مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان-پاورپوینت و مقاله

مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان-پاورپوینت و مقاله

مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان

دانلود مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان , باکیفیت ترین مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان موجود, فایل مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان , مقاله تحقیق پاورپوینت در مورد مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان

هدف از این پایان نامه نمونه پایان نامه بررسی مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد

مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان

هدف از این پایان نامه نمونه پایان نامه بررسی مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۶
حجم ۰/۶۰۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

نمونه پایان نامه رشته مدیریت

مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات با تاکید بر ابزارها و کاربردهای آن در سازمان

 
 
 
 
 
 
مقدمه
کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان ها
فناوری اطلاعات در سازمان ها دارای کاربردهای متفاوتی است، بیشتر صاحب نظران این گونه کاربردها را به دو نوع طبقه بندی نموده اند:
 
۲-۳-۱- کاربرد عملیاتی
در ابعاد تخصصی، استفاده از فناوری اطلاعات را کاربرد عملیاتی فناوری اطلاعات می‌نامند. تهیه لیست حقوق، صدور احکام کارگزینی، پیش‌بینی  موجودی، برنامه ریزی تولید و توزیع و تخصیص نیروی کار، هزینه- یابی صنعتی، تهیه صورت‌های مالی و سود و زیان و دیگر وظایف تخصصی از جمله  زمینه‌های کاربرد عملیاتی فناوری اطلاعاتی هستند. در این سطح فناوری اطلاعات و رایانه موجب گسترش خودکارشدن کارها و امور اداری شده و در نتیجه به انجام اقتصادی کارها و سرعت آن ها منتهی می‌شود. کاربرد عملیاتی فناوری اطلاعات در سازمان ها پیامدهای عمده زیر را در پی داشته است:
 
۱. افزایش بهره ‌وری؛
۲. افزایش اثر بخشی از طریق کاهش هزینه‌های عملیاتی که این کاهش از چند جهت امکان پذیر می‌گردد. با ورود فناوری اطلاعات به سازمان نیاز به نیروی انسانی کاهش می‌یابد.
فناوری اطلاعات با ایجاد امکان دسترسی به اطلاعات دقیق راجع به مواردی مانند سطح موجودی، سبب کاهش هزینه‌های عملیاتی شده، موجب کاهش سطح ضایعات و زمان لازم برای تولید می‌گردد؛
۳. ارائه روش‌های کنترل فعالیت‌های منابع انسانی؛ 
۴. افزایش قدرت رقابت سازمان در اثر پیشرفت‌های حاصله در کنترل کیفی و نوآوری؛
 
 
۲-۳-۲- کاربرد اطلاعاتی
هرچند در ابتدا ابزار فناوری صرفا برای ماشینی کردن فرایندهای دفتری استفاده می‌شد، اما به سرعت این تفکر شکل گرفت که یک ابزار اطلاعاتی- ارتباطی ارزشمند است که می‌تواند به میزان زیادی بهره وری را افزایش دهد.
کاربرد اطلاعاتی فناوری اطلاعات سبب تسهیل جمع آوری، ذخیره، و انتشار اطلاعات می‌گردد. به عبارت دیگر اگر رایانه و دیگر فناوری‌های عملیاتی، در نقش کاربرد عملیاتی به عنوان یک وسیله و ابزار مکانیکی تبدیل داده به ستاده عمل می‌کنند، در نقش اطلاعاتی به عنوان یک عنصر و عامل اصلی در جمع آوری، انتقال و انتشار عناصر و عوامل اطلاعاتی به شمار می‌روند. نقش اطلاعاتی به کنترل و انتشار اطلاعات بر اساس اهداف، مقررات و استانداردهای سازمان کمک می‌کند. برنامه‌ریزی آموزش، تحقیقات بازاریابی، تحقیق در عملیات، پیش‌بینی فروش و… از جمله زمینه‌های کاربردی فناوری اطلاعات می‌باشند. این وظایف اغلب نقش ستادی و پشتیبانی وظایف تخصصی را دارا هستند.
 
کاربرد اطلاعاتی فناوری اطلاعات نیز نتایج زیر را به عهده دارد:
۱. کمک به انتشار اطلاعات رسمی در سازمان؛
۲. افزایش هماهنگی بیشتر بین واحدهای اصلی و فرعی سازمان؛
۳. دستیابی به سیستم‌های اطلاعات مدیریت استاندارد و پیشرفته؛
۴. تأمین اطلاعات لازم برای تصمیم گیری سریع و دقیق؛                            
  
مدیران به کمک این معلومات و بینش‌های اساسی و تجهیز به ابزار فناوری جدید تصمیم گیری و مهارت‌های کار با رایانه ها، لوح‌های فشرده، شبکه‌های تعامل اطلاعاتی و الکترونیکی، تصویری، و صوتی می‌توانند رفتار حرفه ای مناسب قرن بیست و یکم خود را برای افزایش اثر بخش کارایی و توسعه و بهسازی سازمان نشان دهند.یکی از تأثیرات مهمی که فناوری اطلاعات در کتابخانه ها گذاشته تغییر در روش رهبری و مدیریت می‌باشد. روش رهبری و هدایت یکی از عناصری است که می‌تواند تأثیر مثبت و منفی بر تلاش‌های مدیریت تغییر ناشی از فناوری اطلاعات داشته باشد (بیات، ۱۳۸۹).
 
فناوری اطلاعات موجب تغییر در شیوه کسب و کار شده، به طوری که مدیریت این گونه سازمان ها با مسائل کاملا متفاوت در مقایسه با سازمان‌های عصر صنعتی مواجه شده اند. در نتیجه نحوه تصمیم گیری، منابع تصمیم، زمان و موضوعات مورد تصمیم گیری دگرگون شده و افراد تصمیم گیرنده در هر سطح از سازمان با مسائل خاص خود درگیر می‌باشند (مدهوشی، ۱۳۸۱).
فناوری اطلاعات موجب شده است که در مراحل تبدیل اطلاعات از شکلی به شکل دیگر تحولی رخ داده و اطلاعات تبلور یافته در اختیار مصرف کنندگان آن قرار گیرد. در واقع فناوری اطلاعات با تغییراتی که در روند ذخیره، بازیابی، و مدیریت اطلاعات ایجاد کرده نقش کتابداران و شکل‌های مختلف خدمات کتابخانه ها را نیز تغییر داده و آن ها را از بافت سنتی خود خارج نموده است. کاربرد فناوری اطلاعات در کتابخانه ها و مراکز اسناد به هر شکل و اندازه اساسا به سه عامل سخت افزار، نرم افزار، و نیروی انسانی بستگی دارد و مفهوم این جمله در برگیرنده انواع ابزارهای ارتباطی از قبیل رایانه، ماهواره، رادیو، تلویزیون، لوح‌های فشرده، تلفن، تلکس، نمابر، و بزرگراه‌های اطلاعاتی است. فناوری اطلاعات در بهسازی خدمات کتابخانه ها و تسریع در ارائه آن تأثیر چشمگیری داشته موجب تسهیل و سرعت در ارتباط و تصمیم گیری‌های بین مدیران و کتابداران شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
۲-۱- فناوری اطلاعات ۱۲
۲-۱-۱- فناوری چیست ۱۲
۲-۱-۲- فناوری اطلاعات و تعریف‌های آن ۱۳

۲-۲- مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات ۱۵

۲-۲-۱- مولفه‌های فناوری اطلاعات ۱۵
۲-۲-۱-۱- سخت افزار ۱۵
۲-۲-۱-۲- نرم افزار ۱۶
۲-۲-۱-۳- بانک اطلاعاتی ۱۶

۲-۲-۲- عوامل زیر ساختی فناوری اطلاعات ۱۶

۲-۳- کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان ها ۱۷

۲-۳-۱- کاربرد عملیاتی ۱۷
۲-۳-۲- کاربرد اطلاعاتی ۱۸

۲-۴- ابزارهای فناوری اطلاعات ۱۹

۲-۴-۱- پست الکترونیک ۱۹
۲-۴-۲- دورنگار (فاکس مایل) ۲۰
۲-۴-۳- کنفرانس از راه دور ۲۰
۲-۴-۴- کنفرانس صوتی (شنیداری) ۲۱
۲-۴-۵- کنفرانس ویدیویی (صوتی-تصویری) ۲۱
۲-۴-۶- کنفرانس رایانه ای ۲۱
۲-۴-۷- پست صوتی ۲۲
۲-۴-۸- ویدیوتکس یا پیام نما ۲۲
۲-۴-۹- پایگاه داده‌های عمومی ۲۳
۲-۴-۱۰- شبکه گسترده جهانی ۲۳
۲-۴-۱۱- چت (گفتگو) ۲۳
۲-۴-۱۲- اتوماسیون اداری ۲۴

۲-۵- مزایا و معایب فناوری اطلاعات ۲۵

۲-۵-۱- مزایای فناوری اطلاعات ۲۵
۲-۵-۲- محدودیت‌های فناوری اطلاعات ۲۶
 
مطالعه موردی در یک سازمان 
۲-۶- فناوری اطلاعات در کتابخانه ها ۲۷
۲-۶-۱- تاریخچه ورود فناوری اطلاعات به کتابخانه ها ۲۷

۲-۶-۲- تاثیر فناوری اطلاعات بر کتابخانه ها ۲۹

۲-۱۱- مروری بر مطالعات انجام شده ۵۴
۲-۱۱-۱- پژوهش‌های داخلی ۵۴
۲-۱۱-۲- پژوهش‌های خارجی ۵۸
 
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پشتیبانی در صورت مشکل در دانلو فایل لطفا اول پیامک بدید ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶

مقاله در مورد بحران | پاورپوینت بحران
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x