مشاوره قبل از ازدواج و بهداشت ازدواج (پاورپوینت )

مشاوره قبل از ازدواج و بهداشت ازدواج (پاورپوینت )

مشاوره قبل از ازدواج و بهداشت ازدواج (پاورپوینت )

مشاوره-قبل-از-ازدواج-و-بهداشت-ازدواج-(پاورپوینت-)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۳ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
مشاوره قبل از ازدواج و بهداشت ازدواج
ازدواج
مرحله ای بسیار مهم از زندگی
بهداشت روانی، روحی و عاطفی
بهداشت جسمی
مشاوره قبل از ازدواج
از موارد لازم در خدمات آموزش و مشاوره قبل از ازدواج
آموزش روشهای تنظیم خانواده است.
بررسی سلامت زوجین و درمان بیماریها و بکارگرفتن تدابیر لازم نیز در تولد فرزندان سالم و داشتن خانواده ای سالم
مشاوره ژنتیک برای افراد بیمار و افرادی که در معرض یک اختلال ارثی هستند و آگاهی دادن زوجین نسبت به احتمال بوجود آمدن یا انتقال بیماری به فرزندان و کمک به آنان برای تصمیم گیری قبل از ازدواج ضروری است.
از طرفی زوجهای جوان، آینده سازان هر کشوری هستند و سلامت جامعه در گرو تامین سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان است. ریشه بسیاری از مشکلات عمده بهداشتی نظیر رشد بی رویه جمعیت،‌ مرگ و میر مادران و کودکان و ناهنجارهای ژنتیکی و غیره را باید در دوران قبل از ازدواج و قبل از بارداری جستجو کرد و پیشگیری از بروز مشکلات ذکرشده را باید با برنامه ریزی صحیح از دوران قبل از ازدواج شروع نمود.
مشاوره قبل از ازدواج
طرح آموزش های قبل از ازدواج در سال۱۳۷۰ در کشور به تصویب رسیده و به استان ها ابلاغ شد. بدنبال آن در کلیه استان ها کلینیک مشاوره قبل از ازدواج دایر گردید و مسئولان دفاتر عقد ازدواج موظف شدند که صیغه عقد جهت افراد در شرف ازدواج را تنها در صورتی جاری نمایند که طرفین گواهی تندرستی مبنی بر انجام آزمایش ها و گذراندن دوره آموزشی را ارائه دهند. این طرح درحال حاضر در کلیه ا ستان ها درحال اجرا می باشد.
هدف از اجرای این برنامه، ارتقاء سطح آگاهی زوجین در زمینه اخلاق اسلامی، احکام و حقوق متقابل آنان، ارتقاء سطح آگاهی زوجین در خصوص اهمیت و ضرورت کنترل جمعیت و روش های مختلف پیشگیری از بارداری،‌ ارتقاء سطح آگاهی زوجین در مورد بهداشت روانی و اصول و مهارت های ارتباطی، ارتقاء سطح آگاهی آنان در خصوص پیشگیری از بیماری ها و آشنایی آنان با واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی ـ درمانی بوده است.
تاریخچه

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x