مفاهیم شبکه در سیستم عامل UNIX

دانلود مفاهیم شبکه در سیستم عامل UNIX

مفاهیم شبکه در سیستم عامل UNIX

مفاهیم شبکه در سیستم عامل UNIX

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل ۷۲ کیلو بایت
تعداد صفحات ۱۰۱
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مفاهیم شبکه در سیستم عامل UNIX
تاریخچه توسعه و تکامل یونیکس:

تاریخچه طولانی یونیکس که می توان گفت بخشی از آن خوب و بخشی از آن بد می باشد مطالعه ای است در پشتکار و استقامت تغییرات ناگهانی در جهت توسعه نرم افزار و جشن پیروزی تکنولوژی خوب بر روش برخورد هرج و مرج طلبانه ای که بعضی اوقات صنعت کامپیوتر با محصولات خوب پیش می گیرد .

به دهه ۱۹۶۰ برمی گردیم هنگامی که پیشرفت و توسعه کامپیوتر حوزه کاری تعداد اندکی شرکتهای پیشگام در صنعت و دانشگاههای پیشرو بود . در این دوران اغلب تحقیقات در آزمایشگاههای بل ام آی تی و جنرال الکتریک ( تولیدکننده پیشروی کامپیوتر در آن زمان) صورت می گرفت . این سه کانون تحقیقاتی بر روی سیستم عاملی به نام

( Multiplexed Information and Computing System) MULTICS برای کامپیوتر بزرگ GE 645 تشریک مساعی کرده بودند . MULTICS پیروزی کاملی نبود و بنابراین با شایستگی کنار گذاشته شد ( به همین ترتیب تلاشهایی که بر روی کامپیوترهای GE صورت گرفت) .

در ۱۹۶۹ کن تامپسون محققی در آزمایشگاههای بل و یکی از طراحان MULTICS بازی Space Travel را برای MULTICS نوشته بود . در روزهای اشتراک زمانی کاربران باید برای زمانی که بر روی کامپیوتر بزرگ صرف می کردند هزینه می پرداختند . احتمالا Space Travel بازی خوبی بوده است اما بر روی کامپیوتر بزرگ GE به خوبی اجرا نمی شد و برای بازی ۷۵ دلار هزینه در بر داشت . حتی برای یک آزمایشگاه تحقیقاتی نیز این مقدار اسراف وحشتناکی محسوب می شد بنابراین کن تامپسون و همکارش دنیس ریچی بازی را باز نویسی کردند تا بر روی کامپیوتر DEC PDP-7 که آن موقع در آزمایشگاههای بل بدون استفاده بود اجرا شد .

اما به منظور بردن Space Travel به DEC تامپسون باید سیستم عامل جدیدی برای آن می نوشت و در همین نقطه بود که یونیکس امروزی ریشه گرفت .برایان کرنیگان دیگر محقق آزمایشگاههای بل به این سیستم عامل لقب (Uuniplexed Information and computing System) UNICS را داد . سیستم عامل فوق در این راه به عنوان یونیکس شناخته شد و به کامپیوترهای قدرتمند تری منتقل گردید . در سال ۱۹۷۲ یونیکس به طرز دقیق بر روی ۱۰ کامپیوتر در حال اجرا بود و در سال بعد تامپسون و ریچی یونیکس را با زبان برنامه نویسی C بازنویسی کردند .

زبان برنامه نویسی C قابل حمل تر بود و کمک کرد که یونیکس به سیستم عاملی تبدیل شود که می توانست بر روی انواع متفاوتی از کامپیوترها اجرا گردد .یونیکس به عنوان یک محصول توسط سرپرست حقوقیش AT&T دچار مشکل شد چون دولت از معرفی محصولات کامپیوتری به صورت تجاری جلوگیری می کرد؛ این موضوع تا پیش از تجزیه AT&T سایر بازیگران را از صحنه بازار کامپیوتر خارج سازد. به دلیل تقاضا AT&T اصلا یونیکس را به دانشگاهها دولت و بعضی از شرکتها بخشید ( با مطالبه قیمتی اسمی به منظور پرداختن هزینه مواد اولیه ) .

یونیکس در بین سالهای ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۹ در واقع یک محصول تحقیقاتی بود که در دانشگاهها به منظور مقاصد آموزشی محبوبیت یافته بود . یونیکس ۲۹۷۴ شباهت چندانی به یونیکس ۱۹۷۹ نداشت؛ در طی این سالها برنامه های کمکی و ابزارهای بسیاری به یونیکس افزوده شدند و در همان زمان نیز صنعت کامپیوتر به سرعت توسعه یافت و با این توسعه بازار بالقوه یونیکس رشد پیدا می کرد .

همکاری در فروش فایل  بهترین سایت فروش پاورپوینت

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x