پاورپوینت داستان و داستان نویسی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت داستان و داستان نویسی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت داستان و داستان نویسی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-داستان-و-داستان-نویسی-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۵ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
تعریف داستان
داستان از قدیمی ترین قالب های هنری است که پیشینه ی بسیار کهنی دارد و انسان ها آن را به صورت های گوناگون برای یکدیگر نقل و بازگو کرده اند. از زمانی که انسان های غارنشین پس از یک روز تلاش و کوشش و شکار حیوانات، شبانه درون غارها کنار آتش می نشستند و ماجراها و اتفاقات روزانه و چگونگی شکار حیوانات وحشی را برای یکدیگر بازگو می کردند و به انتظار پایان ماجراها و حرف های یکدیگر گوش فرا می دادند، تا امروز، با همه ی پیشرفتی که در زمینه های مختلف زندگی حاصل شده است و نویسندگان بسیاری با خلق آثار متنوعی پا به عرصه ی ادبیات داستانی نهاده اند؛ همواره انسان نیازمند خواندن و شنیدن داستان و انواع گوناگون آن بوده است.
« داستان یا نوول ( Novel ) اثری است روایی به نثر که مبتنی بر جعل و خیال ( Fiction ) باشد. اگر طولانی باشد به آن رمان و اگر کوتاه باشد به آن داستان کوتاه ( Short story ) می گویند.»
ناصر ایرانی : « اصطلاح داستان در محدوده هنر داستان نویسی یک معنی عام دارد و یک معنی خاص. در معنی خاص شامل رمان و داستان کوتاه می شود و در معنی عام به هر ” اثر هنری منثور” گفته می شود.»
ارسطو در « هنر شاعری» ( بوطیقا) می گوید: « داستان از سه قسمت تشکیل شده است: آغاز، میانه و پایان .»
فرای ، داستان را به چهاردسته تقسیم می کند: ۱- داستان واقع گرا ( Novel of manners ) 2- رمان منثور ( Prose romance ) 3- اعترافـات ( Confession ) یـا نگـارش شرح حال خود ( Autobiography ) 4- تشریح ( Anatomy )، برگرفته از نام کتاب « روبرت برتون»، موسوم به « تشریح مالیخولیا» Anatomy of melancholy ).»
رضا براهنی در کتاب « قصه نویسی» می گوید: « داستان نوشته ای است که درآن ماجراهای زندگی به صورت حوادث مسلسل گفته می شود .» ادواردمورگان فورستر در کتاب « جنبه های رمان» داستان را چنین تعریف می کند: « داستان نقل وقایع است به ترتیب توالی زمان . برای مثال، ناهار پس از چاشت و سه شنبه پس از دوشنبه و تباهی پس از مرگ می آید و برهمین منوال، داستانی که واقعاً داستان باشد باید واجـد یک ویژگی باشد: شنونده را برآن دارد که بخواهد بداند بعد چه خواهد شد.»

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x