نمونه پایان نامه بررسی سیستم ترمز ضد قفل

نمونه پایان نامه بررسی سیستم ترمز ضد قفل

نمونه پایان نامه بررسی سیستم ترمز ضد قفل

نمونه پایان نامه بررسی سیستم ترمز ضد قفل

هدف از این پایان نامه نمونه پایان نامه بررسی سیستم ترمز ضد قفل می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۲
حجم ۰/۹۸۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

نمونه پایان نامه مهندسی مکانیک

نمونه پایان نامه بررسی سیستم ترمز ضد قفل

 

ویژگی های ABS 

در حالتهای بحرانی که راننده با عواملی مانند سطح جاده مرطوب و لغزنده ، رسیدن به یک مانع غیر قابل انتظار و مرتکب شدن اشتباه توسط رانندگان دیگر و افراد عابر مواجه می شود ، این عوامل باعث ترمز زود هنگام خواهد شد و ممکن است خساراتی را به اتومبیل وارد سازد از جمله اینکه از جاده منحرف می شود . در این موارد بحرانی است که نقش ABS روشن می شود .
 
ـ ABS باید با تأکید دقیق روی سلامتی ، با توجه به حساسیت ترمز در سر پیچ باید قادر باشد با توجه به وضعیت جاده ،( از قبیل جاده های خشک با اصطکاک بالا یا سطوح یخی ) عکس العمل فرمان اتومبیل را حفظ نماید تا اتومبیل منحرف نشود .ـABS باید از ضریب اصطکاک بین تایر و سطح جاده حداکثر بهره برداری را بنماید ، تا اثر بهینه داشته باشد . بشرط آنکه ثبات اتومبیل و فرماندهی آن به مسافت ترمزی مینیمم ، تقدم داشته باشد .
 
این احتیاجات باید بدون توجه به اینکه آیا راننده تمام قدرت خود را برای ترمزگیری بکار برده است و یا اینکه فشار پدال ترمز را بتدریج زیاد می کند تا چرخها قفل شود ، برآورده شود .
 
ـ سیستم کنترل ترمز باید همواره در حال عملکرد بهینه باقی بماند و در تمام محدوده های اتومبیل باید مؤثر باشد . 
ـ سیستم کنترل ترمز باید قابلیت تعدیل سرعت برای تغییر در اصطکاک سطح را داشته باشد برای مثال روی جاده خشک با تکه های یخ ، هر قفل چرخ باید چنان محدودیتی داشته باشد که پایداری اتومبیل و عکس العمل فرمان حفظ شود.
ـ در طول یک پیچ ، اتومبیل باید ثبات و پایداری فرمان را حفظ کند ، درحالیکه ترمز در کوتاهترین فاصله عمل می کند . دراینجا یک شرط موجود است و آن اینکه سرعت اتومبیل باید بقدر کافی پائینتر از سرعت حد Cornering باشد . حد سرعت Cornering بالاترین سرعتی است که یک اتومبیل می تواند یک منحنی با یک شعاع تعریف شده را طی کند .
 
ـ عملکرد جهت تعدیل پس ماند ترمز ( ادامه ترمز موقعی چرخ آزاد شده است ) و تأثیرات موتور ( ترمز با بکار گیری کلاچ ) باید با سرعت هر چه تمامتر انجام شود .
ـ اتومبیل نباید به نوساناتی که در شروع درگیری ترمز ایجاد می شود حساسیت داشته باشد . سیستمهای ABS می بایست اثرات ممان پیچشی انحرافی Yaw moment ، را هنگام ترمزگیری روی سطح جاده و تایر حداقل نماید .
ـ یک مدار کنترلی باید وجود داشته باشد تا دائماً روی کارکرد ABS نظارت داشته باشد . این کنترل موقعی انجام می شود که سیستم یک نقص پیدا کند ، بطوریکه پاسخ ترمز اثر بدی داشته باشد ، این نقص توسط روشن شدن یک سوئیچ ABS منعکس می شود . یک لامپ نشان دهنده راننده را به این حقیقت خبر می دهد که فقط سیستم ترمز بدون ABS عمل می کند .
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

سیستم ترمز

سیستم ترمز ضد قفل

اجزای سیستم ترمز ضد قفل

مراحل کارکرد سیستم ترمز ضد قفل

 
 
 
فهرست مطالب
-فصل اول:مقدمه و تاریخچه :   
 

 فصل دوم : سیستم ترمز ضد قفل ABS   

ــ ویژگی های ABS   
ــ نیروهای دینامیکی در چرخ ترمز شده :   
ــ مفهوم کنترل   
توضیح :   

ــ چرخه کنترلABS   

ـــ سیستم کنترل شده :   
ـــ متغیرهای کنترل شده   

—- متغیرهای کنترل شده برای چرخهای متحرکdriven- wheel   

ــ سیکلهای کنترل واقعی   
ـــ چرخه کنترل ترمزی روی سطح جاده لغزنده  ضریب نیروی ترمزی پائین   
ـــ چرخه کنترل ترمزی با تأخیر در گشتاور انحرافی :   
Closed – Loop Braking Control With Yawing moment build up delay   
ــــ GMA1  سیستم تأخیری در گشتاور انحراف    
ــــ GMA2   
ـــ چرخه کنترل برای ALL wheel Dirven  AWD   
ـــ سیستمهائی که همه چرخها متحرک هستند ADW   
ب : دومین سیستم :   
ج : سومین سیستم :   

ــ عملکرد ABS   

ـــ تأخیر در گشتاور پیچشی جانبی   

ــ مدلهای سیستم ABS   

ـــ مدل ABS 2S   
-ـ مدل ABS 5.0   
ــ چرخه فرآیند کنترل Closed – Loop control process   
ــ کارکردهای کنترلیmonitoring Functions   
ــ تشخیص عیب:   
ــ مدل ABS5 . 3   

ــ مدل سیستم ABS 2E  بوش   

ــ اجزای سیستم ترمز ضد قفل ABS   

ـ ـ ـ سنسورهای سرعت چرخ Wheel speed sensor :   
ــــ سنسور سرعت چرخDF2   
ــــ سنسور سرعت چرخ DF3   
–ـ واحد کنترل الکترونیکیElectronic control unit   
ــــ واحد کنترل برای ABS 2S   
الف ـ مدار ورودی : Input circuit   
ب : کنترل کننده دیجیتالی : Digital controller   
ج : مدارات خروجی : Output circuits   
Driver stage مرحله گرداننده  راننده   تقویت کننده های خروجی    
ــــ واحد کنترل الکترونیکی برای ABS5.0   
— تعدیل کننده فشار هیدرولیکی: Hydraulic pressure moduator   
ــــ تعدیل کننده فشار هیدرولیکی برای ABS 2S   
الف : پمپ چرخشی : Return ump   
ب: انباره یا مخزن : Accu mulator   
ج : شیر سلونوئیدی / :   
طرح :   
مراحل کارکرد :   
الف : مرحله مسدود کردن فشار : Pressure build up phase   
ب : مرحله نگهداری فشار : pressure – holding phase   
ج: مرحله کاهش فشار : Pressure – reduction phase :   
ــــ تعدیل کننده فشار هیدرولیکی برای ABS5.0   
الف : پمپ برگشت :   
ب: مخزنها و محفظه های ضربه گیرaccumulators and damper chambers   
ج : شیرهای سلونوئیدی / : Selonid Valve 2/2    
ــــ واحد هیدرولیکی برای ABS / ABD5   
ـــ مدارات الکتریکی :  Electrical Circuits    
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x