پاورپوینت بافت همبند (با کیفیت)

پاورپوینت بافت همبند (با کیفیت)

پاورپوینت بافت همبند (با کیفیت)

پاورپوینت-بافت-همبند-(با-کیفیت)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۲ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
بافت همبند Connective Tissue
بافت همبند که تقریبا“ در تمام نقاط بدن وجود دارد اعضاء و بافتهای مختلف را بیکدیگر بسته از آنها مانند آستر یا کیسه پشتیبانی می کند. مهمترین نوع بافت همبند نوع سست یا غربالی آن است که لابلای اعضاء و بافتهای دیگر قرار گرفته علاوه بر وظیفه پشتیبانی در اعمالی مانند دفاع از بدن نیز شرکت می کند.
اجزاء بافت همبند عبارتند از:
سلولها، ماده بنیادی و رشته ها
۱- سلولهای بافت همبند Cells
۱-۱ سلول متمایز نشده مزانشیمی Undifferentiated Mesenchymal Cell
سلولی ستاره ای شکل و تمایز نیافته است که قابلیت تمایز به انواع دیگر سلولهای بافت همبند را دارا می باشد و در دوران جنینی در تمامی بافتها و در هنگام بعد از تولد در نقاط خاصی مانند اطراف عروق خونی (پری سیتها) یافت می شوند.
۲-۱ فیبروبلاست Fibroblast
مهمترین سلول بافت همبند بوده، ستاره ای شکل با هسته بیضی و به رنگ بنفش تیره. فیبروبلاست مسئول تهیه رشته ها و ماده بنیادی بوده برای ترمیم بافت همبند اقدام می کند. فیبروبلاست غیرفعال را فیبروسیت Fibrocyte می نامند.
۴-۱ ماستوسیت یا ماست سل Mast cell
سلولی است که غالبا“ همراه رگها بوده با رنگ آمیزی معمولی بندرت دیده شده و در سیتوپلاسمش دانه های ریز(گرانولهای) بنفش رنگی مشاهده می شود که حاوی هپارین ٬ هیستامین و مواد شیمیائی دخیل در آلرژی (ازدیاد حساسیت) مانند لکوترینها وجود دارد.
۵-۱ پلاسما سل یا پلاسموسیت: Plasma Cell
در دیواره لوله گوارش به فراوانی یافت شده و با کروماتین هسته ای که به شکل صفحه ساعت(چرخ ارابه) آرایش پیدا کرده براحتی قابل تشخیص است. این سلول از لنفوسیت B مشتق شده و سلول مولد آنتی بادی(پادتن) است.
۶-۱ سلول چربی یا آدیپوسیت: Adipocyte
سلولی مدور یا بیضی شکل است که در لامهای بافت شناسی با توجه به حل شدن محتویات آن به صورت لانه زنبور عسل مشاهده می شود. البته غیر از نوع اول(چربی سفید) نوع قهوه ای چربی نیز وجود دارد که در دوران جنینی و اطفال به فراوانی یافت شده که به عنوان یک منبع تولید انرژی محسوب می شود.
۷-۱ ماکروفاژ یا هیستیوسیت Histiocyte
سلولی است شبیه فیبروبلاست که از مونوسیتهای خون منشاء می گیرد و در حالت فعالیت سیتوپلاسم وسیع ٬ مدور و هسته ای لوبیائی شکل پیدا می کند. این سلول عمل بیگانه خواری را به عهده دارد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x