پاورپوینت روشهای تولید و کارگاه ریخته گری

پاورپوینت روشهای تولید و کارگاه ریخته گری

پاورپوینت روشهای تولید و کارگاه ریخته گری

پاورپوینت-روشهای-تولید-و-کارگاه-ریخته-گریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۴۰ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
روشهای تولید و کارگاه
ریخته گری Casting
مقدمه
فرآیند ریختن و انجماد فلز مذاب ریخته شده به داخل قالب. در فرآیند ریخته گری ماده جامد قابل ذوب تاحد مناسب حرارت داده شده سپس در یک حفره خالی یا قالب ریخته شده تا پس از انجماد به شکل موردنظر درآید. در نتیجه طی یک مرحله، تهیه هرشکل ساده یا پیچیده از هر فلز قابل ذوب امکان پذیر است.
محدوده اندازه و وزن قطعات قابل تولید به روش ریخته گری بسیار وسیع است و از یک قطعه یک میلیمتری با وزن کمتر از یک گرم (مانند دکمه، قطعات زیپ، طلا و …) تا قطعات بزرگ چند تنی (مانند پروانه و قطعات کشتی) را شامل می شود.
فرآیند ریخته گری دارای امتیازات قابل توجهی در ساخت اشکال پیچیده، قطعات با قسمتهای توخالی و یا حفره های داخلی، قطعاتی با سطوح منحنی شکل نامنظم، قطعات خیلی بزرگ و قطعات ساخته شده از فلزاتی که ماشینکاری آنها دشوار است، می باشد.
عمده ترین اختلاف بین روشهای مختلف ریخته گری، جنس قالب (ماسه، قلز، سرامیک و …) و نحوه ریختن مذاب (ثقلی، خلاء، فشار کم یا زیاد و …) می باشد.
۴
مقدمه
چند نمونه از قطعات تولید شده به روش ریخته گری
۵
واژه نامه ریخته گری
برخی از اصطلاحات رایج در ریخته گری که اکثرا” قطعات و تجهیزات مورد استفاده بوده به صورت زیر می باشند:
– درجه: یک قاب صلب فلزی یا چوبی است که توده مدل سازی شده را نگه می دارد.
– ماهیچه (Core) : از ماسه یا فلز ساخته شده و با قرار گرفتن در قالب، موجب ایجاد سطوح داخلی مانند سوراخ یا گذرگاه مایع خنک کننده می شود.
– تکیه گاه ماهیچه: قسمتی اضافی است که برای قراردادن و حفظ ماهیچه درون قالب، در مدل ماهیچه و یا قالب ایجاد می شود. سپس ار ترکیب قالب و مجموعه ماهیچه، حفره قالب بدست می آید که در حفره شکل یافته فلز مذاب ریخته می شود و پس از انجماد به شکل مطلوب در می آید.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x