نرم افزار کامپیوتر (دانلود رایگان)

نرم افزار کامپیوتر (دانلود رایگان)

نرم افزار کامپیوتر (دانلود رایگان)

نرم-افزار-کامپیوتر-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏ ‏چکیده :
‏مقدمه
‏ امروزه شبکه های مخابراتی و ارتباط از راه دوری که اینترنت و صوت پاکتی استفاده
می کنند ، طرفداران زیادی پیدا کرده است ، این روش انتقال صوت که به کمک پروتکل ها اینترنتی انجام می گیرد بسیار کم هزینه تر از روش های قدیمی و سویچ مداری سابق هستند . همین امر باعث شده است تا طراحان شبکه های مخابراتی نسل نوینی از شبکه تلفنی را پیشنهاد کنند که کاملا” مبتنی بر استفاده از اینترنت و صوت پاکتی می باشد . در این شبکه ها ترافیک صوتی بخش کوچکی از ترافیک عظیم داده ای را تشکیل می دهد .
‏ ما در این نوشتار سعی کرده ایم اهمیت شبکه های صوتی پاکتی را نشان دهیم و مفهوم تکنولوژی Voice Over IP‏ را روشن نموده و با معرفی ساختار و معماری هایی مربوط به آن و نیز آشنایی با پروتکل های شبکه ای خاصی که برای این تکنولوژی استفاده می شود ، به صورت
دقیق تری با این نوع شبکه ها آشنا شویم . بنابراین در فصل اول در باره مفاهیم و تعاریف مربوط به این تکنولوژی بحث خواهیم نمود و در فصل دوم به بررسی تقریبا” کاملی از پروتکل های و استانداردهای این تکنولوژی می پردازیم .
‏فصل اول :
‏۱ـ۱ ) مفاهیم Voice Over IP
‏ شبکه های ارتباطات از راه دور ( Telecommunication ) ‏ امروزه دستخوش تغییرات زیادی شده اند . در آینده ای نزدیک شبکه هایی که براساس Voice basedCircui+ switch‏ قدیمی هستند ( کلاس سویچ های ۵ و ۴/۵‏ ) باید به معماری Packet-based‏ تبدیل شوند . مطالعات انجام شده نشان می دهد که شبکه های پاکتی به طرز قابل ملاحظه ای از شبکه های هم ارز سوییچ مداری ارزانتر هستند . شکل ۱-۱ نتایج این مطالعات را نشان می دهد .
‏۳
‏در یک مقایسه نوعی ، سیستم پاکتی جدید که از امکانات و تکنولوژی های سخت افزاری نوین استفاده کرده اند حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه های سوییچ کلاس ۵ را دارند . همچنین از آنجایی که سوییچ های قدیمی اصولا” برای کار با داده طراحی نشده اند با اینترنت و آدرس ها IP‏ سازگاری خوبی ندارند . PTSN‏ برای ترافیک صوتی طراحی شده است و همانطور که قبلا” گفته شد این نوع ترافیک در صنعت ارتباطات از راه دور رشد چندانی ندارد . در عوض بیشتر این رشد در شبکه های داده ای و IP-based‏ رخ خواهد داد .
‏در حالت کلی پیاده سازی های شبکه های IP-based‏ باعث کاهش هزینه ها می شود ولی بعضا” عکس این اتفاقات رخ داده است ، دلیل این امر جدید بودن این تکنولوژی است .
Voice Over IP‏ به معنای انتقال ترافیک صوتی در قالب پاکتی می باشد . اصطلاحات زیادی برای توصیف این فرآیند وجود دارد :
IP Telephony interant telephony , Internt telephony‏ و صوت پاکتی . ذیلا” ما هرکدام از این مفاهیم را به صورت خلاصه توضیح می دهیم :
Internet Telephony‏ : عبارت است از جایگذاری تماس های تلفنی بر روی شبکه جهانی Internet
Interanet Telephony‏ : عبارت است از جایگذاری تماس های تلفنی بر روی شبکه خصوصی ( یا interanet‏ ) .
IP Tlelphony‏ : به معنای استفاده از پروتکل اینترنت ( IP ) ‏ جهت ارسال تماسی های صوتی روی شبکه جهانی Internet‏ یا شبکه خصوصی ( interanet ) ‏ می باشد .
‏صوتی پاکتی : استفاده از شبکه های پاکتی به جای شبکه های سوییچ مداری
( Circuit switched ) ‏ جهت نقل و انتقال تماس های تلفنی را می گویند . لازم به ذکر است که صوت پاکتی الزاما” نیاز به IP‏ ندارد به عنوان مثال یک شبکه صوت پاکتی می تواند ترافیک صوتی را روی یک

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x