مقاله در مورد حجاب

مقاله در مورد حجاب

مقاله در مورد حجاب

مقاله-در-مورد-حجابلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه:
‏حجاب دژ امنیت زن در اجتماع برای حفظ هویت انسانی اوست. حجاب برای محفوظ ماندن, عفیف ماندن و زیبا و پاکدامن بودن است.
‏حجاب احساس و نیازی فطری هر زنی است و شرم و حیا و عشق و اشتیاق به عفاف و پاکدامنی با تار و پود زن سر شته شده است.
‏حجاب لباسی است متناسب با ارزشها و بینشهای یک زن مسلمان. رابطه حجاب و پوشش, با فرهنگ اسلامی ما عجین است و برای ارزش دادن به زن است. و عکس آن هم صادق است یعنی بی حجابی و برهنگی از بین بردن ارزش زن و او را تا حد یک کالا و یک جنس پست تنزل دادن است.
‏و باید گفت: زن مظلومترین قربانی سرمایه داری غرب و در عین حال برنده ترین سلاح دست همین سرمایه داری است.
‏کسانیکه زن را به عنوان کالا و جنس در جهان مطرح و بعد عرضه نمودند, بزرگترین خیانت را کردند و او را از هویت واقعی و حقیقی و معنوی خویش تهی نمودند و همه وجود زن را در جسم او منحصر دانستند و آنگاه چشمان آزمند دنیا پرستان, زن را چونان طعمه ای برای گرمی بازار سرمایه برگزیدند و او را در مسلخ پول قربانی کردند.
‏دریغا! از تمدن و فرهنگی که زن را به صورت حیوانی در آورده است که باید از جنسیت او بهره گرفت بی هیچ قید و شرط و حد ومرزی. این حیوان که خود افسارش به دست دنیا داران حریص است, به نوبه خود افسار مردان را در دست دارد و این افسار همان نگاه مردان است که آنان را غافل از همه چیز برده وار به دنبال زنان می کشد و کار به جایی می رسد که اگر زندگی زن بسته به آن است که او ر انگاه کنند, مرد نیز برای آن زنده است که زن را نگاه کند و از (نگاه) تا (نگاه) راهی نیست و فاصله این دو حتی از تفاوت این دو کلمه نیز کمتر است, که (نگاه) در حقیقت همان (نگاه) است.
‏آری باید گفت کسانی که زن را به عنوان کالا مطرح می کنند و با زبان آزادی حرف می زنند, در قبال اعطای آزادی به زن, آزادی انسان او را سلب کردند برای وصول به اهداف پلید سیاسی و اقتصادی و فرهنگی که داشتند!
‏براستی با زن چه کردند؟ زنی که سرچشمه خلقت انسان و منشا صفا و محبت وکمال است, با او چه کردنده اند؟ آیا آنطور که (باید باشد) هست یا آنطور که (می خواهند باشد)؟.
‏(انسان) است یا یک موجود متحرکت بی خاصیت؟ (انسان) است یا عروسک کوکی؟ که اندیشه در او مرده است؟
‏و با زن چه کرده ایم؟ آیا تقصیر ها از فرهنگ و تمدن غرب است؟ یا ما هم مقصریم؟
‏آیا ما به دختران پاک و عفیفی که جاذبه سحر انگیز غرب آنها را فریب نداده و چه چیز آموختیم که بتدریج در آن تجربه پیدا کنند؟ آیا ما به سمت و سوی دخترانی که رنگ فرهنگ غربی را گرفته و سر گردن و حیران و بی هدف و بی تفاوت, شب و روز را می گذرانند, رفتیم و راه درست زیستن و انسان بودن را آموختیم!؟
‏آیا در نگرش و بینشمان نسبت به زن امروز, تجدید نظر کردیم!؟

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x