پاورپوینت (اسلاید) VPN

پاورپوینت (اسلاید) VPN

پاورپوینت (اسلاید) VPN

پاورپوینت-(اسلاید)-vpn

توضیحات:
پاورپوینت با عنوان VPN ، در ۱۲ اسلاید، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین.

بخشی از متن:
 VPN چیست؟
اغلب ما حداقل یک بار کلمه وی‌پی‌ان را شنیده ایم حداقل در مسائل مربوط به فیلترینگ (که در بند آخر توضیح داده شده). VPNمخفف عبارت Virtual Private Network به معنی “شبکه مجازی خصوصی” است.
VPN یک شبکه خصوصی را از طریق شبکه‌های عمومی مانند اینترنت گسترش می‌دهد. مثلاً فرض کنید که شبکه خصوصی شرکتی در داخل ساختمان آن شرکت محدود شده و برای دسترسی به آن باید به داخل ساختمان برویم. اما در مواقعی ما دسترسی فیزیکی به آن مکان را نداریم ولی باید به شبکه خصوصی آن جا وصل شده و با آن کار کنیم. مثلاً زمانی که شما در مسافرت هستید و اتفاقی می‌افتد که سریعاً باید به شبکه وصل شوید یا امروزه که اصطلاح کار از راه دور مطرح است، کاربران با استفاده از اتصالات VPN به شبکه وصل شده و کار خود را انجام می‌دهند. اتصالات وی‌پی‌ان کاملاً امن بوده و غیرقابل شنود و رمزگشایی هستند.
در گذشته برای گسترش داده شبکه‌های خصوصی از اینترانت (Interanet) استفاده می‌شد. اینترانت نوعی شبکه است که برای ارتباط و تبادل داده از اینترنت استفاده نکرده و یک شبکه کاملاً اختصاصی بین شرکت‌ها است. اینترانت‌ها بدون واسط اکسترانت هیچ ارتباطی با شبکه اینترنت ندارند. یعنی می‌توان اینترانت را مانند یک اینترنت شخصی برای شرکت‌ها تعریف کرد که از پروتکل و استانداردهای اینترنت استفاده می‌کند اما بسیار محدود تر و دسترسی به آن تنها برای افراد تایید شده امکان پذیر است. مثلاً شبکه بانک‌ها، دانشگاه‌ها و … اغلب از نوع اینترانت هستند.
راه اندازی اینترانت بسیار پر هزینه بوده و برای اغلب شرکت‌ها امکان پذیر نیست. از طرفی امنیت آن و امکان دسترسی افراد غیر مجاز همیشه تهدیدی بزرگ برای شبکه‌های اینترانت به حساب می‌آید. به همین دلیل روش ارتباط وی‌پی‌ان مطرح شد که کم هزینه تر، امن تر، قابل انعطاف تر و فرایند خطایابی آن نیز سریع تر است.

فهرست بخشی  از مطالب:  
تعریف vpn
VPNهای شرکتی چگونه کار می‌کند؟
VPNهای فیلتر شکن و خطرات آن‌ها
وی‌پی‌ان دسترسی از راه دور
NAS
امنیت VPN

Tunneling
و ..
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x