پاورپوینت سیستم های اطلاعات حسابداری

پاورپوینت سیستم های اطلاعات حسابداری

پاورپوینت سیستم های اطلاعات حسابداری

پاورپوینت-سیستم-های-اطلاعات-حسابداریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۲ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

سیستم های اطلاعات حسابداری
تاریخچه سیستم های اطلاعات حسابداری :
درهنگام پیدایش نرم‌افزار و زبانهای برنامه‌نویسی، ابتدا برنامه‌نویسان به‌همراه کارشناسان مالی اقدام به تولید نرم‌افزارهای بسیار ساده‌ای در زمینه مالی کردند. این سیستمها بیشتر در محیط های کاری کوچک و خانه‌ها تحت عنوان «سیستم حسابداری» مورد استفاده قرار می‌گرفتند. پس از توسعه سیستمهای اطلاعاتی و ایجاد سیستمهای یکپارچه، سیستم اطلاعات حسابداری به‌عنوان یکی از گزینه‌های این نوع سیستمها تولید شد که بنا به درخواست خریدار و مطابق با شرایط سازمانی و کسب‌وکار، تنظیم و فعال می‌گردد. از عمده‌ترین سیستمهای یکپارچه می‌توان به سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای برنامه‌ریزی منابع بنگاه اشاره کرد که اولین عرضه‌کنندگان این نوع سیستمها شرکتهایی همچون اوراکل، سپ ( SAP ) و مایکروسافت هستند
سیستم اطلاعات حسابداری سیستمی است که عملیات جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داده‌های مالی را طی فرایندهای حسابداری انجام می‌دهد و پس از پردازش این داده‌ها، اطلاعات مورد استفاده تصمیم‌گیرندگان سازمانی را تولید می‌کند. سیستم اطلاعات حسابداری در نهایت با ارائه گزارشهای هوشمندانه مالی می‌تواند تصمیم‌گیرندگان و مدیران سازمان را در برنامه‌های راهبردیشان کمک کند.
تعریف سیستم اطلاعاتی:
۱- کارکنان: کاربران سیستمهای اطلاعات حسابداری، ۲- روشها و دستورالعملها: فرایندهای جمع‌آوری، مدیریت و ذخیره‌سازی داده‌های مالی، ۳- داده‌ها: داده‌های مرتبط با سازمان و فرایندهای کسب‌وکار آن، ۴- نرم‌افزار: برنامه‌ای نرم‌افزاری جهت پردازش داده‌ها، ۵- زیرساخت فناوری اطلاعات: سیستمها و شبکه‌های کامپیوتری که امکان می‌دهد تا سیستم اطلاعات حسابداری در اختیار افراد مرتبط قرار گیرد. ۶- کنترلهای داخلی و اقدامات امنیتی: مسائل امنیتی درون سیستم جهت حفاظت از داده‌ها.
اجزای اصلی سیستمهای اطلاعات حسابداری :
۱)تعیین استراتژی موسسه و برنامه ریزی بلندمدت : تهیه اطلاعاتی در راستای این هدف موجب تصمیم گیری در خصوص تولید یا عدم تولید محصولات جدید , چگونگی استفاده از منابع مازاد می شود .
۲)تعیین چگونگی تخصیص منابع : ت هیه تطلاعاتی در راستای این هدف موجب تصمیم گیری در خصوص ادامه تولید ویا توقف تولید محصولی خاص با توجه به سود آور بودن آن , یا قبول یا رد یک سفارش میشود .
۳)برنامه ریزی و کنترل : ا گر اطلاعات مالی در راستای این هدف تهیه شوند می توان نسبت به میزان درآمدها و هزینه ها وهمچنین دارایی وبدهی هر قسمت از شرکت اظهار نظر نمود.
۴)اندازه گیری عملکرد و ارزیابی کارکنان : ب ر اساس اطلاعات مالی می توان عملکرد ونتیجه فعالیتهای شرکت که بطور واقعی بدست آمده است را با آنچه که برآورد وپیش بینی شده است مقایسه و نقاط ضعف وقوت هر قسمت را بدست آوردوبر اساس این اطلاعات می توان تصمیم گیری مناسب و خوبی اتخاذ نمود.
۵)گزارشگری مالی : د ر راستای گزارشگری مالی که برای افراد برون سازمانی ودرون سازمانی تهیه می شود باید از اطلاعات مالی به نحو مطلوب استفاده نمود .
اهداف سیستمهای اطلاعاتی حسابداری :

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x