پاورپوینت حاکمیت شرکتی ( ppt )

پاورپوینت حاکمیت شرکتی ( ppt )

پاورپوینت حاکمیت شرکتی ( ppt )

پاورپوینت-حاکمیت-شرکتی-(-ppt-)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۵۱ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
حاکمیت شرکتی
مقدمه
حاکمیت شرکتی عبارتی است که یک یا دو دهه قبل بجز برای اندکی از پژوهشگران و سهامداران، برای دیگران مفهوم چندانی نداشت، اما در حال حاضر یک دل مشغولی اساسی و یک بحث اصلی برای هیات مدیره شرکت ها، گردهماهی های دانشگاهی و میزگردهای سیاسی در سرتاسر دنیا محسوب می شود. چند حادثه مهم موجب گرایش و علاقه فزاینده جوامع مذکور به بحث حاکمیت شرکتی شده است. طی موج بحران های مالی ۱۹۹۸ در روسیه، آسیا و برزیل، رفتار بخش شرکتی، کل اقتصاد را تحت تاثیر خود قرار داد و عدم کارایی در حاکمیت شرکت، ثبات مالی جهان را با خطر مواجه ساخت. تنها چند سال پس از این ماجرا، اعتماد به بخش شرکتی به دلیل رسوایی های حاکمیت شرکتی در آمریکا و اروپا که موجب بزرگترین درماندگی های مالی در تاریخ گردید، تضعیف گشت. در بحران مالی که اخیرا اکثر کشورها درگیر آن بوده اند نیز ناتوانی حاکمیت شرکتی در موسسات مالی و شرکت های سهامی دیده شده است که پیامدهای خاص خود را داشته است. به دنبال این رویدادها، عبارت حاکمیت شرکتی نه تنها اصطلاحی مرسوم شده است بلکه محققان، دنیای شرکتی و سیاستگذاران در هر جای دنیا، پیامد های کلان اقتصادی و بلند مدت بالقوه سیستم های حاکمیت شرکتی را ضعیف تشخیص داده اند.
تعاریف حاکمیت شرکتی
بررسی متون متعدد و معتبر نشان میدهد که اولین و قدیمی ترین مفهوم عبارت حاکمیت شرکتی از واژه لاتین Gubenare به معنای هدایت کردن گرفته شده است که معمولاً در مورد هدایت کشتی به کار میرود و دلالت بر این دارد که اولویت تعریف حاکمیت شرکتی، بیشتر بر راهبری تمرکز دارد تا کنترل. هیچ تعریف مورد توافقی در مورد حاکمیت شرکتی وجود ندارد و تفاوت های چشمگیری در تعاریف آن بر اساس وضعیتهای فرهنگی، اقتصادی و غیره در هر کشوری دیده میشود (حساس یگانه، ۱۳۸۴ ( .
سازمان بین المللی همکاریهای اقتصادی (۲۰۰۱ ) حاکمیت شرکتی را چنین تعریف کرده است: مجموعه روابط میان مدیران اجرایی، هیئت‌ مدیره، سهامداران و سایر ذی‌نفعان یا طرفهای ذیربط در یک شرکت .
فدراسیون بین المللی حسابداران (۲۰۰۴) حاکمیت شرکتی را چنین تعریف کرده است: “حاکمیت شرکتی عبارت‌ است‌ از تعدادی مسئولیتها و شیوه های به‌کاربرده شده توسط هیئت مدیره و مدیران موظف با هدف مشخص کردن مسیر استراتژیک که تضمین کننده دستیابی به هدفها، کنترل ریسکها و مصرف مسئولانه منابع است”.
آبور و آدجاسی (۲۰۰۷) بیان میکند حاکمیت شرکتی به معنای فرآیند و ساختاری است که در هدایت و مدیریت فعالیتهای تجاری شرکت در جهت بهبود ارزش و افزایش پاسخگویی شرکت به کار میرود، با این هدف نهایی که ارزش ثروت سهامداران در بلندمدت به حداکثر برسد، در حالیکه منافع دیگر ذینفعان در نظر گرفته شود .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x