پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک توسعه رشته های IT و ICT (با کیفیت)

پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک توسعه رشته های IT و ICT (با کیفیت)

پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک توسعه رشته های IT و ICT (با کیفیت)

پاورپوینت-برنامه-ریزی-استراتژیک-توسعه-رشته-های-it-و-ict--(با-کیفیت)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۳۸ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
برنامه ریزی استراتژیک توسعه رشته های IT و ICT در دانشگاههای استان مازندران
شرکت مخابرات استان مازندران
برنامه ریزی استراتژیک توسعه رشته های مرتبط با IT/ICT در دانشگاه های استان
عبارت است از مجموعه ابزارهای ارتباطی، اعم از وسایل ارتباط از راه دور، ابزارهای دیداری و شنیداری و ماشین ‌ های مربوطه توام با دانش و شیوه و مهارت استفاده از آنها در تولید، پردازش و دبیزش اطلاعات به منظور انتقال اطلاعات که مشتمل بر سه بخش عمده به شرح زیر می باشد:
فناوری اطلاعات و ارتباطات
زیرساخت اطلاعات ( Information Infrastructure )
شبکه ها و سرویس های مخابراتی
تکنولوژی های انتقال
سوئیچینگ و روتینگ
فن آوری اطلاعات ( Information Technology )
پردازش و ارائه ی خدمات
سیستم های عامل
نرم افزارهای کاربردی
کاربردهای اطلاعات ( Information Applications )
ارائه ی خدمات
سرویس های اجتماعی
اشتراک دانش
شرکت مخابرات استان مازندران
برنامه ریزی استراتژیک توسعه رشته های مرتبط با IT/ICT در دانشگاه های استان
گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای توسعه یافته باعث افزایش کارایی اقتصاد این کشورها شده است و بهبود عملکرد سازمانها، ظهور بازارهای جدید، بهبود متغیرهای خرد و کلان اقتصادی کشورهای توسعه یافته از دهه ۱۹۹۰، حاصل سیاستهای اشاعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این کشورهاست. بی شک همه کشورها به اهمیت اشاعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام حوزه ‌ ها پی برده اند و در برخی موارد آن را به عنوان ابزار توسعه و راه میان بر کشورهای درحال توسعه مطرح می کنند.
اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه
بررسیها نشان می دهد که در سال ۱۹۶۵ فناوری اطلاعات و ارتباطات حدود پنج ‌ درصد از هزینه های سرمایه گذاری شرکتها را به خود اختصاص داده است، این رقم در دهه ۱۹۸۰ به ۱۵ درصد افزایش یافت و در ابتدای دهه ۱۹۹۰ هزینه ‌ های سرمایه ‌ گذاری فناوری اطلاعات شرکتها به ۲۰ درصد و در انتهای دهه ۱۹۹۰ به ۵۰ درصد کل هزینه های سرمایه گذاری شرکتها افزایش می یابد. این روند حاکی از اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسب و کار شرکتهاست، به طوری که این فناوری بنیان کسب و کار را تغییر داده است و می تواند به مزیتهای استراتژیک برای شرکتها تبدیل شود .
شرکت مخابرات استان مازندران
برنامه ریزی استراتژیک توسعه رشته های مرتبط با IT/ICT در دانشگاه های استان
کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات
گردشگری الکترونیک ( E-tourism )
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در گردشگری را می ‌ توان به سه حوزه شبکه ‌ های داخلی، شبکه ‌ های خارجی و اینترنت تفکیک کرد. کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در شبکه ‌ های داخلی صنایع گردشگری، موجب افزایش کارایی و اثر بخشی می ‌ شود و در بخش ‌ های مختلف شرکت ‌ های فعال در زمینه ‌ ی گردشگری بکار می ‌ رود. از سوی دیگر، کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در شبکه ‌ های خارجی و اینترنت موجب همبستگی قوی بین فعالیت ‌ های متفاوت واحدهای فعال در گردشگری شده است.
د ولت الکترونیک ( E-Government )
دولت الکترونیک، سازمانی مجازی است که خدمات دولتی را بدون واسطه به مشتریان ارائه می ‌ دهد. در واقع دولت الکترونیک یک شکل پاسخگو از دولت می ‌ باشد که بهترین خدمات دولتی را به شهروندان و بنگاه ‌ ها و موسسات دولتی ارائه می ‌ دهد
ک شاورزی الکترونیک ( E-Farming )
اطلاعات ‌ در عرصه ‌ کشاورزی ‌ و توسعه ‌ روستایی ‌ نه ‌ تنها به ‌ عنوان ‌ یکی ‌ از اصلی ‌ ترین ‌ نهاده ‌ ها و سرمایه ‌ ها تلقی ‌ می ‌ گردد، بلکه ‌ کاراترین ‌ «عامل ‌ ارتقای ‌ بازده» و اثربخشی ‌ دیگر منابع ‌ تولید و توسعه ‌ به ‌ شمار می ‌ آید. فن ‌ آوری ‌ اطلاعات ‌ به ‌ عنوان ‌ بسترساز اطلاع ‌ رسانی ‌ شاید بزرگ ‌ ترین ‌ فرصت ‌ برای ‌ پژوهشگران ‌ و سیاست ‌ گذاران ‌ بخش ‌ کشاورزی ‌ محسوب ‌ شود.بهره ‌ برداری ‌ از این ‌ «فرصت ‌ » که ‌ نیازمند ابزار، دانش ‌ و مهارت ‌ است ‌ ، در شرایط کنونی ‌ کشور ما یکی ‌ از اساسی ‌ ترین ‌ ضرورت ‌ هاست ‌ .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x