معماری دیکانستراکشن و فولدینگ

معماری دیکانستراکشن و فولدینگ

معماری دیکانستراکشن و فولدینگ

معماری-دیکانستراکشن-و-فولدینگلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۹ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
قبل از بررسی ویژگیهای معماری دیکانستراکشن و فولدینگ ابتدا باید به فلسفه ای که این دو نوع معماری از آن ملهم گردیده اشاره می کنیم .
مکتب ساختار گرایی (ساخت گرایی که در نقطه مقابل با دیکانستراکشن فرار دارد ، به عنوان یک روش تجزیه و تحلیل ، در ابتدا توسط فردیناند سوسور در زبان شناسی وارد و گسترش پیدا کرد .
ساخت گرایی ریشه های خودش به طور مستقیم در هرمنوتیک دارد .
هرمنو تیک که در آن به بررسی شناخت و فهم و تفسیر متن می پردازد ، ابتدا در زبان شناس
مطرح بود ، اما در فلسفه ، روان شناسی ، جامعه شناسی نیز گسترش یافت . در اینجا متن دیگر
متن مورد نظر زبان شناسان نیست بلکه متن به مثابه هستی و پدیده های عالم است .
ساخت گرایان در هر پدیده ، عناصری مرتبط با یکدیگر مشاهده می کنند و در پی بررسی قوانین حاکم بر این روابط هستند .
پیدا کردن ساخت ها در مواردی مانند قواعد خویشاوندی ، اساطیر ، مناسک اجتماعی ، هنرها و …… هدف اصلی ساختار گرایان است .
از دیدگاه ساختار گرایان پدیده های انسانی در حکم مجمو عه عناصری هستند که
تحت تاثیر قوانین حاکم بر آن پدیده ها ، با یکدیگر در رابطه هستند .
به عبارت دیگر وقوع پدیده ها ( پدیده های انسانی) از ساحت ناخود آگاه انسان
( رویدادهایی که به ظاهر فرآموش شده اند اما ناخودآگاه در ذهن باقی می مانند و زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهند علتهایی که وجود دارند ، اما آشکار نیستند ) نشئت میگیرد و چون انسان در انجام این امور اگاهانه عمل نمیکند با بررسی این پدیده ها و حالت تکراری حاکم بر آنها می توان قوانینی استخراج کرد که در همه موارد مشابه هم صادق باشند . ( استدلال استقرائی )
به طور خلاصه ساخت ‌ گرایی یک نظریه ‌ ی روش شناختی است که در آن می ‌ توان هر مسأله ‌ ای را مورد بررسی قرار داد و قوانین حاکم بر آن مسائل را استخراج و از آن قوانین در جهت پیش ‌ بینی مسائل بهره جست.ساختار گرایان معتقدند ، بخش بزرگی از آگاهی های ذهن بشر به صورت نا خوداگاه است ، به دیگر سخن مفاهیمی در زندگی اقوام گذشته وجود داشته ، که در زندگی انسان معاصرهم وجود دارد وما از این مفاهیم بعنوان ((کهن الگوها )) یاد می کنیم .
ساخت‌گرایی، نقدی بر فلسفه و اندیشه مدرن بود که در آن تمامی پدیده ‌ های انسانی از دیدگاه عقل بشر مورد بررسی قرار می ‌ گرفت و نقش عوامل ناخودآگاه (مانند تأثیرات فرهنگ، قومیت و..) در بررسی آن پدیده ‌ ها نادیده گرفته می ‌ شد .
از سوسور زبان شناس سویسی و استراوس مردم شناس فرانسوی می ‌ توان به عنوان نظریه پردازان این مکتب نام برد در نیمه ‌ ی اول قرن بیستم، از سوی ژان پل سارتر (۱۹۸۰ – ۱۹۰۵) فیلسوف فرانسوی فلسفه ‌ ی( اصالت وجود) (اگزیستانسیالیسم) مطرح گردید سارتر معتقد بود هر فرد ماهیت خویش را شکل می ‌ دهد، هیچ دو فرد یا پدیده ‌ ی مشابهی وجود ندارد و بنابراین تجزیه و تحلیل ساختی که مبتنی به روش استدلال استقرایی (کشف قوانین و نظم موجود در پدیده از طریق مشاهده و بررسی تکرار آن ‌ ها) است مردود است به این ترتیب فلسفه اصالت وجود (به مثابه ‌ ی پایه مکتب دیکانستراکشن ) نیز ریشه در هرمنوتیک و نحوه ‌ ی تفسیر پدیده ‌ ها دارد با این تفاوت که پیروان ساختارگرایی معمولاً متن مداراند، یعنی به متن توجه می ‌ کنند تا مؤلف آن ولی پیروان مکتب دیکانستراکشن مفسرمداراند، به این مفهوم که بیان می ‌ دارند هر فردی (مفسری) می ‌ تواند تفسیری متفاوت از یک متن واحد داشته باشد. یعنی به تعداد افراد (مفسران) از یک متن، تفسیر وجود دارد (کثرت معانی )
معماری دیکانستراکشن
مکتب فکری دیکانستراکشن که اساس خود را از فلسفه ‌ ی اصالت وجود دارد توسط ژاک دریدا ( (Jaceques Derrida -1930 فیلسوف معاصر فرانسوی پایه ‌ گذاری شد . دریدا با ساختارگراها مخالف است و معتقد است چون فرهنگ و شیوه ‌ های قومی هر لحظه تغییر می ‌ کنند، پس روش ساختارگراها که مبتنی بر مطالعه ی تکرارها است صحیح نیست .
به عقیده دریدا یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را آشکار نمی ‌ کند و هر خواننده و یا هرکس آن را قرائت می ‌ کند (در اینجا مفسر)، می ‌ تواند دریافت متفاوتی از قصد و هدف مؤلف آن داشته باشد. .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x