انجمن ملل جنوب شرقی آسیا ـ آسه آن ۳۵ ص doc

انجمن ملل جنوب شرقی آسیا ـ آسه آن ۳۵ ص doc

انجمن ملل جنوب شرقی آسیا ـ آسه آن ۳۵ ص doc

انجمن-ملل-جنوب-شرقی-آسیا-ـ-آسه-آن-35-ص-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۱
‏انجمن ملل جنوب شرقی آسیا ـ آسه آن :
‏(THE ASSOCIATION OF SOUTH EAST ASIAN NATIONS‏)
‏آسه آن (ASEAN‏) شامل کشورهای اندونزی، مالزی، سنگاپور، فیلیپین، تایلند و برونئی می باشد. این کشورها از سال ۱۹۹۳ شروع به قطع تعرفه های خود کرده و قصد دارند تا سال ۲۰۰۸ به یک منطقه‌آزاد تجحاری تبدیل شوند.
‏یکی دیگر از گروههای منطقه ای در آسیا همکاری اقتصادی آسیا و پاسیفیک ((APEC‏)The Asia Pacific Economic Cooperative‏) می باشد که شامل ۶ عضو (ASEAN‏) و ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، زلاندنو، ژاپن، کره جنوبی، چین، هنگ کنگ و تایوان می باشد.
‏برخی از متخصصین اعتقاد دارند که رشد چین به دلیل نفوذ سرمایه داری، و وجود چهار اژدها در آسیا (ژاپن، تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ) که در تجارت بسیار موفق بوده اند باعث خواهد شد که قدرت از غرب به شرق انتقال پیدا کند.
‏سایر گروههای منطقه ای :
‏بطور کلی در اروپا چهار گروه عمده بازار وجود دارند که عبارتند از: منطقه اقتصادی اروپایی (EEA‏)، اتحادیه اروپا (EU‏) انجمن تجارت آ›اد اروپا (EFTA‏) و کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS‏).
‏در آفریقا چندین گروه بازار وجود دارد اما متأسفانه این بازارها به دلیل کوچکی و یا محدودیت های زیرساختی اقتصادی جهت تولید کالا، نتوانسته اند در تجارت و یا پیشرفتهای اقتصادی موفقیتی حاصل نمایند. برخی از این گروههای منطقه ای عبارتند از: اتحادیه گمرکی آفریقای شرقی، جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (WAEC‏)، جامعه اقتصادی مغرب و گروه کازابلانکا که یک منطقه آزاد تجاری است و شامل کشورهای مصر، غنا، گینه و موراکو می شود.
‏۱
‏۲
‏در آمریکای لاتین نیز گروههای منطقه ای متفاوتی وجود دارد از قبیل بازار مشترک «اند» (Andean‏)، بازار مشترک آمریکای مرکزی، جامعه و بازار مشترک کارائیب و بازار مشترک جنوبی ائتلاف آمریکای لاتین (LAIA‏). در آمریکای لاتین نیز به دلایل مشکلات سیاسی، فعالیتهای نازل اقتصادی، و تفاوتهای زیاد توسعه اقتصادی بین کشورها این توافقها نتوانسته اند موفقیتی را برای کشورهای آمریکای لاتین ایجاد نمایند.
‏در آمریکای شمالی گروههای منطقه ای عبارتند از: موافقتنامه تجارت آزاد ایالات متحده ـ کانادا و موافقتنامه تجارت آ›اد آمریکای شمالی (NAFTA‏).
‏در خاورمیانه دو توافق بازار (Market Agreement‏) وجود دارد: بازار مشترک اعراب (ACM‏) و سازمان همکاریهای اقتصادی (ECO‏) بازار مشترک اعراب در سال ۱۹۶۴ با عضویت مصر، عراق، کویت، اردن و سوریه ایجاد گردید.
‏در آسیا نیز همانگونه که قبلاً توضیح داده شد گروههای منطقه ای آسه آن و اَپِک وجود دارد.
‏بازارهای بزرگ جدید (The Big Emeging Markets‏) :
‏در سالهای آتی انتظار می رود که برخی از کشورهای جهان سوم تبدیل به بازارهای بزرگی شوند. در واقع ده بازار بزرگ که پیش بینی می شود در ۲۰ سال آینده ۳۰ درصد از کل واردات جهانی را به خود اختصاص دهند عبارتند از آرژانتین، آسه آن، برزیل، منطقه اقتصادی چینی (چین، هنگ کنگ، تایوان)، هندوستان، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی و ترکیه. از هم اکنون برخی از دولتها و شرکتها (به خصوص دولت و شرکتهای آمریکایی) جهت ایجاد زمینه، به مناسبات خود با این کشورها شدت بخشیده اند. جدول ۵ـ۲ این بازارها را نشان می دهد.
‏سیستم مالی بین المللی :
‏ثبات در اقتصاد بین المللی زمینه ساز صلح و پیشرفت است. از این رو پس از جنگ جهانی دوم سازمانهایی همچون صندوق بین المللی پول (IMF‏) و بانک جهانی ایجاد شدند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x