نمونه پایان نامه بررسی پدیده جهانی شدن و چالشهای آن در آموزش و پرورش در سطح جهانی

نمونه پایان نامه بررسی پدیده جهانی شدن و چالشهای آن در آموزش و پرورش در سطح جهانی

نمونه پایان نامه بررسی پدیده جهانی شدن و چالشهای آن در آموزش و پرورش در سطح جهانی

نمونه پایان نامه بررسی پدیده جهانی شدن و چالشهای آن در آموزش و پرورش در سطح جهانی

هدف از این پایان نامه نمونه پایان نامه بررسی پدیده جهانی شدن و چالشهای آن در آموزش و پرورش در سطح جهانی می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۶۰
حجم ۰/۸۸۹ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf

توضیحات کامل

نمونه پایان نامه رشته تکنولوژی اطلاعات

نمونه پایان نامه بررسی پدیده جهانی شدن و چالشهای آن در آموزش و پرورش در سطح جهانی

 
 
چکیده:
پدیده جهانی شدن از موضوعات بحث انگیز روز جهان به شمار م یرود. شاید هیچ پدیده دیگری تا بدین اندازه در ابتدای هزاره سوم توجه اندیشمندان، سیاستمداران، اقتصاددانان و متولیان فرهنگی را به خود جلب ننموده است. پدیده ای که در تصمیم گیریها و فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انسانها نقش تعیین کننده ای داشته و مرزهای جغرافیایی را به حداقل کاهش می دهد، منافع مردم،کشورها را بیش از پیش به هم تنیده میکند و علاوه بر کالا و خدمات، افکار و دانش بشری نیز آسانتر و بی حد و مرزتر از گذشته مبادله می شود. این پدیده که قدمتی دیرینه دارد موجب ظهور فناوری های جدید، بویژه فناور یهای مربوط به عرصه اطلاعات و ارتباطات در جهان شده است .
 
 این تحولات نیز دنیای جدیدی را شکل داده و به ظهور رسانده که از قسمتهای متعادلی تشکیل شده است ، قسمت هایی که جمع شدن آنها در کنار یکدیگر در شبکه جدید ارتباطات تعاملی نه ازسر اتفاق که از روی اجبار ناشی از ضرورت تاریخی است. این تجمع و تعامل موجد ظهور و تجدید حیات زبان ها و فرهن گهایی شده که به گونه ای متنوع نظام پویای جهانی را پی ریزی کرده است . چال شهای برآمده از این تحولات از جمله دموکراسی، مشارکت مردمی، تمرکز زدایی، و کثرت گرایی، زمینه نگاهی نو را به آموزش و پرورش فراهم ساخته است . آموزش و پرورشی که قرار است انسان را برای آینده آماده کند . بنا بر همین وظیفه ، باید توانایی روبه رو شدن با چال شهایی را که تحولات کنونی رو در روی نسل حاضر قرار می دهد، داشته باشد.
 
طبیعت آموزش وپرورش آن را به مثابه یک فرآیند کیفی برحسب آن چه باید باشد شرح میدهد،نه آن چه هست . از این رو، ماهیت آن زاینده، پویا، تغییر پذیر و منعطف است و ناگزیر رو به رشدو تعالی و تغ ییر. افزون بر آن آموزش و پرورش به منزله پرورش دهنده نیروی انسانی مورد نیازدر فرآیند تعامل فناورانه عصرحاضر، نقش بی بدیل خود را درجهان همچنان حفظ کرده است. حفظ و حراست نظام تعلیم و تربیت از این نقش اساسی با دگرگون یهایی همراه بوده است . دگرگون یهایی که بنا به تقاضای زمان و نیازهای برآمده از عصر حاضر ایجاد شده است. تجربه کشورهایی چون آمریکا ) ۱۹۵۷ (، ژاپن ) ۱۹۴۸ ( وکره جنوبی در سالهای اخیر به خوبی نشان می دهد که با تغ ییر و بازنگری  در ساختار آموزش و پرورش در ادوار تاریخی در حفظ و بقای رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ملت ها تأثیر حیاتی داشته است .
 
 
کلمات کلیدی:

جهانی شدن

تحول درآموزش و پرورش

چالشهای جهانی شدن در آموزش و پرورش

 
 
 
فهرست مطالب

تاریخچه جهانی شدن در آموزش و پرورش ۷۱

دیدگاه ها ۷۷

دیدگاه موافقین و مخالفین جهان یشدن در آموزش و پرورش ۸۴

آموزش در جامعه جهانی ۸۷
تغییر مفهوم سواد و بیسوادی ۸۷
نابرابری آموزشی در بین زنان و مردان ۸۷
آموزش مادام العمر ۸۸
تربیت فنی نیروی انسانی ۸۹

تربیت شهروند برای جامعه جهانی ۹۰

آموزش برای تحول ۹۲
تمرکز زدایی و مدیریت انعطا فپذیر ۹۳
بینالمللی کردن آموزش و پرورش ۹۴

اهمیت یافتن اصل همکاری و تفاهم بین المللی در تعلیم و تربیت ۹۵

آموزشها و کلاسهای چند فرهنگی ۹۶
جهانی شدن و یاددهی ۹۶
برنامه های آموزشی بین المللی ۹۶
رابطه جدید با علم جهانی ۹۹
تربیت معلم به عنوان پایه اصلی آموزش ۱۰۰
استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی ۱۰۱
جهانی شدن و یادگیری ۱۰۲
فرآیند یادگیری دانش و کاربرد آن در جامعه ۱۰۳
آموختن و تعامل در محیط های مجازی ) ۱۰۴ )E-LEARNING
رابطه جدید معلم و یادگیرنده ۱۰۷
آموزش زبان ۱۰۹
تدوین سیاست کلان بهره گیری از فن آوری اطلاعات ) ۱۱۲ ) IT
فن آوری های ارتباطات در آموزش و کارآموزی ۱۱۴
آموزش الکترونیکی در کشورهای عضو اتحادیه اروپ ا ۱۱۴
خط مش یهای اجرایی ۱۱۵
خط مشی اجرایی آموزش دیجیتال الکترونیک ۱۱۵
درک و شناخت سواد دیجیتالی ۱۱۶

استفاده از آموز شهای الکترونیکی به منظور توسعه «سواد دیجیتالی ۱۱۶ »

خط مشی های اطلاع رسانی ۱۱۷
خط مشی آموزش الکترونیکی ۱۱۸
حمایت از روش آموزش الکترونیکی ۱۱۸
دانشگاههای مجازی چند ملیتی ۱۱۸
نمون ههای اروپایی «آموزش الکترونیکی » در آموزش عالی ۱۱۹
شبکه ای کردن دستاوردهای دانشگاههای مجازی ۱۱۹
خط مشی اجرایی دوگانه سازی مدارس از طری قاینترنت ۱۱۹
شناسایی و تحلیل دستاوردهای موجود ۱۲۰
راه اندازی شبکه پشتیبانی با مشارکت کشورهای عضو اتحادیه اروپ ا ۱۲۰
راه اندازی سکو یاینترنتی به مثابه پایگاه شبکه ای مرکزی ۱۲۰
خط مشی های ارتباطی و تبلیغاتی ۱۲۱
استراتژی آموزش الکترونیکی ۱۲۱

نمونه پایان نامه بررسی دقیق و پشتیبانی از طر حهای اجرایی آموزش الکترونیکی ۱۲۱

پشتیبانی و حمایت از آموزش الکترونیکی ۱۲۱
سمینارهای سالیانه برای نمونه پایان نامه بررسی عملکرد آموزش الکترونیکی در اتحادیه اروپ ا ۱۲۲
آگاهی دادن و ارائه اطلاعات از طریق شبکه های رایان های ۱۲۲
شرکت در طر حهای بین المللی مربوط به ICT و آموزش الکترونیکی ۱۲۲
طراحی روشهای خاص ارزشیابی و گسترش نظارت ۱۲۲
خط مش یهای فنی و پشتیبانی ۱۲۳
روشهای اجرایی و سازماندهی طرح ه ا ۱۲۳
مشارکت بخش خصوصی ۱۲۴

نظام آموزش و پرورش انگلستان ۱۲۶

اصلاحات آموزشی ۱۲۶
فن آوری اطلاعات در مدارس ۱۲۷
فن آوری اطلاعات در دبیرستان ه ا ۱۲۷
فن آوری اطلاعات در آموزش عالی ۱۲۸
فن آوری اطلاعات در کارآموزی ۱۲۸
فن آوری اطلاعات و برنامه ریزی درسی ۱۲۹
نظام آموزش و پرورش ژاپن ۱۳۰

نظام آموزش و پرورش آمریکا ۱۴۲

اصلاحات آموزشی ۱۴۳
استفاده از فن آوری در آموزش ۱۴۴
آموزش فناوری در کتابهای درسی ۱۴۹
منافع استفاده از فناوری برای دانش آموزان ۱۵۰
استفاده از فناور یهای الکترونیکی در برنامه درسی علوم ۱۵۰
لپ تاپ به جای کتاب درسی ۱۵۶
جذب معلمان با مدرک دکتر ا ۱۵۷
آموزش در جامعه جهانی ۱۵۹

جهانی شدن و یاددهی ۱۵۹

جهانی شدن و یادگیری ۱۶۰

فهرست منابع ۱۶۴
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x