مقاله جهانی شدن

مقاله جهانی شدن

مقاله جهانی شدن

مقاله-جهانی-شدنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏جهانی شدن
‏طوفانی به نام جهانی شدن به پا خواسته است ، طوفانی که هیچ سدی در ‏برابر هجوم آن نمی توان ایجاد کرد و از آن نمی توان گریخت . طوفانی که به همراه خود گردبادی را به همراه دارد که خواسته یا ناخواسته تمامی کشورها را با خود در می نوردد . این طوفان خود را در ابعاد مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی نشان می دهد ‏ و آن نتیجه آن از بعد سیاسی ظهور دمکراسی ، از بعد فرهنگی پدیده دهکده جهانی و در بعد اقتصادی حاکمیت سازمان جهانی تجارت است و ما امروز باهم جمع شده ایم تا بعد اقتصادی این طوفان جهانی شدن یعنی عضویت کشورمان در سازمان جهانی تجارت و مزیتهای کیفی خود را در این مسیر بررسی نماییم.
‏برای مقابله با این طوفان فقط یک گزینه وجود دارد که مورد توافق تمامی مدیران و کارشناسان و تمامی جناحهای سیاسی است و آن تقویت بنیه اقتصادی کشور است . بنیه ای که هیچ طوفانی نتواند آن را ازجا برکند . بنیه ای که بر پایه دانش و علم باشد .
‏۲
‏امروزه در ادبیات اقتصادی درخصوص عضویت ایران در سازمان جهانی تجارت سمینارها ، سخنرانی ها و مقالات متعددی ارائه می شود و نقطه مشترک آنها عضویت ناگزیر ایران در این سازمان است .
‏امروز دیگر با نفس جهانی شدن مخالفت نمی شود بلکه صحبت از همگانی کردن مزایا و کاستن مضرات آن است . جهانی شدن امیدهای فراوانی را برای جهانیان ایجاد کرده است اما تحقق این امیدها در گرو مدیریت صحیح فرآیند جهانی شدن و به عضویت در آمدن‏  ‏ در سازمان جهانی تجارت است.
‏-‏                  ‏ ‏عضویت در سازمان جهانی تجارت یعنی ‏ ‏پذیرش‏ ‏
‏-‏                  ‏ ‏عدم تبعیض بین اتباع داخل و اتباع سایر کشورهای غیر عضو WTO
‏-‏                  ‏ ‏اصل ‏آزادسازی تدریجی تجارت یا اصل کاهش یا حذف موانع تجاری‏ ‏  
 ‏اصل شفافیت و پیش بینی پذیری که مسائلی چون تعیین تعهدات کشورها از جمله ‏تعیین و تثبیت نرخ های تعرفه آنها، انتشار قوانین و مقررات کشورها و اعلام آنها به WTO ‏و بررسی سیاست تجاری کشورها به طور منظم‏ ‏
‏-‏                  ‏ ‏توجه به سطح ‏توسعه کشورها یا رعایت رفتاری ویژه و متفاوت با کشورهای در حال توسعه و کم توسعه ‏یافته ترین کشورها

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x