مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)مدیریت کلاس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)مدیریت کلاس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)مدیریت کلاس

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-(فصل-دو)مدیریت-کلاسلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏۲-۱‏مقدمه :
‏توانایی اداره کلاس و ایجاد رفتار مطلوب در دانش‌آموزان، بخشی مهم از کار معلم ‏در‏ کلاس و‏ ‏زمینه مناس‏ب ‏برای یادگیری است. به نظرمی رسد معلم برای اداره مطلوب کلاس به دو مهارت نیاز دارد :
‏۱- ب‏رقراری ارتباط موثر و مثبت با دانش‌آموزان
‏۲- ‏مدیریت کلاس
‏این دو مهارت باعث تسهیل امر آموزش و کاهش رفتارهای نامطلوب‏ در‏ دانش‌آموزان می‌شود. جو کلاس در هرشرایط بر نگرش دانش‌آموزان نسبت به مدرسه، مطالعه، تحصیل و حتی خود پنداری آن‏ان‏ تاثیر می‌گذارد (کدیور، ۱۳۸۲، ۲۲۷).
‏ارتباط مناسب میان معلم و‏ ‏دانش‌آموز، اغلب محور اثر بخشی معلم است. ارتباط مفید مستلزم آن است که ‏معلمان از شناخت لازم وجامع هم نسبت به موضوع درسی وهم نسبت به دانش‌آموزان خویش برخوردار باشند‏، ‏چنین امری برایجاد یک پل ارتباطی بین دانش‌آموزان و موضوع درسی کمک می‌کند، معلمان را نیز قادر می‌سازد که موضوع درسی را به شاگردان خویش تفهیم کنند. برعکس ارتباط ‏سطحی‏ و ضعیف میان معلم و دانش‌آموز ‏موجب می‌شود که حتی یادگیری مطالب ساده نیز میسرنباشد. بنابراین روابط مبتنی بر محبت، احترام و باور متقابل میان معلم و دانش‌آموز می‌تواند بر ‏میزان انگیزه‏ دانش‌آموز تاثیر گذارد.
‏مدیریت کلاس درس به مفهوم ایجاد شرایط لازم برای تحقق یادگیری است و بر این اساس می‌توان گفت که مهارتهای مدیریت کلاس زیر بنای کل موفقیت درتدریس است. این امر در کلاس‌های درس مدارس ایران که مملو از دانش‌آموزان است، ازاهمیت خاص‏ی‏ برخوردار است. برای اعمال مدیریت بر کلاس درس و ایجاد شرایط بهینه برای یادگیری، خود معلم باید فردی کارا باشد تا از مهارتهای مدیریت کلاس درس بهره بگیرد.
‏و لازم است که معلمان با شیوه‌های مدیریت کلاس و مهارت‌های ارتباط با دانش‌آموز آشنا بوده، برحسب موقعیت و فضای کلاس آن را به نحو مطلوب به کار ببند‏ن‏د.
‏۲-۲ مبانی نظری تحقیق

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x