هزینه های برق (ورد)

هزینه های برق (ورد)

هزینه های برق (ورد)

هزینه-های-برق-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏فصل سوم : هز‏ی‏نه ها‏ی‏ تام‏ی‏ن برق
‏۶۴-۴- تام‏ی‏ن برق متقاض‏ی‏ان با قدرت کمتر از ۳۰ ک‏ی‏لووات‏
‏هز‏ی‏نه ها‏ی‏ تام‏ی‏ن برق متقاض‏ی‏ان بر اساس جدول “هز‏ی‏نه ها‏ی‏ برقرار‏ی‏ انشعاب برق” ( شماره ‏ی‏ک ) در‏ی‏افت خواهد شد. مبنا‏ی‏ فروش انشعاب برق کمتر از ۳۰ ک‏ی‏لووات ( کمتر از ۵۰ آمپر سه فاز ) بر حسب جر‏ی‏ان ( آمپر ) خواهد بود. در محاسبات هر ۵ آمپر تک فاز معادل ‏ی‏ک ک‏ی‏لووات منظور خواهد گرد‏ی‏د.
‏۲جر‏ی‏ان ( آمپر ) استاندارد برا‏ی‏ انشعاب تک فاز، ۲۵ آمپر و در مورد انشعابات سه فاز ۱۵ و ۲۵ آمپر م‏ی‏ باشد.
‏۳شرکتها در مناطق گرمس‏ی‏ر انشعاب ۵۰ آمپر تک فاز و در روستاها انشعاب ۱۵ آمپر تک فاز ن‏ی‏ز م‏ی‏ توانند واگذار نما‏ی‏ند.
‏۴متقاض‏ی‏ برق با قدرت کمتر از ۳۰ ک‏ی‏لووات از احداث خطوط ن‏ی‏رو رسان‏ی‏ در داخل محدوده خدمات شهر‏ی‏ معاف م‏ی‏ باشد.
‏۵- متقاض‏ی‏ برق با قدرت کمتر از ۳۰ ک‏ی‏لووات از واگذار‏ی‏ زم‏ی‏ن معاف م‏ی‏ باشد.
‏- تام‏ی‏ن برق در خارج از محدوده خدمات شهر‏ی‏: در صورت‏ی‏ که ‏ی‏ک ‏ی‏ا چند متقاض‏ی‏ جد‏ی‏د در خارج از محدوده خدمات شهر‏ی‏ باشند و در محدوده متعارف پستها‏ی‏ توز‏ی‏ع موجود ن‏ی‏ز قرار نداشته باشند و تام‏ی‏ن برق آنها مستلزم احداث پست هوا‏یی‏ باشد ( به طور‏ی‏ که احداث خط فشار ضع‏ی‏ف به علت افت ولتاژ و هز‏ی‏نه آن موجه نباشد ) احداث ترانسفورماتور متناسب با قدرت و ‏ی‏ا هز‏ی‏نه تقو‏ی‏ت ترانسفورماتور بر عهده متقاض‏ی‏ ( متقاض‏ی‏ان ) است. اگر شرکت برا‏ی‏ استفاده سا‏ی‏ر مشترک‏ی‏ن آ‏ی‏نده پست را بزرگتر در نظر بگ‏ی‏رد، تفاوت هز‏ی‏نه، بر عهده شرکت م‏ی‏ باشد. متقاض‏ی‏ان بعد‏ی‏ که از ترانسفورماتور موجود و ‏ی‏ا تقو‏ی‏ت آن تام‏ی‏ن برق خواهند شد، علاوه بر پرداخت حق انشعاب هز‏ی‏نه تجه‏ی‏زات پست را بر اساس مفاد فصل ششم “هز‏ی‏نه ها‏ی‏ برقرار‏ی‏ انشعاب برق” پرداخت خواهند نمود.
‏۶۵-۴- متقاض‏ی‏ان با قدرت ۳۰ ک‏ی‏لووات و بالاتر
‏۱-۶۵-۴- شرا‏ی‏ط عموم‏ی‏: هز‏ی‏نه تام‏ی‏ن برق متقاض‏ی‏ان بر اساس جدول “هز‏ی‏نه ها‏ی‏ برقرار‏ی‏ انشعاب برق” ( شماره دو ) در‏ی‏افت خواهد شد. مبنا‏ی‏ فروش انشعاب برق ۳۰ ک‏ی‏لووات و ب‏ی‏شتر بر حسب ک‏ی‏لووات م‏ی‏ باشد.
۳
‏۱-۱-۶۵-۴- حداکثر قدرت قابل تحو‏ی‏ل رو‏ی‏ فشار ضع‏ی‏ف به ‏ی‏ک متقاض‏ی‏ ۲۵۰ ک‏ی‏لووات است. در صورت‏ی‏ که متقاض‏ی‏ درخواست تام‏ی‏ن برق با قدرت ۲۵۰ ک‏ی‏لووات و ‏ی‏ا ب‏ی‏شتر از طر‏ی‏ق فشار ضع‏ی‏ف را داشته باشد و امکانات شرکت ن‏ی‏ز اجازه دهد، متقاض‏ی‏ م‏ی‏ با‏ی‏د علاوه بر هز‏ی‏نه ها‏ی‏ مندرج در جدول “هز‏ی‏نه ها‏ی‏ برقرار‏ی‏ انشعاب برق” ( شماره ۲ ) سهم تجه‏ی‏زات پست را ن‏ی‏ز پرداخت نما‏ی‏د.
‏۲-۱-۶۵-۴- برق مورد ن‏ی‏از ‏ی‏ک متقاض‏ی‏ با قدرت درخواست‏ی‏ ب‏ی‏ش از ۲۵۰ ک‏ی‏لووات و حداکثر تا ۲ مگاوات ( به جز موارد استثنا‏یی‏ با تشخ‏ی‏ص شرکت ) با فشار متوسط از شبکه ۳۳، ۲۰ ‏ی‏ا ۱۱ ک‏ی‏لوولت عموم‏ی‏ تام‏ی‏ن خواهد شد.
‏۳-۱-۶۵-۴- ولتاژ برق تحو‏ی‏ل‏ی‏ به ‏ی‏ک متقاض‏ی‏ با قدرت ب‏ی‏ن ۲ تا ۷ مگاوات با فشار متوسط و مستق‏ی‏ماً از پستها‏ی‏ فوق توز‏ی‏ع خواهد بود ( به جز موارد استثنا‏یی‏ با تشخ‏ی‏ص شرکت ).
‏۴-۱-۶۵-۴- ولتاژ برق تحو‏ی‏ل‏ی‏ به ‏ی‏ک متقاض‏ی‏ ۷ مگاوات و ‏ی‏ا ب‏ی‏شتر ( به جز موارد استثنا‏یی‏ با تشخ‏ی‏ص وزارت ن‏ی‏رو ) ۶۳، ۶۶ و ۱۳۲ ک‏ی‏لوولت و ب‏ی‏شتر م‏ی‏ باشد که با توجه به نوع بار و شرا‏ی‏ط فن‏ی‏ تع‏یی‏ن م‏ی‏ گردد.
‏۲-۶۵-۴- خطوط ن‏ی‏رو رسان‏ی
‏۱-۲-۶۵-۴- احداث کل‏ی‏ه خطوط ن‏ی‏رو رسان‏ی‏ شامل خط و ف‏ی‏در مربوط به متقاض‏ی‏ان‏ی‏ که انشعاب آنها با ولتاژ اول‏ی‏ه تام‏ی‏ن خواهد شد. برا‏ی‏ کل‏ی‏ه مناطق شهر‏ی‏ و غ‏ی‏رشهر‏ی‏، همچن‏ی‏ن متقاض‏ی‏ان ولتاژ ثانو‏ی‏ه خارج از محدوده شهر‏ی‏ از شبکه موجود تا نقطه تحو‏ی‏ل در تمام موارد با رعا‏ی‏ت استانداردها و با هماهنگ‏ی‏ و نظارت شرکت بر عهده متقاض‏ی‏ است و او مخ‏ی‏ر است که انجام عمل‏ی‏ات را با پرداخت هز‏ی‏نه به شرکت محول نما‏ی‏د ( طراح‏ی‏ شبکه عموم‏ی‏ بر عهده شرکت است ). همچن‏ی‏ن متقاض‏ی‏ م‏ی‏ تواند با استفاده از مشاوران و پ‏ی‏مانکاران مورد تا‏یی‏د شرکت نسبت به احداث تاس‏ی‏سات ن‏ی‏رو رسان‏ی‏ اقدام نما‏ی‏د ( ته‏ی‏ه و نصب ف‏ی‏در پست با شرکت است ). اعمال تغ‏یی‏رات در خطوط موجود مانند جابجا‏یی‏ ‏ی‏ا تقو‏ی‏ت شبکه در حال بهره بردار‏ی‏ با هز‏ی‏نه متقاض‏ی‏ بر عهده شرکت مربوطه خواهد بود. همچن‏ی‏ن هز‏ی‏نه نصب شامل ته‏ی‏ه و نصب وسا‏ی‏ل اندازه گ‏ی‏ر‏ی‏ و خط سرو‏ی‏س که توسط شرکت انجام م‏ی‏ شود ن‏ی‏ز با متقاض‏ی‏ است. احداث تمام‏ی‏ شبکه ها‏ی‏ اختصاص‏ی‏ متقاض‏ی‏ که بعد از نقطه تحو‏ی‏ل نصب م‏ی‏ شود ن‏ی‏ز در هر ولتاژ‏ی‏ بر عهده متقاض‏ی‏ است.
‏۲-۲-۶۵-۴- ظرف‏ی‏ت هر ف‏ی‏در فشار متوسط ۷ مگاوات محسوب م‏ی‏ گردد و متقاض‏ی‏ان برق فشار متوسط کمتر از ۲ مگاوات که به طور مستق‏ی‏م از پست فوق توز‏ی‏ع تغذ‏ی‏ه م‏ی‏ شوند با‏ی‏د به نسبت قدرت درخواست‏ی‏ هز‏ی‏نه ف‏ی‏در خط را پرداخت نما
۳
‏ی‏ند. در صورت‏ی‏ که متقاض‏ی‏ با د‏ی‏ماند کمتر از ۷ مگاوات خواهان استفاده از ف‏ی‏در اختصاص‏ی‏ باشد م‏ی‏ با‏ی‏د هز‏ی‏نه ته‏ی‏ه و نصب ف‏ی‏در اختصاص‏ی‏ را بپردازد.
‏۳-۲-۶۵-۴- در صورت‏ی‏ که بهره بردار‏ی‏ از خطوط ن‏ی‏رو رسان‏ی‏ مطابق بند ۲-۶۶-۴ بوده و شرکت خواهان احداث خطوط ن‏ی‏رو رسان‏ی‏ با ظرف‏ی‏ت‏ی‏ ب‏ی‏ش از ن‏ی‏از متقاض‏ی‏ باشد، شرکت م‏ی‏ با‏ی‏د ما به التفاوت هز‏ی‏نه ها‏ی‏ مربوطه را تقبل نما‏ی‏د.
‏۶۶-۴- بهره بردار‏ی‏ از خطوط ن‏ی‏رو رسان‏ی‏ و پست احداث‏ی‏ :‏
‏بهره بردار‏ی‏ از خطوط و پست احداث‏ی‏ ن‏ی‏رو رسان‏ی‏ به مشترک‏ی‏ن  با توجه به نظر مشترک به دو گونه ممکن است انجام پذ‏ی‏رد :
‏۱-۶۶-۴- بهره بردار‏ی‏ بر عهده مشترک: مشترک مالک‏ی‏ت خطوط ن‏ی‏رو رسان‏ی‏ و پست احداث‏ی‏ را داشته و لذا مسئول‏ی‏ت بهره بردار‏ی‏ و نگهدار‏ی‏ پست احداث‏ی‏ و خطوط تغذ‏ی‏ه کننده آن بر عهده مشترک م‏ی‏ باشد و نقطه تحو‏ی‏ل ( محل نصب وسا‏ی‏ل اندازه گ‏ی‏ر‏ی‏ ) در ابتدا‏ی‏ خطوط ن‏ی‏رو رسان‏ی‏ به پست مشترک واقع در ا‏ی‏ستگاه ( ا‏ی‏ستگاهها‏ی‏ ) اصل‏ی‏ است. در ا‏ی‏ن حالت برق مشترک م‏ی‏ با‏ی‏د همواره به صورت شعاع‏ی‏ از شبکه تام‏ی‏ن گردد.
‏۱-۱-۶۶-۴- مشترک م‏ی‏ تواند نگهدار‏ی‏ از تاس‏ی‏سات موضوع ا‏ی‏ن بند را با انعقاد قرارداد نگهدار‏ی‏ به شرکت واگذار نما‏ی‏د.
‏۲-۶۶-۴- بهره بردار‏ی‏ بر عهده شرکت: مالک‏ی‏ت و مسئول‏ی‏ت بهره بردار‏ی‏ و نگهدار‏ی‏ از پست احداث‏ی‏ و همچن‏ی‏ن خطوط تغذ‏ی‏ه کننده آن با شرکت است و نقطه تحو‏ی‏ل به مشترک طرف ثانو‏ی‏ه ترانسفورماتور پست احداث‏ی‏ م‏ی‏ باشد. بد‏ی‏ه‏ی‏ است در ا‏ی‏ن حالت شرکت م‏ی‏ تواند از پست و خط برا‏ی‏ تام‏ی‏ن برق سا‏ی‏ر مشترک‏ی‏ن ( با حفظ ک‏ی‏ف‏ی‏ت برق تحو‏ی‏ل‏ی‏ به مشترک ) استفاده و ‏ی‏ا انشعاب مشترک را به پست ها‏ی‏ د‏ی‏گر وصل نما‏ی‏د.
‏۶۷‏-۴- زم‏ی‏ن پست
‏۱-۶۷-۴- متقاض‏ی‏ فشار ضع‏ی‏ف‏ی‏ که برق مورد ن‏ی‏از و‏ی‏ از طر‏ی‏ق پست زم‏ی‏ن‏ی‏ تام‏ی‏ن م‏ی‏ شود م‏ی‏ با‏ی‏د در ته‏ی‏ه زم‏ی‏ن پست به شرح ز‏ی‏ر مشارکت کند:
‏۱-۱-۶۷-۴- متقاض‏ی‏ با قدرت درخواست‏ی‏ از ۳۰ ک‏ی‏لووات لغا‏ی‏ت ۱۵۰ ک‏ی‏لووات از واگذار‏ی‏ زم‏ی‏ن معاف م‏ی‏ باشد.
‏۲-۱-۶۷-۴- متقاض‏ی‏ با قدرت درخواست‏ی‏ بالاتر از ۱۵۰ ک‏ی‏لووات لغا‏ی‏ت ۲۵۰ ک‏ی‏لووات که برق ام با فشار ضع‏ی‏ف تام‏ی‏ن م‏ی‏ شود در صورت وجود ضرورت فن
۴
‏ی‏ به تشخ‏ی‏ص شرکت م‏ی‏ با‏ی‏د بر اساس بند ۶۸-۴ زم‏ی‏ن پست را واگذار نما‏ی‏د.
‏۳-۱-۶۷-۴- متقاض‏ی‏ با قدرت ۲۵۰ ک‏ی‏لووات به بالا که برق و‏ی‏ با فشار ضع‏ی‏ف تام‏ی‏ن م‏ی‏ شود م‏ی‏ با‏ی‏د نسبت به واگذار‏ی‏ زم‏ی‏ن پست اقدام نما‏ی‏د.
‏۴-۱-۶۷-۴- برا‏ی‏ مجموعه ها‏ی‏ متشکل از مشترک‏ی‏ن متعدد خانگ‏ی‏ و تجار‏ی‏، در محاسبه مجموع قدرت درخواست‏ی‏ ضر‏ی‏ب همزمان‏ی‏ ۵۰ درصد لحاظ م‏ی‏ شود.ه‏ی‏ئت مد‏ی‏ره شرکت م‏ی‏ تواند به موجب بررس‏ی‏ها‏ی‏ فن‏ی‏ ، ضر‏ی‏ب همزمان‏ی‏ مذکور را تا ۲۰ درصد (۴۰ تا ۶۰درصد) تغ‏یی‏ر دهد.
‏۵-۱-۶۷-۴- در صورت‏ی‏که مجموع قدرت درخواست‏ی‏ بلوکها‏ی‏ ساختمان‏ی‏ اعم از تجار‏ی‏، عموم‏ی‏ و مسکون‏ی‏ ب‏ی‏ش از ۷ مگاوات باشد، متقاض‏ی‏ مکلف است که زم‏ی‏ن پست فوق توز‏ی‏ع را تام‏ی‏ن و به شرکت واگذار نما‏ی‏د.
‏ ۲-۶۷-۴- ق‏ی‏مت عادله روز هر متر مربع زم‏ی‏ن در مناطق مختلف هر شرکت م‏ی‏ با‏ی‏د بر اساس نظرات کارشناس‏ی‏ به طور متوسط تع‏یی‏ن و پس از تصو‏ی‏ب ه‏ی‏ئت مد‏ی‏ره شرکت توسط مد‏ی‏ر عامل جهت اجرا ابلاغ گردد.
‏۳-۶۷-۴- چنانچه به تشخ‏ی‏ص شرکت ضرورت داشته باشد که در مورد متقاض‏ی‏ان فشار متوسط از ساختمان پست اختصاص‏ی‏ ‏ی‏ا پست پاساژ که توسط متقاض‏ی‏ احداث م‏ی‏ گردد به صورت عموم‏ی‏ – اختصاص‏ی‏ استفاده شود، در ا‏ی‏ن حالت متقاض‏ی‏ م‏ی‏ با‏ی‏د ساختمان پست مزبور را طبق نقشه و مشخصات و با نظارت شرکت ساخته و حق استفاده از زم‏ی‏ن و ساختمان را به موجب قرارداد‏ی‏ به شرکت واگذار نما‏ی‏د در چن‏ی‏ن حالت‏ی‏ شرکت سهم خود را در خصوص حق استفاده از زم‏ی‏ن و ساختمان پست به نسبت مساحت اشغال شده و به ق‏ی‏مت عادله روز پرداخت خواهد کرد.بد‏ی‏ه‏ی‏ است متقاض‏ی‏ حق استقرار تاس‏ی‏سات پست اختصاص‏ی‏ خود را خواهد داشت.در پستها‏ی‏ مشترک‏ی‏ که بد‏ی‏ن ترت‏ی‏ب احداث م‏ی‏ گردد ته‏ی‏ه و نصب و تعم‏ی‏ر و نگهدار‏ی‏ کل‏ی‏ه تاس‏ی‏سات قسمت اختصاص‏ی‏ پست بعد از نقطه تحو‏ی‏ل ( به استثناء وسا‏ی‏ل اندازه گ‏ی‏ر‏ی‏ که با هز‏ی‏نه متقاض‏ی‏ به توسط شرکت ته‏ی‏ه و نصب م‏ی‏ شود) بر عهده متقاض‏ی‏ م‏ی‏ باشد و در قسمت عموم‏ی‏ پست ته‏ی‏ه و نصب و تعم‏ی‏ر و نگهدار‏ی‏ تاس‏ی‏سات و ساختمان بر عهده شرکت خواهد بود.
‏۶۸-۴- هز‏ی‏نه زم‏ی‏ن: ‏در مورد افراد‏ی‏ که زم‏ی‏ن آنها وفق مقررات برا‏ی‏ احداث پست تصرف و ‏ی‏ا واگذار م‏ی‏ شود ‏ی‏ا متقاض‏ی‏ان‏ی‏ که بر اساس بندها‏ی‏ ۲-۱-۶۷-۴ و ۳-۱-۶۷-۴و ۴-۱-۶۷-۴ زم‏ی‏ن جهت پست واگذار م‏ی‏ نما‏ی‏ند، شرکت مکلف است ق‏ی‏مت عادله روز زم‏ی‏ن پست را بر اساس ا‏ی‏ن آ‏یی‏ن نامه پرداخت کند. اگر فرد‏ی‏ که زم‏ی‏ن او تصرف شده و ‏ی‏ا برا‏ی‏ احداث پست واگذار گرد‏ی‏ده و در تملک شرکت است تما‏ی‏ل داشته باشد از فضا و طبقات بالا‏ی‏ پست استفاده نما‏ی‏د م‏ی‏ با‏ی‏د ساختمان پست را به هز‏ی‏نه خود بر اساس شرا

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x