نمونه پایان نامه بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

نمونه پایان نامه بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

نمونه پایان نامه بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

نمونه پایان نامه بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

هدف از این پایان نامه نمونه پایان نامه بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۰
حجم ۰/۸۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

نمونه پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

نمونه پایان نامه بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

 

تاریخچه آموزش از راه دور در ایران

در کشور ایران از سال ۱۳۵۱ شورای عالی آموزش و پرورش به این فکر افتاد که موسسه، آموزش مکاتبه ای را در آموزش و پرورش دایر کند ولی اقدام خاص عملی و حتی برنامه ریزی روی این مصوبه انجام نشد تا این که قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل سوم و سی ام خود ایجاد فرصت های مساوی آموزشی، تربیتی و تحصیلی برای همه ایرانیان را مد نظر قرار داد.
ولی باز هم اتفاق خاصی به جز ایجاد نهضت سواد آموزی و کوشش خوبی که در آموزش ابتدایی انجام شد، اقدام دیگری در آن راستا انجام نشد. تا این که شورای عالی آموزش و پرورش پس از احساس نیاز در سال ۱۳۷۲ برای تامین تسهیلات جهت متقاضیان واجد شرایط تحصیل در آموزش متوسطه تحصیلی به خصوص بازماندگان را در خواست کرد. ولی اقدام خاصی نیز اتفاق نیفتاد. 
تا این که بالاخره شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۵ طی مصوبه ای اساسنامه موسسه آموزش از راه دور را با پیشنهاد آموزش و پرورش به تصویب رساند. اولین جلسات رسمی برای راه اندازی علمی موسسه به  8/7/1382 مصادف با سوم شعبان المعظم وبا تشکیل جلسه شورای موسسه برگزار شد و در واقع با انتخاب اولین رئیس آن کار خود را آغاز کرد و عملاً در مهر ماه ۱۳۸۳ این نوع آموزش در کشور راه اندازی شد.
 
وجود چهار عامل « جهان در تغییر» واقعیت های ناخوشایند موجود در نظام رایج تحصیلی در مدارس ، نیاز روز افزون به آموزش مستقل و همراهی و اقتضای عوامل پیرامونی آموزش مانند شرایط خانوادگی، شغلی، و سرانجام پیشرفت علوم و فنون و… سبب شده است تا نوع و شیوه نیاز به آموزش و پرورش دگرگون شود و در مجموع انتقادهایی که به نظام رایج مدرسه ای شده است (شعاری نژاد- ۱۳۸۱- ص۷۵). که البته بیانگر بخشی از واقعیت ها در مورد مدرسه می باشد سه اثر و پیامد مشخص دربرداشته است:
 
۱- بهبود شرایط مدرسه با ایجاد انعطاف، آزادی عمل بیشتر دانش آموز و ارتقاء سطح کیفی فرایند یاددهی و یادگیری
۲- رواج هر چه بیشتر آموزش از راه دور 
۳- شکل گیری نهضت تحصیل در خانه
 
شاید مدارس جوامع توسعه نایافته و گرفتار انسداد، بیش از دیگر جوامع با پدیده « مدارس محصور» روبرو هستند دیوارهایی محیط فیزیکی مدرسه را محدود می کنند و دیوارهایی هم محیط مدرسه را از اجتماع از منظربسته تعلیمات در نگاه به واقعیت مسایل کار و زندگی مجزا می‌نمایند. این دو معنی پشتیبان یکدیگر هستند یعنی جدایی محیط فیزیکی،  خواه ناخواه جدایی اجتماعی، جدایی اجتماعی به ناچار جدایی فیزیکی را در پی می آورد، این در حالی است که به رفع حصارها و مزاحمت ها به منظور شکل گیری تفکر مستقل ورشد توانمندی‌ها، به مسایل و رویکردهایی  نیاز داریم که در مدارس کمتر مورد توجه است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

آموزش از راه دور

آموزش الکترونیکی

آموزش از راه دور در ایران

 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 
بیان مسأله 
اهمیت و ضرورت تحقیق 
اهداف 
– اهداف کلی 
– اهداف جزئی
– سوالات تحقیق 
تعریف مفهومی واژه‌ها 

پیشینه و تاریخچه آموزش از راه دور 

مسایل بنیادی درآموزش از راه دور 

– رویکردهای اساسی آموزش از راه دور 

– علل پیدایش آموزش از راه دور 

– مزایا و امکانات آموزش از راه دور 

– آموزش از راه دور ورویکردهای آموزشی و یادگیری 

– تکامل نسلی آموزش از راه دور 

ارکان، ویژگی‌ها و مبانی آموزش از راه دور 

آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران 

تفاوت‌های موجود بین دانش آموزان نظام حضوری و فراگیران آموزش از راه دور 

طبقه بندی مخاطبین 

روش‌ها و فرایندهای اجرایی تحصیل درآموزش از راه دور 

چالش‌ها و دغدغه‌های مرتبط با آموزش از راه دور 

یافته‌ها و نتایج 
محدودیت‌های تحقیق 
راه کارهای پیشنهادی تحقیق 
منابع و مآخذ 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x