مقاله آشنایی با آسه آن

مقاله آشنایی با آسه آن

مقاله آشنایی با آسه آن

مقاله-آشنایی-با-آسه-آنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏آشنایی با اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا
‏(آسه‏‌‏آن)
Association of South East Asian Nations
(ASEAN)
‏ 
‏اشاره؛
‏ بلوک‏‌‏های اقتصادی که در مناطق گوناگون جهان در نیم قرن گذشته تشکیل شده‏‌‏اند، تلاش وسیعی را برای ایجاد فضای همکاری‏‌‏های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی ایجاد کردند و توانستند با یکپارچگی و وحدت، ضمن کاهش تنش‏‌‏های منطقه‏‌‏ای، در راه توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی ساکنان کشورهای عضو گام‏‌‏های مؤثری بردارند.
‏ یکی از بلوک‏‌‏های منطقه‏‌‏ای فعال و موفق، اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‏‌‏آن) است که توانسته حوزه فعالیت و همکاری‏‌‏های خود را توسعه دهد و با کشورهای دیگر جهان نیز به توافق‏‌‏های مؤثری در خصوص گسترش روابط اقتصادی، تبادل فرهنگی و فناوری دست یابد.
‏ در شماره‏‌‏های گذشته نشریه ‏«‏بررسی‏‌‏های بازرگانی‏»‏ با نحوه تشکیل آسه‏‌‏آن و نیز بخشی از فعالیت‏‌‏های آن در خصوص گسترش روابط تجاری و امنیتی میان اعضا و نیز روابط اقتصادی با دیگر بلوک‏‌‏ها از جمله اتحادیه اروپا آشنا شدید. در این شماره، پیرامون مناسبات آسه
‏۲
‏‌‏آن با کشورهای چین، ژاپن، استرالیا، زلاند نو، آمریکا، هند و پاکستان آشنا خواهیم شد.

‏ 
‏جمهوری خلق چین
‏تلاش برای بهبود روابط مشورتی بین آسه‏‌‏آن و چین در سال ۱۹۹۳ آغاز شد و متعاقب آن کمیته‏‌‏های مشترکی در مورد همکاری اقتصادی و تجاری و همچنین همکاری علمی و فنی تشکیل شدند.
‏اولین مشورت‏‌‏های رسمی بین مقام‏‌‏های ارشد دو طرف در آوریل ۱۹۹۵ صورت گرفت. نمایندگان آسه‏‌‏آن در مورد اقدام تجاوزکارانه چین در جزایر ‏«‏اسپراتلی‏»‏ به ویژه مجاز کردن فعالیت‏‌‏های ماهی‏‌‏گیری غیرقانونی و احداث تأسیسات نیمه‏‌‏دائم دریایی در یکی از جزیره‏‌‏نماهای مورد منازعه، به‏‌‏شدت ابراز نگرانی کردند.
‏چین در ماه ژوئیه به وزیران خارجه آسه‏‌‏آن اطمینان داد که این کشور خواهان راه‏‌‏حلی صلح‏‌‏آمیز براساس قانون بین‏‌‏المللی براساس قانون بین‏‌‏المللی برای منازعه حاکمیت بر جزایر می‏‌‏باشد.
‏در همان زمان، چین بار دیگر ادعاهای خود را بر جزایر تکرار کرد. به رغم نگرانی مستمر آسه‏‌‏آن در مورد ادعاهای چین در جنوب دریای چین، تلاش‏‌‏هایی به منظور تحکیم روابط بین دو طرف به

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x