پاورپوینت راه های جذب دانشجویان به نماز (⭐⭐⭐)

پاورپوینت راه های جذب دانشجویان به نماز (⭐⭐⭐)

پاورپوینت راه های جذب دانشجویان به نماز (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-راه-های-جذب-دانشجویان-به-نماز-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۹۱ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

راه های جذب دانشجویان
به نمـاز
اشاره دستورات الهی برای به سعادت و کمال رسانیدن انسان ‌ ها و در نهایت رسیدن به قرب خداست. برای نیل به این مقصود خداوند متعال پیامبرانی و به ویژه آخرین سفیرش، پیامبر اعظم حضرت محمّد مصطفی (ص) را فرستاد تا انسان ‌ ها را در یک برنامه تدریجی از انواع آلودگی ‌ ها، خرافات، کجروی ‌ ها، و زنگارهای شرک ـ ‌ که همچون غُل و زنجیر بر پیکرشان سنگینی می ‌ کرد ـ رهایی بخشند. از جمله این دستورات، فریضه مقدس « نماز» است که ستون دین است و با پذیرفته شدن آن سایر اعمال نیز پذیرفته می ‌ شود. و اگر مورد پذیرش قرار نگیرد، سایر اعمال نیز بی ‌ نتیجه و مردود است. نماز در حقیقت به منزله آرم اسلام است و به سایر کارهای ما، در زندگی ارزش و اعتبار می ‌ بخشد. یقیناً یکی از دغدغه ‌ های استادان معارف اسلامی، دعوت و جذب دانشجویانی است که احیاناً اهمیت کمتری به نماز می ‌ دهند. آنچه در این مقاله مورد بحث قرار می ‌ گیرد عبارت است از عواملی که در جذب دانشجویان و جوانان به این فریضه الهی مؤثرند .
۱- ترسیم جذابیت ‌ های نماز
هنگامی که انسان از زیبائی ‌ ها و جذابیت ‌ های عبادات به ویژه نماز که ستون دین است، آگاه شود، پایبندی و توجه به آن فزونی می ‌ یابد و می ‌ کوشد به نحو احسن آن را به جا آورد.
برای روشن ‌ تر شدن این موضوع ذکر برخی از بیانات نورانی حضرات معصومین ـ علیهم ‌ السلام ـ ‌ ضرورت دارد. پیامبر اسلام (ص) در این خصوص می ‌ فرماید: «نماز به نهری تشبیه شده که انسان روزی پنج بار در آن شستشو می ‌ کند و دیگر چرکی باقی نمی ‌ ماند . ( حر عاملی، وسائل الشیعه،ج ۳ ، ص ۷، نهج البلاغه، خطبه ۱۹۹،ص ۳۰۷ )
و یا فرمود: نور و روشنی چشم من در نماز است ( مجلسی، بحارالانوار، ج ۷۷، ص ۷۷ )
و نیز فرمود: نماز، به منزله پرچم و آرم و نشانه مکتب اسلام است . ( متقی هندی، کنزالعمّال فی السنن و الافعال، ج ۷ ص ۲۷۹ )
امام علی (ع) در این باره فرمود: «مردم نماز را بر عهده گیرید و آن را حفظ کنید، زیاد نماز بخوانید، و با نماز خود را به خدا نزدیک کنید… همانا نماز، گناهان را چونان برگ ‌ های پائیزی فرو می ‌ ریزد و غُل و زنجیرگناهان را از گردن ‌ ها می ‌ گشاید . ( نهج البلاغه، خطبه ۱۹۹، ص ۳۰۷ )
از امام حسن مجتبی(ع) سؤال شد: چرا بهترین لباس ‌ ها را به هنگام نماز می ‌ پوشید؟ فرمود: خدای بزرگ زیباست و زیبایی را دوست دارد. پس من برای پروردگارم خود را آراسته می ‌ کنم؛ زیرا خداوندمی ‌ فرماید: نزد هر مسجدی خود را آراسته کنید. به همین دلیل دوست دارم بهترین لباس ‌ هایم را بپوشم . ( دشتی، مجموعه نهج ‌ الحیاه (فرهنگ سخنان امام حسن (ع ) ،ص ۵۴۷ ، ۵۴۸ )

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x