانی-ارتباطات-جمعیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۰۹ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع:
مبانی ارتباطات جمعی
دیدگاههای پیرامون مفاهیم ارتباط و اطلاع که شامل مفهوم ارتباط ، مفهوم اطلاع ، فرآیند ارتباط ، انواع ارتباط و مدل های ارتباطی می شود و بخش دوم قسمتی از پیشینه یپژوهش در زمینه ی لرتباطات جمعی است که شامل تبلیغات سیاسی می شود که به تفصیل به هر یک می پردازیم : ابتدا با جمله ای زیبا از برنارسیلوتر فیلسوف و شاعر فرانسوی در قرن ۱۲ م آغاز می کنیم که می گوید : ((ما همچون کودکی هستیم که روی شانه های موجوداتی عظیم ایستاده است اگر می توانیم دورتر و بهتر ببینیم نه از آن روست که دید ما دقیق تر و عمیق تر از آنهاست و یا اینکه از آنها بالاتر هستیم بلکه به این علت است که به برکت عظمت و بزرگی آنها ، بالا رفته ایم )) .
انسان از دیرباز برای آنکه به زندگی خود معنا ببخشد و واقیعت را بشناسد به نظام های ارتباطی که پیش از او وجود داشته اند یعنی نظام های ارتباطی بدوی که متناسب با شرایط زمانی او بودند متوسل شد . در این دوران ارتباطات جنبه ی دیداری و شنیداری داشت اطلاعات از طریق حواس لامسه ، حرکات چهره و …. از فردی به فرد دیگر منتقل می شود . سخن گفتن و ایجاد ارتباط با دیگران ، احساس اجتماعی بودن را در انسان بر می انگیزد در این زمان زبان شفاهی موجب انتقال ارزشها و نگرش ها و باورها بود اما به علت محدودیت زمانی و مکانی امکان آن وجود نداشت که اطلاعات به نقاط دور دست برسد .
سرانجام پس از قرن ها و هزاران سال زبان نوشتاری جایگزین زبان شفاهی شد . با اختراع خط تصویری و توسعه کتابت نوع شناخت انسان از خود و جهان پیرامونش تغییر کرد . به ترتیب دستگاه چاپ در قرن ۱۶ توسط گوتنبرگ تحولی شگرف در فرهنگ نوشتاری بوجود آورد پس از مدتی با اختراع برق و سپس تلگراف یا مخابره ی پیام از راه سیم برای نخستین بار توانست محدودیت زمانی را از میان بردارد . اختراع رادیو و پس از آن ماهواره ها در مدار پایین توانستند بر فرآیند شکل گیری ارتباطات بشر تأثیر بسزا بگذارند تا به امروز استفاده از صنایع کامپیوتری ، صنایع فیلم سازی و سینما – تلویزیون و صنایع مخابراتی اطلاعات گوناگون از طریق کابل ها از جنس فیبر نوری به ما منتقل می شود که البته بالاترین حجم اطلاعات بدون محدودیت زمان و مکان را شامل می شود .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x