پاورپوینت تصمیم‌گیری در شرایط ریسک (⭐⭐⭐)

پاورپوینت تصمیم‌گیری در شرایط ریسک (⭐⭐⭐)

پاورپوینت تصمیم‌گیری در شرایط ریسک (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-تصمیم‌گیری-در-شرایط-ریسک-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۹ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
تصمیم ‌ گیری در شرایط ریسک
Decision Making under Risk
تعریف: عدم اطمینان های موجود در رابطه با وقوع حالتهای طبیعت می توانند به شکل مقادیر احتمال بیان شوند.
ابزار عمده برای تحلیل این گونه شرایط:
نظریه احتمال
نظریه مطلوبیت
طرح یک مسأله
قماربازی به نام شاوالیه د مر ( Chevalier de Mere ) در قرن هفدهم میلادی این مسأله را برای بررسی به پیش پیر د فرما ( Pierre de Fermat )، که یکی از ریاضی ‌ دانان برجسته آن زمان بود، برد ( Rapoport, 1989 ):
دو فرد A و B در حال انجام یک بازی شانس بودند که بر اساس پرتاب یک سکه، هر رویی که ظاهر می ‌ شد یکی از آنها یک امتیاز به دست می ‌ آورد. قانون بازی به این شکل بود که هر کس زودتر به ده امتیاز می ‌ رسید، جایزه را برنده می ‌ شد. به دلیل نامعلومی، بازی قبل از اینکه پایان یابد و هنگامی که بازیکن A نه امتیاز به دست آورده و بازیکن B هشت امتیاز به دست آورده است، متوقف می ‌ شود. حال مسئله این است که جایزه بازی چگونه باید میان این دو بازیکن تقسیم شود؟
مقدار مورد انتظار ( Expected Value )
مثال: یک تولید‌کننده مواد غذایی هر روز صبح باید تصمیم بگیرد که چه میزان از محصول خود برای آن روز تولید کند. محصول این تولیدکننده فاسد شدنی است و تا آخر روز هر مقدار از محصول که فروش نرود، دور ریخته می‌شود. دستگاه مورد استفاده برای تولید محصول، تنها می‌تواند در بسته‌های بزرگ این محصول را تولید کند. آمار فروش چند سال گذشته نشاندهنده این است که خاصیت بازار این محصول به این شکل است که در هر روز یا به اندازه یک بسته تقاضا وجود دارد و یا به اندازه دو بسته. همچنین آمار فروش نشان می‌دهد که در هر روز به احتمال ۷۰% به اندازه دو بسته تقاضا و به احتمال ۳۰% به اندازه یک بسته تقاضا وجود دارد. این آمار با تقریب‌های خود مدیر از احتمال تقاضا در هر روز نیز همخوانی دارد. هزینه تولید هر بسته ۸۰۰ هزار تومان است و هر بسته به قیمت ۱ میلیون تومان فروش می‌رود ( Goodwin & Wright, 2004 ).

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x