پاورپوینت حسابداری و فرایندهای سیاسی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت حسابداری و فرایندهای سیاسی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت حسابداری و فرایندهای سیاسی (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-حسابداری-و-فرایندهای-سیاسی-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۵ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

۱
حسابداری و فرایندهای سیاسی
۲
مقدمه
روزگاری نه چندار دور حسابداری به عنوان موضوع غیر سیاسی پنداشته می شد. اگرچه حسابداری مانند ریاضیات و نجوم هیچ گاه از سیاست جدا نبوده اما نسبت به برخی رشته ها جنبه های سیاسی کمتری داشته‚ حتی در برخی زمینه های حسابداری مانند مالیات که با جامعه ارتباط بیشتری دارد حسابداران بدون دخالت در سیاست گذاری های مالیاتی تنها به مسائل فنی می پرداختند.
امروزه با توجه به بحث های اخیر فرایند استاندارد گذاری دیگر نمی توان حسابداری را فرایند غیر سیاسی در نظر گرفت. ارقام منعکس در گزارش های حسابداران تأثیر با اهمیتی بر رفتار های اقتصادی دارد. قواعد حسابداری بر روی رفتار انسانها تأثیر گذاشته و از این جهت فرایند سیاسی تلقی می شود در نتیجه این قواعد در عرصه های سیاسی و با در نظر گرفتن مسائل حسابداری وضع می شوند .
۳
ماهیت فرایند سیاسی
فرآیند سیاسی روشی برای رفع اشتباهات (بی کفایتی ها) و سازو کار بازار (یعنی عدم «افشای» کافی شرکت ها) است.
دیدگاه دیگر این است که افراد در فرایند سیاسی همانند افراد در بازار در جهت منافع خود عمل میکنند. بنابراین فرایند سیاسی رقابت برای انتقال ثروت است.
بیشتر فرضیه های فرایند های سیاسی مبتنی بر نظریه های اقتصادی است. نظریه های اقتصادی فرایند های سیاسی بر انگیزه افراد به منظور لابی جهت انتقال ثروت توجه دارند.
۴
نقش عوامل سیاسی درتدوین استانداردهای حسابداری
در فرایند تدوین استانداردهای حسابداری رهیافت های گوناگونی از قبیل رهیافت اخلاقی، رهیافت اجتماعی، رهیافت اقتصادی، رهیافت سیاسی و غیره مطرح است. در این بین گرایش و علایق سیاسی در نحوه تدوین استانداردهای حسابداری نقش اساسی و غیر قابل انکاری دارد. با تدوین استانداردهای حسابداری عده ای سود می برند و برخی زیان پس فرآیند تدوین استانداردها دارای جنبه های سیاسی می باشد و افراد ذی نفع اعم از دولت، مدیران و سرمایه گذاران تلاش می کنند در فرآیند تدوین خط مشی استانداردهای حسابداری مداخله کنند.
۵

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x