پاورپوینت آند و حمام آبکاری (با کیفیت)

پاورپوینت آند و حمام آبکاری (با کیفیت)

پاورپوینت آند و حمام آبکاری (با کیفیت)

پاورپوینت-آند-و-حمام-آبکاری-(با-کیفیت)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۳ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

الکترولیز
آند و حمام آبکاری
۱ – تا جائیکه امکان دارد باید از فلزی که به عنوان روکش روی سطح کاتد استفاده می شود، باشد . همچنین شرایط آبکاری باید بگونه ای بوده که غلظت یون فلز در محصول ، ثابت باقی بماند. این بدان معنا است که تحت شرایط خاص از غیر فعال شدن آند باید جلوگیری بعمل آورد . در ناحیه فعال آندی عمل اکسیداسیون آند بنحو مطلوب انجام یافته و مشکلی وجود ندارد.
مواردی که در رابطه با انتخاب آند باید در نظر گرفت بشرح زیر است :
این موارد شامل یونهای هالید که باعث خوردگی سطح آند است ، می شود .
اما با افزایش دانسیته جریان و پتانسیل اضافی ( اورولتاژ ) بیش از حد بحرانی سطح آند توسط یک لایه غیر فعال پوشیده شده لذا آند غیر فعال می گردد و دانسیته جریان انحلال آندی بمقدار قابل توجهی کاهش می یابد . با افزایش پتانسیل ، در نهایت با انتقال پتانسیل الکترودی به ناحیه « Transe passive » بعد از passive احتمال الکترولیز آب و تصعید اکسیژن می رود . لذا در آبکاری نگهداری پتانسیل آند در ناحیه فعال امری اساسی می باشد . اینکار با استفاده از آند های با سطح وسیع که در نتیجه دانسیته جریان را در حد مطلوب نگه می دارد ممکن خواهد بود . افزودن عامل کمپلکس کننده ( Complexing Agent ) که مانع passive شدن آند می گردد ، کمک بسیاری به این امر میکند.
۳- آند کمکی : علاوه بر آند اصلی ، برای ایجاد ضخامت یکنواخت از آند های کمکی که عمدتا خنثی نیز می باشد ، استفاده می شود .
۲ – آند باید بگونه ای باشد ( طراحی شود ) که در حین آبکاری تولید مواد جامد باقیمانده ننماید . لجن آندی می تواند شامل ناخالصیهای آندی و حتی خود فلز بصورت ترکیبات هیدروکسید باشد .
در آبکاری کروم آند از جنس کروم بشدت در محیط سولفاته حالت passive بخود می گیرد ، لذا در این آبکاری از آند خنثی که عموما از جنس آلیاژهای سرب می باشد ، استفاده می گردد .
آلیاژ مورد استفاده شامل سرب Pb ، تیتانیم Ti ، آنتیموان Sb و نقره Ag است که :
افزودن عناصر غیر از سرب بمنظور افزایش خواص مکانیکی ( جلوگیری از خوردگی آندی ) و کاهش پتانسیل اضافی است .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x