مقاله جوان ،موفقیت وعوامل آن

مقاله جوان ،موفقیت وعوامل آن

مقاله جوان ،موفقیت وعوامل آن

مقاله-جوان--موفقیت-وعوامل-آنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏جوان‏ ‏، ‏موفقیت وعوامل آن
‏بزهکاری
‏ ‏بزهکارى نوجوانان و جوانان یکى از مقوله‌هاى مهم در ‏حوزه مسائل جوانان به شمار می‌آید که در سطح ملى و بین‌المللى توجه زیادى را به خود ‏معطوف داشته است؛ چنان که پیشگیرى از بزهکارى و اصلاح بزهکاران جوان و نوجوان، یکى ‏از محورهاى عمده سیاست گزاریهاى ملى بسیاری ازکشورها درمورد جوانان می باشد. آمارها ‏نشان می‌دهند که بیشتر مناطق جهان طى دهه گذشته با مشکل افزایش بزهکارى و جرائم در ‏میان جوانان مواجه بوده‌اند و این امر در کشورهاى در حال گذار شدت بیشترى داشته ‏است. در سطح بین‌المللى نیز کنفرانس‌ها، کنگره‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌هاى علمى ‏متعددى در خصوص این موضوع به ویژه طى دو دهه اخیر برگزار شده است و «برنامه عمل ‏جهانى براى جوانان تا سال ۲۰۰۰ و پس از آن» نیز موضوع بزهکارى را به عنوان یکى از ‏ده حوزه اولویت‌دار براى رسیدگى به امور جوانان تعیین کرده است. این امر در مورد ‏مراکز علمى و دانشگاهى نیز صادق می‌باشد و هم اکنون در رشته‌هایى همچون : حقوق و ‏روان شناسى، درس خاصى موسوم به بزهکارى نوجوانان یا اطفال به عنوان یکى از دروس ‏اصلى دانشگاهى گنجانیده و ارائه می گردد ـ علاوه بر آن که در مراکز علمى مربوط به ‏مطالبات جوانان نیز به این مسئله به عنوان یک موضوع مهم تحقیقاتى نگاه می‌کنند. ‏ریشه این توجه خاص به مسئله بزهکارى نوجوانان را می‌توان در اذعان عمومى به این ‏نکته جستجو کرد که رفتارهاى خلاف قانون نوجوانان، ماهیتى متفاوت با جرائم بزرگسالان
‏۳
‏دارد و به همین دلیل باید به گونه‌اى متفاوت از بزرگسالان با آنان برخورد کرد. در ‏این زمینه، متخصصان رشته‌هاى مختلف علوم انسانى نقش ایفا کرده‌اند، اما نقش ‏روان‌شناسى بویژه «روان‌شناسى رشد» از برجستگى خاصى برخوردار است؛ به گونه‌اى که مى ‏توان از سیطره روان شناسى بر بحث بزهکارى نوجوانان سخن گفت. در حال حاضر، بیشتر ‏کتاب‌هاى مربوط به این حوزه با چنین نگرشى تألیف می‌شود و حاصل جمع تخصص کارشناسان ‏حقوق و روان شناسى به شمار می‌آید.
‏اعتماد به نفس
‏در میان خصلت هاى انسانى و فضیلت هاى اخلاقى، ‏برخى چنان با اهمیت اند که مى توان از آنها به «صفات سرنوشت ساز» یادکرد. خودباورى ‏یا اعتماد به نفس، از شمار این گونه فضایل روحى است. خودباورى، انواعى دارد که ‏آشنایى با آنها، براى همگانْ مفید و بلکه لازم است، بدین قرار:
۱. ‏خودباورى انسانى،
۲. ‏ ‏خودباورى مذهبى،
۳. ‏خودباورى ‏ملّى،
۴. ‏ ‏خودباورى شخصى.
‏نخستین نهاد خودباورى و اعتماد به ‏نفس، باور به خودِ انسانى است و توجّه به ماهیتى که فراتر از حیوان و عالى تر از

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x