مقاله جزوه آموزشی ایمنی بیمار

مقاله جزوه آموزشی ایمنی بیمار

مقاله جزوه آموزشی ایمنی بیمار

مقاله-جزوه-آموزشی-ایمنی-بیمارلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏جزوه آموزشی ایمنی بیمار
۱
‏مقدمه‏:
‏عوارض‏ ‏ناخواسته‏ ‏ناشی‏ ‏از‏ ‏اقدامات‏ ‏درمانی‏ ‏علاوه‏ ‏بر‏ ‏متضرر‏ ‏کردن‏ ‏بیماران‏ ‏از‏ ‏لحاظ‏ ‏فیزیکی،‏ ‏روحی‏- ‏روانی‏ ‏و‏ ‏مالی،‏ ‏خانواده‏ ‏ایشان،‏ ‏کادر‏ ‏درمانی‏ ‏و‏ ‏جامعه‏ ‏را‏ ‏نیز‏ ‏تحت‏‌‏تاثیر‏ ‏عواقب‏ ‏سوء‏ ‏خود‏ ‏قرار‏ ‏می‏‌‏دهند‏. ‏بر‏ ‏اساس‏ ‏آمار‏ ‏جهانی‏ ‏و‏ ‏مطالعات‏ ‏در‏ ‏کشورهای‏ ‏مختلف‏ ‏اعم‏ ‏از‏ ‏توسعه‏ ‏یافته،‏ ‏در‏ ‏حال‏ ‏توسعه‏ ‏و‏… ‏میزان‏ ‏قابل‏ ‏توجهی‏ ‏از‏ ‏بیماران‏ ‏مورد‏ ‏پذیرش‏ ‏در‏ ‏مراکز‏ ‏تشخیصی‏ ‏و‏ ‏درمانی‏(‏بیش‏ ‏از‏ ۱۰ ‏درصد‏ ‏طبق‏ ‏آمار‏ ‏دفتر‏ ‏منطقه‏ ‏مدیترانه‏ ‏شرقی‏ ‏سازمان‏ ‏جهانی‏ ‏بهداشت‏ ) ‏به‏ ‏نوعی‏ ‏متاثر‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏حوادث‏ ‏هستند‏.
‏تحقیقات انجام گرفته در استرالیا و آمریکا و انگلستان نشانگر این است که ‏۱۰%  ‏ ‏بستری بیمار در بیمارستان منجر به ایجاد آسیب به بیماران و پرسنل بیمارستان م‏ی شود.
‏دو‏ ‏نکته‏ ‏مهم‏ ‏در‏ ‏خصوص‏ ‏این‏ ‏وقایع‏ ‏یکی‏ ‏ناخواسته‏ ‏بودن‏ ‏و‏ ‏دیگری‏ ‏قابل‏ ‏پیشگیری‏ ‏بودن‏ ‏اکثریت‏ (‏بیش‏ ‏از‏ ۷۰ ‏درصد‏) ‏آنهاست‏.
‏از‏ ‏سوی‏ ‏دیگر‏ ‏نحوه‏ ‏نگرش‏ ‏به‏ ‏علل‏ ‏بروز‏ ‏خطاها‏ ‏و‏ ‏شناخت‏ ‏عوامل‏ ‏اصلی‏ ‏و‏ ‏زمینه‏‌‏ای‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏نظر‏ ‏گرفتن‏ ‏کاستی‏‌‏ها‏ ‏و‏ ‏نقش‏ ‏سیستم‏‌‏ها‏ ‏در‏ ‏زمینه‏‌‏سازی‏ ‏و‏ ‏بروز‏ ‏این‏ ‏اتفاقات‏ ‏و‏ ‏تمرکز‏ ‏بر‏ ‏سیستم‏ ‏به‏ ‏جای‏ ‏فرد‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏مقصر‏ ‏اصلی‏ ‏در‏ ‏برخورد‏ ‏با‏ ‏مشکل‏ ‏و‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏ ‏و‏ ‏طراحی‏ ‏راه‏‌‏حل‏‌‏ها،‏ ‏تعیین‏‌‏کننده‏ ‏کامیابی‏ ‏یا‏ ‏ناکامی‏ ‏در‏ ‏کاهش‏ ‏خطاهاست‏.‏
‏حوادث و خطاها کدامند؟
‏پتانسیل ایجاد خطا یک چالش دائمی برای ارائه خدمات بهداشتی ایمن و مناسب می یاشد. وقتی که مسائل رو به خطا پیش رود ( به سمت ایجاد مشکل سوق یابد)، یا در بعضی از موارد از بعضی مسائل اجتناب شود، فرصتی بری بیماران، تیم ها و سازمانها برای شناسایی علت اتفاق می باشد و در اینجا نیازمند فعالیتی برای بهبود ایمنی بیمار هستیم.‏
‏وقتی درباره حوادث، خطاها و اتفاقات منجر به خطا صحبت می کنیم، منظورمان چیست؟
‏حادثه:‏ اتفاق ناخواسته یا غیر قابل انتظار که منجر به آسیب به بیمار یا کارمند می شود، شامل مرگ، ناتوانی، جراحت، بیماری یا هرگونه آسیب دیگر می باشد.
‏خطا :‏ اشتباه، لغزش یا تخلف که منجر به حادثه می شود.
‏حوادث به خیر گذشته :‏ هر شرایطی که بتواند منجر به حادثه شده، اما حادثه ای ایجاد نکند.
‏پیامد فیزیکی و روانی این حوادث برای بیماران، پرسنل و ارائه دهندگان مراقبت می تواند قابل توجه باشد. این حوادث ‏ناگوار همچنین افزایش دهنده هزین‏ه ارائه خدمات بوده‏،‏ روند ( فرآیند) درمان رانیز با مشکلاتی مواجه می‏ نماید و منجر به نارضایتی در بی‏ن بیماران و پرسنل خواهد شد.
‏حوادث بالینی و اتفاقاتی که نزدیک به حوادث ناگوار است، حتی جایی که هیچ آسیبی به بیمار نرسیده باشد، نیاز به عملکرد مناسب برای مدیریت ریسک و کاهش خطاها را برجسته می کند. اینجا فرصت ارزشمندی برای یادگیری از موانعی و اتفاقات منجر به حادثه برای جلوگیری از وقوع مجدد آن می باشد. گزارش دهی و یادگیری از حوادث و اتفاقات‏ ‏نزدیک به حادثه یکی از بخش های فرآیند مدیریت ریسک در سازمان است و منجر به ارتقای ایمنی بیماران، همراهان و پرسنل خواهد شد‏.
‏ ‏ما تنها زمانی می توانیم بر روی پروسیجرها و عملیاتی که ایمنی بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد مداخله انجام دهیم که با همکارانمان برای شناسایی موراد زیر تعامل داشته باشیم:
‏چه اشتباهی رخ داده است؟
‏کجا این اتفاق افتاده است؟
‏چرا این اتفاق افتاده است؟
‏بازنگری و آنالیز حوادث و حوادث بخیر گذشته برای شناسایی علل لازم و ضروری است. این موضوع شامل ابزارهای بهبود کیفیت مانند تحلیل ریشه ای وقایع یا تحلیل حوادث خیلی برجسته ( مهم ) می باشد. در ابتدا که علل شناسایی شد‏ند ‏می توانیم برای کمینه سازی یا جلوگیری از وقوع مجد‏د این حادثه عمل کنیم.
‏ایمنی بیمار با این مسئله که چرا این اتفاق افتاده است به وسیله تشویق پرسنل و بیماران برای گزارش دهی و بازنگری حوادث سروکار دارد( مورد ملاحظه قرار می دهد). درک آن که چرا حادثه اتفاق افتاد به شما فرصت آن را می دهد تا روش ارائه مراقبت را تغییر دهد.
‏تاکید بر ایمنی می تواند منجر به ارتقای مدیریت ریسک در تیم ها شده و در اداره یک سازمان نیز کمک کننده ( یاری دهنده ) باشد.
‏گزارش دهی و ‏یادگیری ‏از ‏خطاها:
‏یک‏ ‏جزء‏ ‏اساسی‏ ‏برای‏ ‏ارتقای‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار،‏ ‏گزارش‏ ‏حوادث‏ ‏است‏. ‏گزارش‏ ‏حوادث‏ ‏به‏ ‏تنهایی‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار‏ ‏را‏ ‏ارتقا‏ ‏نمی‏ ‏بخشد‏ ‏بلکه‏ ‏یادگیری‏ ‏از‏ ‏خطاهاست‏ ‏که‏ ‏امری‏ ‏اساسی‏ ‏است‏. ‏این‏ ‏یادگیری‏ ‏هاست‏ ‏که‏ ‏باید‏ ‏انتشار‏ ‏یابد‏ ‏و‏ ‏اجرا‏ ‏شود‏ ‏تا‏ ‏از‏ ‏وقوع‏ ‏حوادث‏ ‏مشابه‏ ‏در‏ ‏آینده‏ ‏جلوگیری‏ ‏کند‏ ‏و‏ ‏بهتر‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏امر‏ ‏در‏ ‏تمامی‏ ‏سیستم‏ ‏مراقبت‏ ‏سلامت‏ ‏اجرا‏ ‏شود‏.
‏جهت‏ ‏شناسایی‏ ‏خطاها،‏ ‏روش‏ ‏های‏ ‏مختلفی‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏. ‏این‏ ‏روش‏ ‏ها‏ ‏می‏ ‏تواند‏ ‏شامل،‏ ‏بررسی‏ ‏پرونده‏ ‏ها،‏ ‏گزارش‏ ‏دهی‏ ‏خطاها،‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏تجربیات‏ ‏بیماران،‏ ‏بررسی‏ ‏شاخص‏ ‏های‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار،‏ ‏بررسی‏ ‏شکایات‏ ‏و‏ ‏نتایج‏ ‏رضایتمندی‏ ‏بیماران‏ ‏باشد‏.
‏جزوه آموزشی ایمنی بیمار
۲
‏یکی‏ ‏از‏ ‏روش‏ ‏های‏ ‏شناسایی‏ ‏خطا‏ ‏همان‏ ‏گزارش‏ ‏دهی‏ ‏خطاها‏ ‏است‏.
‏طراحی‏ ‏ایده‏ ‏ال‏ ‏برای‏ ‏یک‏ ‏سیستم‏ ‏گزارش‏ ‏دهی‏ ‏خطا‏ ‏می‏ ‏تواند‏ ‏شامل‏ ‏موارد‏ ‏زیر‏ ‏باشد‏:
‏کلیات ‏طرح
‏هیچ‏ ‏عواقبی‏ ‏متوجه‏ ‏گزارش‏ ‏دهنده‏ ‏نشود
‏تمام‏ ‏خطاها‏ ‏حتی‏ ‏موارد‏ ‏نزدیک‏ ‏به‏ ‏خطا‏(near miss‏)‏گزارش‏ ‏شود‏.‏ ‏ازتوصیه‏ ‏هایی‏ ‏که‏ ‏برای‏ ‏اصلاح‏ ‏داده‏ ‏می‏ ‏شود،‏ ‏فیدبک‏ ‏گرفته‏ ‏شود
‏جمع ‏آوری ‏داده
‏فرم ه‏ای‏ ‏گزارش‏ ‏خطا‏ ‏را‏ ‏تهیه‏ ‏کرده‏ ‏ودر‏ ‏اختیار‏ ‏کسانی‏ ‏قرار‏ ‏دهید‏ ‏که‏ ‏دوست‏ ‏دارند‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏زمینه‏ ‏همکاری‏ ‏کنند
‏ب‏ه ‏منظور‏ ‏روشن‏ ‏شدن جزییات‏ ‏گزارش،‏ ‏اجازه‏ ‏تماس‏ ‏بعدی‏ ‏با‏ ‏گزارش‏ ‏دهنده‏ ‏خطا‏ ‏داده شود‏
‏(ک‏وشش در‏ ‏ناشناس‏ ‏بودن‏ ‏فرد‏)
‏بر‏ ‏توصیف‏ ‏مراحل‏ ‏رویداد‏ ‏خطا‏ ‏تاکید‏ ‏شود
‏از‏ ‏یک‏ ‏سیستم‏ ‏کامپیوتری‏ ‏آنلاین‏ ‏برای‏ ‏تسهیل‏ ‏گزارش‏ ‏دهی،‏ ‏استفاده‏ ‏شود
‏مرحله ‏تحلیلی
‏داده‏ ‏ها‏ ‏از‏ ‏تمام‏ ‏افرادی‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏نوعی‏ ‏در‏ ‏حادثه‏ ‏درگیر‏ ‏می‏ ‏باشند،‏ ‏جمع‏ ‏آوری‏ ‏شود
‏در‏ ‏موقع‏ ‏رخداد‏ ‏یک‏ ‏حادثه‏ ‏واحد،‏ ‏تمام‏ ‏سیستم‏ ‏در‏ ‏نظر‏ ‏گرفته شوند
‏حوادث‏ ‏براساس‏ ‏محلی‏ ‏که‏ ‏اتفاق‏ ‏می‏ ‏افتند،‏ ‏طبقه‏ ‏بندی‏ ‏شوند
‏حوادث‏ ‏بر‏ ‏حسب‏ ‏رویکرد‏ ‏قابل‏ ‏قبول‏ ‏تقسیم‏ ‏خطا،‏ ‏طبقه‏ ‏بندی‏ ‏شوند
‏مشکلات‏ ‏شایع‏ ‏در‏ ‏یک‏ ‏بخش‏ ‏شناسایی‏ ‏شوند
‏مداخله
‏نقص‏ ‏های‏ ‏زمینه‏ ‏ای‏ ‏سیستم‏ ‏به‏ ‏وسیله‏ ‏آنالیز‏ ‏تمامی‏ ‏خطاها‏ ‏پیدا‏ ‏شوند
‏محیط‏ ‏های‏ ‏مستعد‏ ‏خطا‏ ‏برای‏ ‏انجام‏ ‏مطالعات‏ ‏اضافی‏ ‏مورد‏ ‏هدف‏ ‏قرار‏ ‏داده ‏شوند
‏اقدامات‏ ‏اصلاحی‏ ‏اجرا‏ ‏شده‏ ‏برای‏ ‏بررسی‏ ‏اثر‏ ‏بخشی‏ ‏آنها،‏ ‏پیگیری‏ ‏شوند
‏استراتژی‏ ‏مداخلات‏ ‏به‏ ‏وسیله‏ ‏یک‏ ‏تیم‏ ‏چند‏ ‏منظوره،‏ ‏مشخص‏ ‏شوند
‏برای‏ ‏تصمیم‏ ‏گیران‏ ‏و‏ ‏سیاست‏ ‏گزاران‏ ‏توصیه‏ ‏هایی‏ ‏در نظر گرفته شوند
‏تعریف ایمنی بیمار:
‏ایمنی بیمار عبارت است از رهایی از جراحات تصادفی که در اثر مراقبت های پزشکی و در ‏نتیجه خطاهای پزشکی ایجاد می شود‏.
‏آژانس بین المللی ایمنی بیمار در سال ۲۰۰۳ ، ایمنی بیمار را فرآیندی تعریف کرد که به موجب آن بیمارستان ایمنی بیشتری برای بیمارش ایجاد می کند.‏ ‏ بنابراین ایمنی بیمار شامل موارد زیر است:
‏ارزیابی ریسک
‏شناسایی و مدیریت ریسک های مرتبط با بیمار
‏گزارش دهی و تحلیل حوادث
‏ظرفیت یادگیری و پیگیری حوادث و پیاده سازی راه حل هایی برای به حداقل رساندن تکرار مجدد آن خطا
‏ارزیابی ایمنی بیمار
‏به دلیل اینکه موضوع ایمنی چند بعدی است، درک و پایش و توسعه ایمنی نیازمند اندازه گیری های مختلف داده های (کمی و کیفی) است شامل:
‏اندازه گیری رضایتمندی بیمار
‏اندازه گیری های کمی و کیفی فرهنگ ایمنی بیمار
‏داده های روتین بیمار
‏پرونده بیماران
‏سیستم های گزارش دهی
‏ارزش ‏”‏تحلیل کیفی‏”‏ رویدادهای نامطلوب در افزایش دانش علّی، پیشگیری و عملکرد ایمن، مهم است.
‏در‏”‏روشهای کمی‏”‏ازشاخص هاوروشهای تجزیه و‏تحلیل ا‏پیدمیولوژیکی استفاده می گردد تا‏وجوه ایمنی بیمار‏بطور‏کمی اندازه گیری‏ شود.
‏برنامه‏ ‏های‏ ‏معاونت‏ ‏سلامت‏ ‏وزارت‏ ‏بهداشت‏ ‏درمان‏ ‏و‏ ‏آموزش‏ ‏پزشکی
‏جزوه آموزشی ایمنی بیمار
۳
‏شروع‏ ‏آموزش‏ ‏بیمارستانهای‏ ‏کشور‏ ‏با‏ ‏برگزاری‏ ‏کارگاهها‏
‏تدوین‏ ‏شاخصهای‏ ‏کشوری‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار‏ (‏به‏ ‏منظور‏ ‏پایش‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار‏ ‏در‏ ‏سطح‏ ‏ملی‏)
‏شروع‏ ‏تدوین‏ ‏گایدلاینها
‏طراحی‏ ‏سیستم‏ ‏گزارش‏ ‏گیری‏ ‏کشوری‏ ‏بر‏ ‏مبنای‏ ‏وب
‏برنامه‏ ‏های‏ ‏کشوری‏ ”‏جراحی‏ ‏ایمن‏“‏ ‏و‏ ”‏بهداشت‏ ‏دست‏“
‏ورود‏ ‏مبحث‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار‏ ‏به‏ ‏کوریکولوم‏ ‏آموزشی
‏برنامه‏ ‏بیمارستانهای‏ ‏دوستدار‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار‏(PSFHI‏)
‏انتظارات‏ ‏از‏ ‏دانشگاههای‏ ‏علوم‏ ‏پزشکی
‏حمایت‏ ‏و‏ ‏پایش‏ ‏اجرا‏ ‏و‏ ‏پیشرفت‏ ‏برنامه‏ ‏در‏ ‏بیمارستانهای‏ ‏تابعه
‏جلب‏ ‏مشارکت‏ ‏درون‏ ‏بخشی‏ (‏اداره‏ ‏پرستاری،‏ ‏معاونت‏ ‏دارو‏ ‏غذا،‏ ‏تجهیزات‏ ‏پزشکی‏ ‏و‏ …) ‏و‏ ‏برون‏ ‏بخشی‏ (‏نظام‏ ‏پزشکی،‏ ‏پزشکی‏ ‏قانونی،‏ ‏نظام‏ ‏پرستاری‏ ‏و‏ …)
‏تشکیل‏ ‏کمیته‏ ‏راهبردی‏ ‏ایمنی‏ ‏بیماردر‏ ‏سطح‏ ‏دانشگاه
‏گسترش‏ ‏فرهنگ‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار‏ ‏در‏ ‏مراکز‏ ‏درمانی‏ ‏تابعه
‏پیگیری‏ ‏و‏ ‏پایش‏ ‏اجرای‏ ‏دستورالعملهای‏ ‏ابلاغی‏ ‏در‏ ‏خصوص‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار‏ (‏همانند‏ ‏جراحی‏ ‏ایمن‏ ‏و‏ ‏بهداشت‏ ‏دست‏)
‏توجه‏ ‏به‏ ‏آیتمهای‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار‏ ‏در‏ ‏بازدیدهای‏ ‏نظارتی
‏معرفی‏ ‏رابط‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار‏ ‏برای‏ ‏هر‏ ‏دانشگاه
‏برنامه‏ ‏بیمارستانهای‏ ‏دوستدار‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار (Patient Safety friendly Hospital Initiative‏)
‏درحال‏ ‏حاضرکشورهایی‏ ‏درحوزه‏ ‏ی‏ EMRO‏ و‏ ‏سایر‏ ‏نقاط‏ ‏دنیا‏ ‏به‏ ‏برنامه ایمنی‏ ‏بیمار‏ ‏متعهد‏ ‏شده‏ ‏اند‏ ‏که‏ ‏ازکشورهایی‏ ‏مانند‏:‏ موزامبیک، سودان‏ ‏ویمن‏ ‏نیز‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏درکشورهای‏ ‏کمتر‏ ‏توسعه‏ ‏یافته‏ ‏اشاره‏ ‏کرد‏.‏ ‏ ‏باتوجه‏ ‏به‏ ‏هماهنگی‏ ‏به‏ ‏عمل‏ ‏آمده‏ ‏با‏ WHO‏،‏ ‏چندین بیمارستان‏ ‏ازکشورمان‏ ‏پایلوت‏ ‏این‏ ‏برنامه‏ ‏هستند.
PSFHI Manual
‏از‏ ‏سوی‏ ‏سازمان‏ ‏بهداشت‏ ‏جهانی‏ ‏راهنمایی‏ ‏برای‏ ‏ارزیابی‏ ‏انطباق‏ ‏بیمارستانها‏ ‏با‏ ‏استانداردهای‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمارمورد‏ ‏انتظار‏ ‏از‏ ‏بیمارستانهای‏ ‏دوستدار‏ ‏ایمنی‏ ‏بیمار‏ ‏ارائه‏ ‏گردیده‏ ‏است‏.
Standards
‏این‏ ‏استانداردها‏ ‏از‏ ‏نظر‏ ‏اهمیت‏ ‏و‏ ‏اولویت‏ ‏بر‏ ۳ ‏نوع‏ ‏هستند‏:
‏استانداردهای‏ ‏ضروری‏ ‏یا‏ ‏حیاتی‏ (Critical Criteria‏)
‏استانداردهای‏ ‏محوری‏ (Core Criteria‏)
‏استانداردهای‏ ‏توسعه‏ ‏ای‏(Developmental Criteria‏)
Domains
‏استانداردها‏ ‏در‏ ۵ ‏حوزه‏ ‏یا‏ ‏گروه‏ ‏قرار‏ ‏می‏ ‏گیرند‏:
‏حاکمیت ‏و ‏رهبری
‏مدیریت ‏ارشد ‏بیمارستان ‏به ‏ایمنی ‏بیمار ملزم ‏باشد.‏
‏بیمارستان ‏از ‏داده ‏های ‏جمع ‏آوری ‏شده
‏به ‏منظور ‏بهبودی ‏ایمنی ‏بیمار ‏و ‏ارائه خدمات ‏مناسب ‏استفاده ‏نمایند .
‏بیمارستان ‏جهت ‏ارائه ‏خدمات ‏دارای ‏وسایل ‏و ‏تجهیزات ‏ضروری ‏با ‏کارکرد مناسب ‏باشد.
‏جلب ‏مشارکت ‏و ‏تعامل ‏بیمار ‏و ‏جامعه
‏ایمنی ‏بیمار ‏در ‏منشور ‏حقوق ‏بیمار ‏و ‏ خانواده ‏لحاظ ‏شده ‏باشد .
‏بیمارستان ‏با ‏ارتقاء ‏سطح ‏آگاهی ‏بیماران ‏ و ‏مراقبت ‏به ‏ایشان ‏قدرت ‏و ‏امکان مشارکت ‏در ‏تصمیم ‏گیری ‏خود ‏را بدهد.
‏بیمارستان ‏بیماران ‏را ‏نسبت ‏به ‏ابراز ‏ انتقاد ‏و ‏بیان ‏دیدگاهها ‏تشویق ‏کند.
‏خدمات ‏بالینی ‏ایمن ‏و ‏مبتنی ‏بر ‏شواهد
‏دارای ‏سیستم ‏بالینی ‏اثر ‏بخش ‏باشدو ‏ ایمنی ‏بیمار ‏را ‏تضمین ‏کند.
‏دارای ‏سیستمی ‏به ‏منظور ‏کاهش ‏خطر ‏ابتلا به ‏عفونت ‏های ‏مکتسبه ‏خدمات ‏سلامت باشد.
‏ایمنی ‏خون ‏و ‏فراورده ‏های ‏خونی ‏را ‏تضمین ‏کند.
‏جزوه آموزشی ایمنی بیمار
۴
‏سیستم ‏دارویی ‏بیمارستان ‏ایمن ‏باشد.
‏محیط ‏ایمن
‏بیمارستان ‏دارای ‏محیط ‏فیزیکی ‏امن ‏و ‏ ایمن ‏برای ‏بیماران ‏، ‏کارکنان ‏و ‏ملاقات کنندگان ‏باشد .
‏دارای ‏سیستم ‏ایمن ‏مدیریت ‏دفع ‏ پسماندها ‏باشد .
‏آموزش ‏مداوم
‏بیمارستان ‏برنامه ‏مشخص ‏و ‏ویژه ‏ای برای ‏ارتقاء ‏حرفه ‏ای ‏کارکنان ‏در ‏زمینه ایمنی ‏بیمار ‏دارد .
‏پژوهش ‏های ‏مرتبط ‏با ‏ایمنی ‏بیمار ‏به ‏ طور ‏مستمر ‏انجام ‏گیرد.
‏شاخصهای ایمنی بیمار‏ Patient Safety Indicators
‏شاخص های ایمنی بیمار، مقیاسهایی هستند که به طور مستقیم‏ یا ‏غیر‏ ‏مستقیم‏ حوادث ناگوار ‏قابل پیشگیری و کیفیت و نتایج (Outcome)‏ را پایش می کنند.‏ با پایش این شاخصها می توان برنامه ارتقاء ایمنی و کیفیت‏ ‏خدمات‏ را رصد نموده در جهت پیشرفت آن برنامه ریزی کرد.
‏شاخص های سطح بیمارستانی ایمنی بیمار (۲۰ شاخص(
‏۱-عوارض ‏بیهوشی‏
‏۲-مرگ در گروههای DRG‏ با احتمال ‏مرگ پایین
‏۳-زخم بستر
‏۴- ‏نارسایی‏ در ‏نجات‏ بیمار
‏۵-جسم خارجی ‏بجا مانده در بدن بیمار به هنگام عمل جراحی
‏۶-پنوموتوراکس در اثر بی احتیاطی گروه درمانی
‏۷-عفونت انتخابی ‏به دلیل مراقبت درمانی
‏۸-شکستگی ‏لگن‏ بعد از ‏عمل
‏۹-هماتوم یا ‏خونریزی‏ بعد از ‏جراحی
‏۱۰-اختلالات ‏فیزیولوژیک‏ و ‏متابولیک‏ بعد از ‏عمل
‏۱۱-نارسایی تنفسی بعد از عمل
‏۱۲- آمبولی ریوی یا ترومبوز عمیق وریدی
‏۱۳- عفونت خون بعد از عمل
‏۱۴- جدا شدن زخم بعد از عمل در بیماران جراحی شکمی و لگنی
‏۱۵- پارگی و سوراخ شدگی تصادفی
‏۱۶- واکنش ناشی از انتقال خون
‏۱۷- آسیب حین تولد- آسیب به نوزاد
‏۱۸- ترومای زایمان طبیعی با ابزار
‏۱۹-ترومای زایمان طبیعی بدون ابزار
‏۲۰-ترومای زایمان – سزارین
‏مدل‏ ‏دستیابی‏ ‏به ‏ایمنی بیم‏ار (‏نظام‏ ‏ملی‏ ‏سلامت‏ ‏انگلستان)

 

دانلود فایل

 

دانلود فایل

  • کنکور را داشته باشد.


    مزایای بسته آموزشی:
    – تدریس جامع کلیه مطالب مربوط به عناوین نامبرده
    – حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
    – حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
    – ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
    – استفاده از جدول، نمودار و تصاویر آموزشی و رنگی زیبا جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
    – قابل پخش بودن ویدئوها با کامپیوتر، لب تاب و تلویزیون


    ویژگی های بسته آموزشی:
    – تعداد سرفصل های تدریس شده: ۴
    – زمان آموزش: ۹۷ دقیقه
    – تعداد صفحات جزوه: ۱۰
    – حجم فایل اصلی: ۱۲۳ مگابایت


    سرفصل های آموزشی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز

    سرفصل کامل تمام دروس فصل ۵ فیزیک ۳ ریاضی و فصل ۴ فیزیک ۳ تجربی به صورت زیر است:

    القای الکتزومغناطیسی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز
    القاگرها و اثر خودالقایی
    القای متقابل- انرژی ذخیره شده در القاگر
    جریان متناوب
    مبدل ها (ترانسفورماتورها)

    جزوات و فیلم های آموزشی سایر عناوین و دروس مربوط به کتاب حاضر و سایر کتاب ها را می توانید از همین سایت دانلود کنید.
  • دانلود فایل

  • مقاله نقش RCA در ایمنی بیمار و بهبود کیفیت خدمات
  • مقاله برنامه های ایمنی بیمار سال ۹۵
  • مقاله اقدامات به عمل آمده در جهت ایمنی بیمار
  • کارگاه ایمنی بیمار مبتنی بر حوزه نظام سلامت ppt
  • نقش RCA در ایمنی بیمار و بهبود کیفیت خدمات ppt
  • برنامه های ایمنی بیمار سال ۹۵ ppt
  • اقدامات به عمل آمده در جهت ایمنی بیمار ppt
  • جزوه آموزشی ایمنی محیط کار رشته ایمنی صنعتی
  • You may also like...

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x